Infrastruktura Železnice

Trať z Břeclavi do Znojma čeká zrychlení, vznikne nová stanice Sedlec u Mikulova

Železniční stanice Mikulov na Moravě. Foto: Wikimedia Commons
Železniční stanice Mikulov na Moravě. Foto: Wikimedia Commons

Správa železniční dopravní cesty bude příští rok pokračovat s dalším zrychlováním pohraniční tratě z Břeclavi do Znojma.

Po již letos zahájené první etapě začali správci železnice soutěžit i druhou etapu, která by měla začít příští rok na jaře. Pro cestující bude znamenat téměř půl roku výluky.

Hodnota zakázky je podle údajů ve věstníku veřejných zakázek 946 milionů korun bez DPH. Podobně jako v první etapě jde hlavně o revitalizaci, tedy celkovou rekonstrukci tratě včetně přejezdů. Součástí je i obnova železniční stanice v Mikulově a nová stanice Sedlec u Mikulova. „Jedním ze základních cílů stavby je zvýšení bezpečnosti, komfortu cestování a zkrácení jízdní doby,“ tvrdí SŽDC.

Podle mluvčí SŽDC Kateřiny Šubové jsou kolejové úpravy pro 2. etapu naplánované pro úsek z Valtic do Mikulova. Kromě nové stanice Sedlec, kde se budou vlaky křížit, se v Mikulově zredukuje kolejiště a vybudují nástupiště. Do stavby jsou zahrnuty rekonstrukce přejezdů pro traťovou rychlost 120 km/h. „Po ukončení 2. stavby budou dálkově ovládány stanice Boří les, Valtice, Sedlec na Moravě a Mikulov na Moravě,“ dodala Šubová. Celá trať by měla být dálkově řízena až v budoucnu, přesný termín není jasný.

Pro cestují znamená oprava náhradní autobusovou dopravu. Nepojedou od dubna až do září v úseku Valtice – Novosedly. Rychlost na trati se zvýší nepatrně, podle Šubové v řádu jednotek minut. „Především revitalizace přinese plynulost dopravy a tím i stabilitu jízdního řádu, samozřejmě se zvyšuje i bezpečnost provozu,“ dodala Šubová.

Oprava první části tratě už běží v úseku Břeclav – Valtice. První etapu získalo letos na jaře sdružení „Malverína“ složené z firem OHL ŽS a Subterra.

5 komentářů

Klikni pro vložení komentáře
  • NTR pouhých 120 km/h v té rovině sice není nic moc, ale aspoň něco: zřejmě to ovšem definitivně odepíše jakékoli další úvahy o možném obnovení přímého spojení Brna a Znojma železniční dopravou po nejkratší (= o skoro 40 km kratší) trase přes Střelice a Moravský Krumlov …

  • Přejezdy na 120, ale na kolik bude trať, když se cestujícím po několika měsících výluky cestování prakticky nezrychlí? Jak často tam dnes vůbec dochází ke zpožďování, že se kvůli tomu dělá akce bez dalších významnějších přínosů?

    • Zvýšení stability GVD je pouze jedním z mnoha vedlejších přínosů. Tím hlavním je zkrácení celkové cestovní doby na jeden pár osobních vlaků až o 30 minut, čemuž nejvíce napomůže právě vybudování nové ŽST Sedlec u Mikulova. Stavba bude mít významný přínos i pro nákladní dopravu, která zde není zanedbatelná (za minulý rok revitalizovaným úsekem projelo přes milion hrubých tun). A třeba spojení Brno – Hodonín, které na první pohled nemá s touto tratí nic společného, zrychlí o 7 minut právě díky revitalizace trati Břeclav – Znojmo.

      Dříve by postavení nové stanice znamenalo nutnost zaměstnat minimálně 10 dalších lidí. Dnes je situace úplně jiná, a postavení ŽST Sedlec u Mikulova navýší personální potřebu o 0,00. Tak proč toho nevyužít, a neoptimalizovat místa křižování?

  • Proboha, hrášek křížil Mendel, vlaky se křižují 😬

Newsletter

Partneři


Konference Doprava 2018

Výběr editora