Autobusy Doprava ve městě

Tajnosti kolem obří zakázky v Praze. 150 autobusů dodá SOR, cenu DPP nezveřejnil

Bus v pražské MHD. Autor: DPP - Petr Hejna
Bus v pražské MHD. Autor: DPP - Petr Hejna

Přes rok trvající soutěž na dodávku nových autobusů pro Dopravní podnik hlavního města Prahy (DPP) má prvního vítěze. Až 150 nízkopodlažních kloubových autobusů dodá do Prahy společnost SOR Libchavy.

Vyplývá to z rámcovésmlouvy, kterou zveřejnil DPP v registru smluv. Obří zakázka, kterou poprvé musel DPP zrušit, provází ale stále velké tajnosti.

Smlouva je sice už v registru smluv, ale neobsahuje žádnou informaci o ceně, stejně tak DPP nezveřejnil v přílohách ani další detaily o zakázce, například technickou specifikaci. Odhadovaná cena v soutěži byla 1,05 miliardy korun. Půjde o autobusy SOR NB 18 City.

Podle smlouvy se mají objednávky na jednotlivé autobusy zadávat vždy další smlouvu na maximálně dvacet autobusů, které musí SOR vyrobit do pěti měsíců od podpisu. Rámcová smlouva je podepsaná na pět let. Zatím není ani jasné, jakým rozdílem SOR porazil konkurenty, písemnou zprávu o průběhu soutěže dosud DPP na svůj profil zadavatele nedoplnil. Zakázku administrovala společnost Rowan Legal.

DPP rozdělil soutěž na celkem 500 autobusů do třech částí: 150 kloubových nízkopodlažních, 50 částečně nízkopodlažních a 300 kusů standardních nízkopodlažních. Zakázky vypsal DPP už v červenci loňského roku. Server Československý dopravák ve čtvrtek s odvoláním na své zdroje uvedl, že SOR má získat i zakázku na 50 částečně nízkopodlažních autobusů, zatímco 300 standardních nízkopodlažních autobusů má být od Iveca. V registru smluv ale další smlouvy zatím chybí.

Celkem chce DPP za nové autobusy utratit zhruba tři miliardy korun, finančně si tak oba největší výrobci v podstatě zakázku rozdělí. První soutěž DPP zrušil poté, co Iveco musel z tendru vyřadit kvůli formálním chybám.

Vyjádření DPP redakce Zdopravy.cz zjišťuje.

V hodnocení zakázky měla nejvyšší váhu (75%) cena, zbytek připadl na spotřebu nafty. Právě kvůli metodice vyhodnocování a prokazování spotřeby nafty se obrátila na Úřad pro ochranu hospodářské soutěže společnost Iveco.  V návrhu napadal například skutečnost, že k měření mělo dojít i na starším autobusu, který bude mít najeto 20-60 tisíc kilometrů. ÚOHS ale nakonec rozhodl, že takový postup DPP je v pořádku.

Zakázka přichází v době, kdy SOR zaznamenává letos zatím zhruba sedmiprocentní pokles výroby, zatímco Iveco vyrobilo letos už o téměř pětinu více autobusů, než loni. Vyplývá to z výsledků zveřejněných Sdružením automobilového průmyslu.

Štítky

4 komentáře

Klikněte pro vložení komentáře
  • Uspořádání interiéru se ani v roce 2017 neřeší, nebo to konfiguruje DPP přímo? V Brně jsou SORy (kloubové trolejbusy a malé busy) i Iveca (busy Urbanway), a projít uličkou mezi sedačkami se nedá ani v jednom, jak se na ty sedačky leze popisovat ani nemusím.

    • Krámy jsou Ciťáky, kterým secteď honosněcříká Urbanway, stejně jako ty hrůzy „SORRy jako….