Zprávy

SŽDC chystá velkou opravu roztockého nádraží, bude bezbariérové

Stanice Roztoky u Prahy. Foto: Jan Sůra
Stanice Roztoky u Prahy. Foto: Jan Sůra

Nádraží Roztoky u Prahy na hlavní koridorové trati z Prahy do Drážďan projde velkou modernizací, která má cestujícím přinést komfortnější přístup k vlakům i modernější prostory.

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) už začala hledat firmu, která projekt modernizace zajistí. Celkem železničáři počítají, že oprava bude stát 184 milionů korun.

Od rekonstrukce železniční stanice si slibujeme především poskytnutí většího komfortu pro cestující, zvýšení kvality odbavení a bezpečnosti při pohybu v železniční stanici,“ říká Petr Hofhanzl, ředitel odboru přípravy staveb SŽDC.  „Stanice bude po modernizace výrazně přátelštější i ke spoluobčanům se sníženou schopností pohybu a orientace,“ dodal.

Podle údajů Ropidu denně projde stanicí 2765 lidí, denně tu zastavuje až 70 vlaků. SŽDC chce v Roztokách využít novelu stavebního zákona, která umožňuje sloučit územní a stavební řízení do jedné žádosti.

Rekonstrukce části stanice výrazně ulehčí cestování nejen imobilním spoluobčanům, ale například i maminkám s kočárky. Vedle nových nástupišť a výtahů přinese také modernizaci podchodu. Nástupiště budou zastřešená. Stanice se navíc rozšíří o nové kryté jednostranné ostrovní nástupiště. Bezpečnost v železniční stanici posílí rozšířený kamerový systém.

Cestujícím ulehčí přístup na nástupiště nový rozhlas či informační a orientační systém. Odpadne tak i nebezpečné dobíhání vlaku na poslední chvíli, kdy hrozí pád do kolejiště

14 komentářů

Klikni pro vložení komentáře
  • No, co dodat, zase nápad nějakého ,,vykutáleného strejdy,,. Radši, kdyby už SŽDC opravila uzel Kralupy nad Vltavou, aby se tam nemuselo jezdit ve směru na Prahu a Děčín jen 80km/h. a do odboček 40km/h. A taky peróny……a vůbec celé nádraží. Vždyť od roku 1985, co se to otevřelo, na to nikdo téměř nešáhl.

  • „Nástupiště budou zastřešená. Stanice se navíc rozšíří o nové kryté jednostranné ostrovní nástupiště.“
    To je nějaký pěkný žvást: co to je „kryté jednostranné ostrovní nástupiště“? A kam se tam další ostrovní nástupiště má vůbec vejít?
    Nejlepší by bylo aspoň nějaké schéma výsledného stavu …

    • Chtělo. Jinak, 1. kolej (od baráku) bude přístupná bez podchodu. Místo druhé bude jednostranné ostrovní nástupiště k dnešní 3. staniční koleji.

    • Hmm – to mě pak napadlo také: takže „vylepšení“bude v tom, že stanice přijde o 1 dopravní kolej s peronní hranou (byť kusou a krátkou 5. dopravní hned u staničních budov = tu, která původně bývala manipulační a jejíž „zdopravnění“ při přestavbě prosadil jeden z tehdy čelných zaměstnanců ROPIDu s plánovaným využitím právě pro „tangentu“: z ní se nově asi stane opět průběžná = náhradní předjízdná za tu zrušenou nástupištěm) a k 1. dopravní koleji (to je ta nyní v pořadí 3. od staniční budovy) bude nutno na jednostranný ostrovní peron chodit podchodem, zatímco nyní to lze v úrovni – to je tedy z pohledu cestujících „uživatelské zpříjemnění jako bejk“ …

    • S dovolením se Vás pánové zeptám. Bude to opravdu takový problém pokud budou k dispozici jenom 4 koleje? Navíc mi přijde že je možné aby zastávkové vlaky jezdily k budově pokud bude kolej průjezdná, to by naopak bylo z pohledu cestujících lepší, ne?

    • „Takový problém“ (= „fatální“) v tom, že v Roztokách (u Pr.) budou jen 4 dopravní koleje, to samozřejmě není pro „dopravu“ (provoz) a v pracovní dny tam dokonce ani „tangenta“ nepostává na obrat tak dlouho, aby ji „předjížděl“ jiný zastavující osobní vlak, takže na (dosavadní) 5. koleji (nejbližší k budově) nebude překážet, ale jinak to znepříjemnění pro cestující bude: o víkendu tam motorák „tangenty“ stojí cca 40 minut a do Prahy mezitím jede jiný osobní vlak, takže minimálně na něj bude pochopitelně nutno chodit podchodem = pro cestující nepohodlné a prodlužující nástup na vlak, navíc při případném delším čekání na vlak už na (zastřešeném) úzkém „jednostranném ostrovním nástupišti“ budou projíždějící vlaky jezdit hned okolo. Kromě toho jízdy po současné 5. staniční koleji budou vyžadovat snížení především vjezdové rychlosti s možným mírně nepříznivým dopadem na propustnost trati.
      Osobně vůbec nevěřím tomu, že by pro jízdy zastavujících osobních vlaků od Kralup n/Vlt. byla využívána kolej „u baráku“ s nástupištěm přístupným přímo v úrovni ani v případech, kdy by tomu nic nepřekáželo: tak daleko ještě v myšlení na pohodlí zákazníků „rozkulačená“ česká železnice nejen ještě nedošla, ale asi ani nikdy nedojde …

  • Ještě aby se konečně zkapacitnělo parkoviště před nádražím,jedná se už o tom asi tři roky…

    • To místní občané nedovolí, protože by jim tam jezdili přespolní a nebo „pražáci“.

  • Je fajn, že se bude modernizovat stanice nedávno modernizovaná. Je smutné, že stanice nedávno modernizovaná není bezbariérová.

    • To „nedávno“ je ovšem už před cca 20 roky (+ předchozí doba přípravy stavby) – navíc se tam aspoň v jednom směru dá dojít k vlaku bez nutnosti použít podchodu, což v novém stavu asi možné nebude …

    • No je videt ze se tam nejaky kosmeticky upravy kdysi delaly – odhadem tak před 10-15 lety – celkove je to při pohledu na fotky alei tak stejne tragedie – takze s ohledem na trvaly narust obyvatel a jejich socialni skladbu – to nadrazi potrebuje rekonstrukci jako sul!!! Moc pekne se třeba pro srovnani opravilo kolejiste v Holesovicich nebo v Plzni..

    • 15 let není včera. Platily jiné normy, dělala se poloperonizace, nebyly EU dotace, takže se šetřilo. Doprava se v okolí Prahy se diametrálně změnila a narostla. Zde ukončená S41 neexistovala.

    • „Tangenta“ („Městská linka“) vznikla v souvislosti s MS v ledním hokeji konaném v Praze na jaře roku 2004, ale rekonstrukce stanice proběhla už předtím = v rámci budování „koridoru“ (2001 – 2003).

    • Kolejiště se rekonstruovalo při modernizaci koridoru, což v našich podmínkách je jako včera (nevím přesně… 15 – 20 let?). V jiných stanicích (vč. Prahy) to vypadá podstatně ale velmi podstatně hůř a o rekonstrukci se mnohdy ani neuvažuje.

Newsletter

Partneři


Konference Doprava 2018

Výběr editora