SŽDC chystá velké opravy koridorů z konce 90. let, ve hře je 8 nejhorších úseků

Pendolino a CityElefant na prvním koridoru ve Velimi. Foto: Jan SůraPendolino a CityElefant na prvním koridoru ve Velimi. Foto: Jan Sůra

Necelých dvacet let poté, co některé úseky na prvním, druhém a třetím železničním koridoru prošly rozsáhlou modernizací, chystá Správa železniční

Necelých dvacet let poté, co některé úseky na prvním, druhém a třetím železničním koridoru prošly rozsáhlou modernizací, chystá Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) opět velké investice do těchto úseků. Jde o místa, která už teď ohrožují plynulost provozu, protože trať je ve špatném stavu.

SŽDC zatím vypsala zakázku  s odhadovanou cenou 25 milionů korun, jejíž vítěz má vypracovat záměr opravy celkem osmi úseků na koridorech. Většina úseků prošla už dříve modernizací v 90. letech.

Jde o úseky Velim – Poříčany, Choceň – Uhersko, Ústí nad Orlicí – Brandýs nad Orlicí v původní stopě, Adamov – Blansko, Adamov – Blansko, Brno-Maloměřice – Adamov, Lipník nad Bečvou – Drahotuše, Polom – Suchdol nad Odrou a Dětmarovice – Petrovice u Karviné – státní hranice.

„Jedná se o úseky, kde jsou dlouhodobě největší problémy s udržením požadovaných parametrů tratí. Při realizaci akcí budou  nahrazeny konstrukce a zařízení, které byly modernizovány před několika desítkami let či dosud vůbec nebyly rekonstruovány,“ řekl mluvčí SŽDC Marek Illiaš.

Podle něj bude rekonstrukce probíhat ve stávající stopě, úseky vytipovala jednotlivá ředitelství. Na seznamu osmi úseků, které se mají modernizovat, je jen jeden, na který se v rámci rozsáhlé modernizace koridorů za poslední čtvrtstoletí vůbec nesáhlo.  Jde o úsek z Brandýsa nad Orlicí do Ústí nad Orlicí, kde vlaky mohou jet jen osmdesátikilometrovou rychlostí. Na dalších úsecích už modernizace proběhla, většinou v druhé polovině devadesátých let.

SŽDC chce na opravy použít peníze z evropského programu CEF, akce se chystá jako investice, nikoliv jen jako oprava. „Na tratích se zkvalitní a na dlouhé období prodlouží funkčnost, fyzická a  ekonomická životnost a v neposlední míře také bezpečnost provozu železniční dopravní cesty,“ dodal Illiaš. Podle něj se tak zabrání i vzniku úzkých míst kvůli snížené rychlosti nebo výlukám kvůli častým opravám.

V soutěži bude mít cena váhu 60%, zbytek připadne na kvalitu týmu, který firmy nabídnou.

Tagy koridory SŽDC
8 komentářů