Dopravci Železnice Železniční průmysl

Švýcaři předělávají svá pendolina. Přibudou místa na kola, pojmenují je po jestřábovi

Jednotka ETR 610 po návratu u modernizace v italském závodě Alstromu v Saviglianu. Foto: SBB
Jednotka ETR 610 po návratu u modernizace v italském závodě Alstromu v Saviglianu. Foto: SBB

Švýcarské spolkové dráhy (SBB) se rozhodly pro velkou modernizaci svých jednotek ETR 610. Flotila 19 naklápěcích jednotek, které jezdí hlavně mezi Švýcarskem a Itálií, projde velkou proměnou hlavně v interiéru. První modernizovanou jednotku už zařadil dopravce do své flotily.

SBB o modernizaci svých jednotek informovaly v tiskové zprávě. Jde o úpravy po 2,5 milionu ujetých kilometrů. Cestující čekají větší odkládací prostory, nově zřízená zóna pro rodiny s dětmi, více míst pro jízdní kola a také lepší příjem mobilního signálu a wifi na palubě.

Modernizaci provádí Alstom ve svém závodě v italském Saviglianu, kde probíhala i oprava poničeného pendolina Českých drah. SBB jednotky ETR 610 přebíraly postupně od roku 2009 do února loňského roku, právě poslední kusy půjdou na modernizaci až nakonec. Důvodem k obnově je i nutnost mít do roku 2020 na italském území ve vlaku stabilní hasící zařízení u první nejstarší série.

SBB mají modernizaci naplánovanou do roku 2021, celkem za ni zaplatí 88 milionů švýcarských franků (1,934 miliardy korun). SBB se současně rozhodly vlaky nově pojmenovat Astoro. Má jít o odvozeninu z italského slova Astore, které znamená jestřáb. Ptačí pojmenování si SBB v poslední době oblíbily: rychlovlaky pro Gotthardský tunel se jmenují Giruno z rétorománského slova girun, což je káně.

Jednotky jezdí mezi Švýcarskem a Itálií, od poslední změny jízdního řádu je jedna nasazována i na spoj Frankfurt – Milán.

Newsletter

Partneři


Výběr editora