Doprava ve městě Infrastruktura Stavebnictví

Stav haly ve vozovně Hloubětín se rychle zhoršuje, DPP ji do pondělí zcela vyklidí

Vjezd do vozovny Hloubětín. Autor: Aktron / Wikimedia Commons
Vjezd do vozovny Hloubětín. Autor: Aktron / Wikimedia Commons

Remízovací hala vozovny Hloubětín, která byla zbudována na přelomu 40. a 50. let, přestane v pondělí definitivně sloužit jako zázemí tramvají. Důvodem je stále se zhoršující stav unikátní skořepinové střechy, která hrozí zřícením.

Deformace, která se nakonec ukázala jako neopravitelná, omezuje provoz v hale už čtyři roky; od pondělí jej ale vyloučí zcela. „Technický stav střechy tvořené železobetonovými monolitickými skořepinami se bohužel v poslední době zhoršil,“ uvedl technický ředitel pražského dopravního podniku Jan Šurovský.

Areál vozovny tak bude nadále fungovat ve výrazně omezeném režimu. Počet tramvají ve vozovně bude snížen o čtyřicet procent na 80 vozidel, která budou odstavena pouze na dvoře vozovny. Zbylé tramvaje budou vypravovány z jiných areálů DPP, takže provoz MHD by neměl být naarušen. Hala bude uzavřena, inženýrské a technologické sítě uvnitř dělníci zabezpečí.

Remízu, která je paradoxně nejmladší pražskou tramvajovou vozovnou, pak čeká ještě letos demolice. Na jejím místě má dle plánů DPP začít příští rok vyrůstat nové moderní depo. Předpokládané náklady činí 1,6 miliardy korun.

Deník Zdopravy.cz podrobně o projektu informoval v září.

1 komentář

Klikněte pro vložení komentáře

Diskuse pod články deníku Zdopravy.cz slouží pouze ke slušné výměně názorů. Prosíme diskutující, aby se vyvarovali vulgarismů a urážek jakéhokoliv druhu. Za obsah diskusí je zodpovědný vydavatel, který si proto vyhrazuje právo urážlivé, vulgární a jinak nevhodné příspěvky smazat bez dalšího upozornění. Děkujeme, že nemusíme mazat. Vaše redakce.

  • Smutné – byl to významný kus historie pražské tramvajové dopravy …
    Na druhou stranu by redukce hloubětínské vozovny mohla paradoxně přispět ke zlepšení organizace provozu MHD = k omezení počtu protisměrných dlouhých jalových vyjíždění a zatahování vozů na a z linek obsluhujících úplně jiné oblasti města : ve východní části Prahy si více méně konkurují čtyři vozovny, zatímco v rozlehlé síti tratí na levém břehu Vltavy jsou jen dvě.