Socialistická výstavba: Čína chce do 12 let zdvojnásobit síť vysokorychlostních tratí

Čínský rychlovlak, ilustrační foto. Autor: China Railway CorporationČínský rychlovlak, ilustrační foto. Autor: China Railway Corporation

Horečná výstavba vysokorychlostních tratí v Číně nepoleví ani v příštích letech. Čínská síť rychlotratí čítá už přes 22 tisíc kilometrů,

Horečná výstavba vysokorychlostních tratí v Číně nepoleví ani v příštích letech. Čínská síť rychlotratí čítá už přes 22 tisíc kilometrů, což představuje zhruba dvě třetiny délky všech vysokorychlostních tratí na světě. Do sedmi let se má rozrůst na 30 tisíc kilometrů a propojit tak největší města Říše středu, v roce 2030 pak má síť být oproti dnešku více než dvojnásobná.

Jen letos chce čínský správce železnic China Railway Corporation rozestavět 3500 nových kilometrů. Informuje o tom Global Railway Review. „Nově budovaný čínský železniční systém se má stát symbolem socialistické modernizace země,“ píše magazín. To zní v případě dnešní drsně kapitalistické Číny trochu jako anachronismus, totalitní komunistické vedení země nicméně výstavbu nekompromisně prosazuje.

Čínské VRT, ilustrační foto. Autor: China Railway Corporation.

Čínské VRT, ilustrační foto.
Autor: China Railway Corporation.

Každoročně se zvyšuje i zájem pasažérů využívajících čínské VRT. Předloni činil 1,44 miliardy lidí, loni pak vysokorychlostním vlakům meziročně přibyla desetina cestujících. Čína buduje síť vysokorychlostních železnic pro rychlosti nad 250 kilometrů v hodině od počátku století, odhady hovoří o tom, že dosavadní investice činily zhruba 370 miliard dolarů.

Výrazný zásah dostaly budovatelské snahy v roce 2011 v podobě tragické srážky dvou souprav u města Wen-Čou, při které zahynulo 40 lidí a dalších 200 bylo zraněno. Od té doby se výrazně zvýšil důraz na technologickou kvalitu a maximální rychlost byla snížena na 300 kilometrů v hodině. Nicméně od loňska už můžou čínské střely Fuxing jezdit opět až 350 kilometrů v hodině.

Tagy Čína plány tratě vysokorychlostní
10 komentářů