Lidé Železniční průmysl

Škoda Vagonka má nového šéfa, musí dotáhnout zakázku pro Deutsche Bahn

Lokomotiva Škoda vyrobená pro Bavorsko. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Lokomotiva Škoda vyrobená pro Bavorsko. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Škoda Vagonka ze skupiny Škoda Transportation má nového generální ředitele. Stal se jím Martin Bednarz (42), dosavadní šéf strojírny Vítkovice Heavy Machinery. Ve vedení vagonky vystřídá Michala Kurtince. Firma v tiskovém prohlášení konstatuje, že Kurtinec završil v Ostravě své tříleté působení a nadále zůstává v představenstvech firem Škoda Vagonka, Pars nova a Movo.

„Hlavním důvodem této změny je další personální posílení skupiny. Úkolem nového ředitele bude dokončení zakázky pro Deutsche Bahn, definice a naplnění strategie dalšího směřování společnosti s ohledem na objem získaných zakázek v rámci celé skupiny,“ doplnil šéf Škody Transportation Tomáš Ignačák.

Zakázka pro Deutsche Bahn představuje šest push-pull souprav, které budou zajišťovat spoje na trati Norimberk – Ingolstadt – Mnichov. Smlouva za více než 2,6 miliardy korun byla podepsána v roce 2013, vlaky měly vyjet už koncem roku 2016. Dodávka ale nabrala zpoždění, dnes jsou soupravy v procesu testování a homologace. Německý dopravce by je měl převzít letos.

Před příchodem do společnosti Škoda Vagonka byl Bednarz generálním ředitelem společnosti Vítkovice Heavy Machinery, zastával také post generálního ředitele automobilky Tatra Trucks, působil v evropské skupině GCE nebo v České zbrojovce v Uherském Brodě. Vystudoval Vysokou školu báňskou – Technickou univerzitu Ostrava.

1 komentář

Klikněte pro vložení komentáře

Diskuse pod články deníku Zdopravy.cz slouží pouze ke slušné výměně názorů. Prosíme diskutující, aby se vyvarovali vulgarismů a urážek jakéhokoliv druhu. Za obsah diskusí je zodpovědný vydavatel, který si proto vyhrazuje právo urážlivé, vulgární a jinak nevhodné příspěvky smazat bez dalšího upozornění. Děkujeme, že nemusíme mazat. Vaše redakce.