Železnice

Škoda Auto začala vozit díly do Číny po železnici

Kontejner na přepravu dílů z Mladé Boleslavi do Číny. Foto: Škoda Auto
Kontejner na přepravu dílů z Mladé Boleslavi do Číny. Foto: Škoda Auto

Automobilka Škoda Auto začala do závodů v Číně vozit některé díly na výrobu nových aut po železnici. Odstartovala zatím testovací projekt přepravy sériových dílů. Jde o kontejnery s díly, které dosud firma vozila lodí po moři.

První kontejner putuje nejprve z Mladé Boleslavi do vlakového terminálu v Praze-Uhříněvsi po silnici kamionem, kde se přeloží na nákladní vlak. Odtud jede speciálním nákladním vlakem téměř 11 tisíc kilometrů do čínského města Yiwu, kde ho opět přeloží na kamion a odtud putuje do továrny společnosti SAIC-Volkswagen v čínské Šanghaji. Celkem stráví zásilka na cestě 23 dní a urazí celkovou vzdálenost 11 421 km.

Automobilka přitom využívá vlak i na zpáteční cestu, v synergii s mateřským koncernem Volkswagen z Číny vozí některé díly. Vlaková doprava mezi Evropou a Čínou zažívá v posledních měsících velký rozmach, rozvoj tlačí především Čína.

2 komentáře

Klikněte pro vložení komentáře
  • Z akého dôvodu sa kontajnery zo závodu v MB do terminálu v Uhříněvsi nevozia po železnici, keď má závod vlečku? Ide o cenu alebo o flexibilitu?

    • Důvod spatřuji asi v tom, že jde zatím o jeden zkušební kontejner. Až toho bude víc, určitě to pojede po kolejích. Alespoň doufám.