Letectví

Singapore Airlines mění za miliardy interiér A380, na palubě nabídne „letiště“

Kabiny v první třídě půjde spojit v jednu a umožnit i spaní na dvoulůžku. Foto: Singapore Airlines
Kabiny v první třídě půjde spojit v jednu a umožnit i spaní na dvoulůžku. Foto: Singapore Airlines

Závody několika dopravců v co největším luxusu na palubě pokračují. Ve snaze nalákat do letadel více nejmovitějších zákazníků  Singapore Airlines tento týden představily nový interiér pro svá největší letadla Airbus A380. Za 850 milionů dolarů dostaně nový interiér  postupně 19 letadel

Zřejmě největší změnu zažijí cestující v páru: v první třídě bude možné uspořádání s dvoulůžkem, stejně tak i v byznys třídě v prostřední řadě. První cestující v novém interiéru poletí 18. dubna mezi Singapurem a Sydney. Zpáteční letenky v první třídě na této trase vychází nejlevněji na zhruba 136 tisíc korun.

Aerolinka zmenšila počet míst v první třídě na polovinu: z 12 kabin (suites) na 6. Na rozdíl od některých konkurentů v nich chybí i nadále sprchy. Firma to vysvětluje tím, že reagovala na požadavky zákazníků a ti je nechtějí.

Na palubě bude současně 78 míst v byznys třídě s plně rozložitelnou sedačkou na lůžko. To je o 18 více, než dosud. Byznys obsadí celou horní palubu, dosud na ní bylo i část míst pro ekonomickou třídu

Tu firma rozdělí na dvě třídy: economy premium se 44 místy a 343 míst v ekonomické třídě. Dosud nabízela firma v economy 399 míst. Singapore Airlines patří k dopravcům, kteří A380 plní méně sedačkami, než řada jiných dopravců: celková kapacita je 471 míst, Emirates jsou schopné do jednoho letadla vtěsnat 615 cestujících.

Singapore Airlines promění čtrnáct svých stávajících Airbusů A380. Aktuálně jich má 18, čtyři postupně vrací leasingovým společnostem a místo nich bude mít pět nových. Aktuálně je nasazuje na linky ze Singapuru do Aucklandu, Pekingu, Frankfurtu, Hongkongu, Londýna, Melbourne, Bombaje, Dillí, New Yorku, Paříže, Šanghaje, Sydney a Curychu.