Doprava ve městě Infrastruktura Stavebnictví

Silničáři rozjeli proces EIA k východní části okruhu Brna včetně tunelu Vinohrady

VMO. Autor: Harold – Vlastní dílo, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=12458413
VMO Brna, ilustrační foto. Autor: Harold – Vlastní dílo, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=12458413

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) posunulo přípravu brněnského okruhu v úseku od Vinohrad přes křížení s ostravskou radiálou k výpadovce na Bratislavu do procesu EIA. Délka posuzovaného úseku je téměř sedm kilometrů, součástí stavby má být i kilometr a půl dlouhý tunel Vinohrady pod Židenickým kopcem.

„Tento úsek městského okruhu kromě zlepšení průjezdu městem také spojí dvě radiální komunikace (tzv. výpadovky) – směrem na Olomouc a na Bratislavu. Stavba tohoto úseku ulehčí přetíženým ulicím Olomoucká a Zvonařka,“ píše se v předložené dokumentaci.

Proces posouzení vlivu stavby na životní prostředí (EIA) běží od podzimu i u navazující stavby, jejíž součástí je mostní estakáda přes seřaďovací nádraží Maloměřice. Z mostu se má doprava zanořit právě do tunelu Vinohrady, který bude z větší části ražený, zhruba 400 metrů ale bude hloubených.

Složité podloží si ale žádá náročnou přípravu. Podle dokumentace má být úsek (a jeho poslední tunelová část) postaven v letech 2025 až 2030. Odhadovanou cenu ŘSD zatím nesdělilo.

Délka posuzovaného úseku je cca 6,9 km, přičemž se dělí na 3 dílčí úseky:

1. VMO Vinohrady (km 8,361 – 10,509), délka úseku 2,148 km
2. MÚK Ostravská radiála (km 10,509 – 13,375) délka úseku 2,866 km
3. Bratislavská radiála (km 13,375 – 15,255), délka úseku 1,880 km

Na trase jsou navrženy tyto hlavní objekty:
– tunel Vinohrady o délce 1523 m (1123 m ražená část, 400 m hloubená),
– MÚK Líšeňská,
– MÚK Bělohorská,
– MÚK Ostravská radiála
– MÚK Bratislavská radiála

Pramen: dokumentace EIA

Štítky
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Petr 31
Host
Petr 31

Pěkné, ale Bratislavská radiála musí přece být řešená invariantně viz Studie proveditelnosti žel. uzlu Brno. Pro každou variantu (Petrov, Řeka) je tento úsek řešen nějak jinak.

Petr
Host
Petr

Nebojte se v Brně, pan Patrik a další ekoteroristé už brousí propisku, aby před půlnocí jel na hlavní poštu podávat „připomínky“ a celou stavbu, která měla už 20 let stát, o dalších pár let zdržel. Případně se zase najde nějakých 2-3 metrů pozemku, který patří nějakému spekulantovi. Brno je v infrastruktuře (nejen silniční) čtvrt století pozadu a s tím, co sedí na magistrátu, se nepostaví nic, dělá se vše jen proto, aby doprava byla čím dál zoufalejší. A to jak IAD, tak vlaky či autobusy. Ale hlavně že máme mezinárodní letiště, do kterýho pořád cpou peníze a už tam nelétá… Číst vice »