Doprava ve městě Infrastruktura Stavebnictví

Silničáři rozjeli proces EIA k východní části okruhu Brna včetně tunelu Vinohrady

VMO. Autor: Harold – Vlastní dílo, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=12458413
VMO. Autor: Harold – Vlastní dílo, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=12458413

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) posunulo přípravu brněnského okruhu v úseku od Vinohrad přes křížení s ostravskou radiálou k výpadovce na Bratislavu do procesu EIA. Délka posuzovaného úseku je téměř sedm kilometrů, součástí stavby má být i kilometr a půl dlouhý tunel Vinohrady pod Židenickým kopcem.

„Tento úsek městského okruhu kromě zlepšení průjezdu městem také spojí dvě radiální komunikace (tzv. výpadovky) – směrem na Olomouc a na Bratislavu. Stavba tohoto úseku ulehčí přetíženým ulicím Olomoucká a Zvonařka,“ píše se v předložené dokumentaci.

Proces posouzení vlivu stavby na životní prostředí (EIA) běží od podzimu i u navazující stavby, jejíž součástí je mostní estakáda přes seřaďovací nádraží Maloměřice. Z mostu se má doprava zanořit právě do tunelu Vinohrady, který bude z větší části ražený, zhruba 400 metrů ale bude hloubených.

Složité podloží si ale žádá náročnou přípravu. Podle dokumentace má být úsek (a jeho poslední tunelová část) postaven v letech 2025 až 2030. Odhadovanou cenu ŘSD zatím nesdělilo.

Délka posuzovaného úseku je cca 6,9 km, přičemž se dělí na 3 dílčí úseky:

1. VMO Vinohrady (km 8,361 – 10,509), délka úseku 2,148 km
2. MÚK Ostravská radiála (km 10,509 – 13,375) délka úseku 2,866 km
3. Bratislavská radiála (km 13,375 – 15,255), délka úseku 1,880 km

Na trase jsou navrženy tyto hlavní objekty:
– tunel Vinohrady o délce 1523 m (1123 m ražená část, 400 m hloubená),
– MÚK Líšeňská,
– MÚK Bělohorská,
– MÚK Ostravská radiála
– MÚK Bratislavská radiála

Pramen: dokumentace EIA

Štítky

2 komentáře

Klikni pro vložení komentáře
  • Pěkné, ale Bratislavská radiála musí přece být řešená invariantně viz Studie proveditelnosti žel. uzlu Brno. Pro každou variantu (Petrov, Řeka) je tento úsek řešen nějak jinak.

  • Nebojte se v Brně, pan Patrik a další ekoteroristé už brousí propisku, aby před půlnocí jel na hlavní poštu podávat „připomínky“ a celou stavbu, která měla už 20 let stát, o dalších pár let zdržel. Případně se zase najde nějakých 2-3 metrů pozemku, který patří nějakému spekulantovi.
    Brno je v infrastruktuře (nejen silniční) čtvrt století pozadu a s tím, co sedí na magistrátu, se nepostaví nic, dělá se vše jen proto, aby doprava byla čím dál zoufalejší. A to jak IAD, tak vlaky či autobusy. Ale hlavně že máme mezinárodní letiště, do kterýho pořád cpou peníze a už tam nelétá prakticky nic pravidelně,…

Newsletter

Partneři


Výběr editora