Infrastruktura Silnice Stavebnictví Zprávy

Silničáři oddělují protihlukovou zdí dálnici a koridor, uprostřed luk

Zeď mezi dálnicí a železnicí. Autor Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Zeď mezi dálnicí D3 a železnicí. Autor Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Řidiči i cestující ve vlacích se jižně od Veselí nad Lužnicí mohou v posledních dnech obdivovat stavbě monumentální protihlukové stěny. Ta v místech, kde široko daleko není žádná zástavba, postupně začíná oddělovat čtvrtý koridor od vznikající dálnice D3; obě tepny zde vedou souběžně pár metrů od sebe.

Zeď přitom mají na svědomí silničáři, železničáři zde koridor paradoxně z velké části ponechali bez protihlukových opatření. Ředitelství silnic a dálnic stavbu hájí. „Pokud by ochrana chráněného venkovního prostoru staveb nebyla provedena v rámci samotné stavby předmětného úseku dálnice, velmi pravděpodobně by na základě měření hluku v období předčasného užívání stavby bylo nutno tuto ochranu doplnit – provozovatelé silniční a železniční dopravy mají jinou výchozí hodnotu zdroje hluku ve vazbě na hygienický limit,“ uvedl mluvčí ŘSD Jan Studecký.

Zajímavá je přitom zejména skutečnost, že zeď vzniká uprostřed dopravního tahu (silnice, železnice) a neřeší oba druhy dopravy společně.

Celkové náklady na protihlukové stěny v úseku Veselí nad Lužnicí – Bošilec mají činit zhruba 23 milionů korun bez DPH. „A vzhledem ke skutečnosti, že v dané lokalitě jde dle územního plánu obce o území s funkčním využitím umožňujícím dodatečnou výstavbu, je možné i následné rozšíření stěn na základě dodatečných hlukových měření,“ doplnil mluvčí.

Zhruba dvacetikilometrový úsek mezi Veselím nad Lužnicí a Českými Budějovicemi je největší dálniční stavbou současnosti. Necelých šest kilometrů mezi Veselím a Bošilcem by se přitom mělo řidičům otevřít už na přelomu září a října. Ve stejné době střihnou politici pásku i na slavnostní otvíračce tří kilometrů kolem vsi Úsilné u krajského města.

Štítky

7 komentářů

Klikni pro vložení komentáře
  • „Zajímavá je přitom zejména skutečnost, že zeď vzniká uprostřed dopravního tahu (silnice, železnice) a neřeší oba druhy dopravy společně.“

    Co je na tom zajímavého? PHS musí být co nejblíže zdroji hluku, jinak její účinnost výrazně klesá. Spíš bych se zajímal o to, jestli je oboustranně pohltivá, jinak sice lépe utlumí hluk z dálnice, ale bude naopak fungovat jako reflektor hluku ze železnice.

  • To je ještě dobrý. Čekal bych, že postaví každý svojí protihlukovou stěnu těsně vedle sebe.

    • A právě, že v části kolem zastávky Horusice jsou ty zdi opravdu z obou stran. Abych to upřesnil, tak je jedna vedle kolejí směrem ke vsi a druhá je z opačné strany mezi tratí a dálnicí. Jako by se nemohli domluvit a postavit jednu společnou…

    • pravda … a dále na jih u železnice zeď končí, a je jenom u dálnice … řekl bych velká podivnost

Newsletter

Partneři


Konference Doprava 2018

Výběr editora