Železnice Železniční průmysl Zprávy

Síla v jednoduchosti: Z Vectronu vznikl Smartron, je určen pro nákladní železnici

Lokomotiva Smartron. Autor: Siemens
Lokomotiva Smartron. Autor: Siemens

Jedna verze, jedna smlouva, jedna cena, jednoduchý a rychlý nákup. Pod těmito hesly představil Siemens začátkem března svou novou lokomotivu Smartron. Ta je na první pohled založená na úspěšné platformě lokomotiv Vectron včetně rozvržení kabiny.

Ovšem zatímco pod Vectronem si lze představit řadu verzí s různým výkonem, napájecí soustavou i maximální rychlostí, a to včetně dieselu, Smartron znamená jediné: německá střídavá trakce 15 kV, maximální výkon 5,6 MW a nejvyšší rychlost 140 kilometrů v hodině. K tomu standardní modrá barva Capri Blue. Nic jiného.

Stroj je určen pro nákladní dopravu v Německu, kde už je i schválen k provozu. „Díky novému Smartronu nabízíme našim zákazníkům výkonný a spolehlivý stroj, který je konfigurován pro konkrétní činnost, což umožňuje rychlý a jednoduchý nákupní proces,“ uvedla v tiskovém prohlášení Sabrina Soussanová, generální ředitelka siemensovské divize Mobility.

Lokomotiva je nyní dopravcům k dispozici pro testy, zároveň výrobce přijímá první objednávky, u kterých slibuje dodání ještě před koncem roku.

5 komentářů

Klikni pro vložení komentáře
  • Výborně Siemens. O něco se pokoušela i Škoda s loko 381, ale bohužel po té tradičně neštěkl ani pes, což se dá pochopit, kdo by riskoval problémy s nedodělkem.

  • Nemohli alespoň ten transformátor přivinout i na 25kV? Takto je z toho lokomotiva pro německé země a možná Skandinávii.

    • Čím miň, tím líp, protože tohle opravdu je lokomotiva jen pro německé země, má taky jen německý zabezpečovač pokud jsem dobře četl. Hlavní kriterium cena, cena a zase jen cena. Jak to Siemens začne ještě vyrábět na sklad, tak se s tím roztrhne pytel a ze Smartrona bude v Německu hotový obchodní šlágr.

    • Tak potřebovali něco jednoduchého, co by šlo rychle k prodeji. Další verze budou určitě brzy pokračovat.

    • Materiály ližin, hodnoty přítlaku a šířka sběrače se u OeBB/SBB/DB neliší?

Newsletter

Partneři


Výběr editora