Letectví

Sichuan Airlines ukázaly ceny z Prahy do Curychu s A330, nejlevnější nebudou

Airbus A330 společnosti Sichuan Airlines v Praze. Foto: Letiště Praha

Letecká společnost Sichuan Airlines zveřejnila v rezervačním systému ceny, za které chce nabízet letenky pro své nové spojení mezi Prahou a Curychem. Spustit ho chce od 26. března třikrát týdně. Půjde už o druhého čínského dopravce, který nabízí z Prahy lety po Evropě širokotrupým letadlem.

Letenky stále nejdou ještě koupit, v rezervačním systému se podle Josefa Trejbala z Letuška.cz objevila už i cena: 6139 Kč v ekonomické třídě včetně všech poplatků za zpáteční letenku, 29 220 Kč za let v byznys třídě.

To je proti stávající konkurenci poměrně vysoká cena: u Swissu a Vuelingu, kteří na trase létají, se cena pohybuje většinou mezi 2500 – 4500 Kč. Pro cestující ale může být lákadlem, že jde o možnost prolétnout se širokotrupým letadlem. Sichuan Airlines do Prahy létá s A330, má ale objednané nové A350 a ty by se mohly v Praze v budoucnu objevit.

Airbus A330 by měl létat z Prahy do Curychu v pondělí, středu a v sobotu v 8:25, zpět v 11:25

Podle Trejbala ale může i přes vyšší cenu čínský dopravce zákazníky v Praze najít. „Obecně cestující upřednostňují větší letadla, která jsou pohodlnější zejména v prémiových cestovních třídách,“ dodal Trejbal.

Jako příklad uvádí i let z Prahy do Bělehradu, který provozuje čínská společnost Hainan Airlines. Ta loni protáhla svoji linku z Pekingu do Prahy právě do srbské metropole, létá tam dvakrát týdně. „Měsíčně prodáme kolem padesáti takových letenek,“ dodal Trejbal.

Stejně jako u chystané linky do Curychu využívá čínský dopravce takzvaná práva 5. svobody, podle který mohou za určitých podmínek nabídnout i v rámci Evropy. Dopravci takové lety využívají hlavně při spojení do destinací, kam by se nenaplnilo celé letadlo.

1 komentář

Klikni pro vložení komentáře
  • Lety v pondělí a středu 8:25 budou zajímavé pro lidi cestující kvůli práci. První přímý let do Curychu (Swiss) totiž jinak letí až 10:05, dříve to bývalo ještě o půl hodiny později. Naopak cesta zpátky kolem poledne je dost k ničemu, to za ten den člověk nic nestihne. Možná proto cenová politika počítá s nerovnoměrným vytížením.

Newsletter

Partneři


Konference Doprava 2018

Výběr editora