Autobusy

EET pro dopravce se odkládá. Šéf ICOMu: Příprava už nás stála půl milionu

Autobus ICOM, ilustrační foto. Autor: ICOM Transport
Autobus ICOM, ilustrační foto. Autor: ICOM Transport

Ústavní soud v pátek zrušil plánovaný „náběh“ třetí a čtvrté etapy elektronické evidence tržeb (EET) a s odloženou platností škrtl několik dalších ustanovení zákona o evidenci tržeb. Třetí vlna se měla týkat vedle svobodných povolání či zemědělství i dopravy. Dopravci už investovali do zavedení systému statisíce až miliony, nyní se přitom ukazuje, že to bylo minimálně předčasné. Pokud na třetí vlnu dojde, nebude to dříve než za rok.

„Abychom mohli v březnu začít, stálo nás to nejméně půl milionu,“ uvedl generální ředitel ICOM Transport Zdeněk Kratochvíl. Podle jeho dcery a předsedkyně představenstva Kateřiny Kratochvílové firma systém zavádí především kvůli relativně malému prodeji papírových jízdních řádů. Ten si kupují především starší cestující z venkova.

„Vyhlašování nejrůznějších hesel ze strany politiků bez právního rozboru, co to vše může způsobit, téhle republice škodí,“ doplnil Kratochvíl na pátečním setkání s novináři. Na mysli přitom neměl jen EET, nýbrž i situaci v Ústeckém kraji, kde firma kvůli vládnímu nařízení o zvýšení mezd začala prodělávat. Kraj totiž nemá žádnou právní možnost zvýšené náklady firmám kompenzovat.

Kraj si chce zřídit vlastní dopravní podnik. ICOM hodlá ze severu Čech odejít. „Ještě rok a půl tam ale musíme vydržet a prodělávat,“ dodal Kratochvíl. V úspěch krajského podniku přitom nevěří. Podle Kratochvíla nesežene řidiče a nebude mít ani množstevní slevy na nákup autobusů.

Kratochvíl je velký kritik rostoucí státní byrokracie. „Do státní správy se přijímají tisíce úředníků a to je špatně,“ tvrdí. Podle něj by měli úředníci díky novým technologiím spíše mizet, opak je ale pravdou.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Karl von Bahnhof
Host
Karl von Bahnhof

tak pan Kratochvíl by zrovna měl mlčet a šoupat nohama a ne někoho kritizovat – nechal se klausem omilostnit, neboť kvůli duševní nemoci nebyl schopen chápat trestní řízení. To, že člověk s takovouhle diagnozou může řídit firmu s miliardovými obraty, nechápu zase já….

mgr.pavel
Host
mgr.pavel

Klasika. Ti poctiví, co se na nové povinnosti plynoucí ze zákonů připravují včas a ne na poslední chvíli, tak ti jsou nejívce biti. Stabilní právní prostředí se holt v této zemi vůbec nenosí. Bohužel.

(EET minimálně v dopravě mi přijde jako blbost která nic neušetří)

Vojta
Host
Vojta

Aha, takze vysoutezil nabidku v Usteckym kraji na zaklade nejnizsi ceny a tedka se rozciluje, ze vsechno kolem zdrazuje a on prodelava? Uz aby tihle podnikatele skoncili, to je strasnej zvyk postavit si business na nejnizsich mzdach zamestnancum…

Josef Petrák
Admin

Takže měl ICOM raději nabídnout cenu s nehoráznou marží? Ono by to vlastně nešlo, protože v objednávané dopravě platí pravidlo přiměřeného zisku.
Chyba je u státu, který regulatorně mění pravidla hry v průběhu smlouvy.

petr
Host
petr

proč se nenapíše, že sobotka to sliboval a znám dost šoférů a ti šli k volbám, že slibotechnu volit nebudou, ale ten kratochvíl je taky pěkný politik nebo co to je zač a měl by se zamyslet proč icom těm šoférům.

petr
Host
petr

neplatí. Ti šoféři zůstanou na místě a tak je mimo věc prohlašovat, že neseženou šoféry.

Tomas Vlk
Host
Tomas Vlk

A proc teda nenabidli cenu takovou, aby byli aspon na nule? Proc by meli, autore, nabizet cenu s premrstenou marzi? Evidentne se tam chtel stuj co stuj dostat (musel vedet, ze nabidkova cena je a priori ztratova) cekajic na nejakou bumazku, na ktere se zahoji? Nejak nerozumim teto logice. Druha usmevna vec – system zavadi kvuli relativne malemu mnozstvi prodanych JR seniorum – a to jim ty jizdni rady nemuzou davat zdarma? Asi se nebude jednat o 100 strankovy rad…