Dopravci Železnice

Rychlovlaky míří na burzu. Italské NTV shání peníze pro další expanzi, poprvé vyplatí dividendy

Rychlovlak Italo společnosti NTV. Foto: NTV
Rychlovlak Italo společnosti NTV. Foto: NTV

Společnost Nuovo Transporto Viaggiatori (NTV) chce rozšířit svoji síť rychlovlaků i mimo Itálii. Pro peníze na rozvoj si chce dojít na burzu, kam chce umístit až 40 % svých akcií.

Úpisu akcií se podle vyjádření firmy budou moci účastnit jen velcí investoři v Itálii a USA, měl by proběhnout v příštích měsících. Firma oznámil svůj plán v tiskové zprávě.

NTV vyjel s rychlovlaky pod značkou Italo poprvé v roce 2012, v roce 2015 se firma dostala do zisku. Za loňský rok společnost oznámila růst tržeb o čtvrtinu na 454,9 milionů euro, zisk má dosáhnout 33,8 milionu. Firma očekává první výplatu dividend už letos.

NTV je jediným soukromým dopravcem v kontinentální Evropě, který provozuje rychlovlaky. Ve firmě nemá nikdo z akcionářů většinový podíl, největší podíl vlastní banka Intesa San Paolo, mezi akcionáři je také například pojišťovna Generali. Firmu založil bývalý šéf Ferrari Luca Cordero di Montezemolo

Firma chystá expanzi už letos, od května spojí svými vlaky Turín a Benátky. Firma má objednáno 17 nových souprav od Alstomu, celkem jich bude mít 42. Dosud provozuje vlaky Alstom AGV, které mohou jet po italské síti až 300 kilometrů za hodinu.

Štítky

2 komentáře

Klikni pro vložení komentáře
  • Že jsou povoleni investoři z Itálie, to chápu. Ale proboha proč zrovna z USA? To si zadělávají na velké problémy do budoucna. Kdyby povolili investora z jakékoliv jiné evropské země, udělali by lépe.

  • Je to sice trochu mimo téma, ale týká se to dopravce, o kterém je článek, tak si to tu dovolím uveřejnit. A to sice, že jejich AGV vlaky procházejí modernizací v třídě Smart, konkrétně výměny sedaček. Viz zde:

    http://www.ferrovie.it/portale/articoli/6862

    Trochu mě překvapilo, že „starší“ typ sedadel ( http://www.railwaygazette.com/typo3temp/_processed_/a/b/csm_tn_it-ntv-italo-agv-interior_0a83c50c4f.jpg ) byl vyhodnocen jako „nepohodlný“. Trochu víc mě zaráží, že už po 5 letech provozu se rozhodl dopravce tuto zásadní změnu udělat. Říkám si, že v českých a slovenských podmínkách to není tak špatná inspirace.

Newsletter

Partneři


Výběr editora