Cestovní ruch Letectví

Rozšíření „hladoletů“. Travel Service ruší jídlo zdarma na letech do Egypta

První přistání Boeingu 737 MAX 8 v barvách SmartWings na ruzyňské letiště. Foto: Letiště Praha
První přistání Boeingu 737 MAX 8 v barvách SmartWings na ruzyňské letiště. Foto: Letiště Praha

Klienty českých cestovek čeká od poloviny února nepříjemné překvapení na letech se společností Travel Service mezi Českem a Egyptem nepříjemné překvapení. Dopravce už jim při letu nedá bezplatně občerstvení.  Lidé si mohou jídlo a pití koupit.

Travel Service o svém kroku informoval cestovní kanceláře před několika dny, cestovky už rozesílají klientům informace o tom, že za jídlo si musí zaplatit. „Je to pro nás nepříjemná situace. Klienty o změně informujeme,“ řekl Stanislav Zíma z Exim Tours. Opatření platí od 16. února na letech z Prahy a od 27. února na letech z Egypta.

Mluvčí Travel Service Vlaďka Dufková vysvětluje změnu tím, že lety do egyptských destinací podobně jako většinu dalších letů z českých letišť provádí jako pravidelné linky SmartWings.

„Na pravidelných linkách SmartWings uplatňujeme jednotný koncept palubních služeb. Bezplatné občerstvení a nápoje se podávají na letech delších než čtyři a půl hodiny. Klienti cestovních kanceláří si mohou občerstvení zakoupit a objednat u cestovních kanceláří,“ řekla Dufková.

Bezplatné občerstvení osekal Travel Service na linkách do tří hodin letu už s nástupem letní sezóny roku 2016. Delší linky, například na Kanárské ostrovy či do Dubaje, zůstanou dále ještě s jídlem v ceně.

Podle Dufkové je koncept palubních služeb v souladu s evropskými standardy v letecké dopravě. Jídlo a pití zdarma zejména na kratší lety už většina aerolinek odbourala.

Některé jídlo si může koupit cestující na palubě, jiné je k objednání dopředu. Například plato s kilem vepřových řízků dopravce nabízí za 990 Kč.

28 komentářů

Klikni pro vložení komentáře
  • Dobrý den, létáme do Egypta každoročně již asi 17 let. Kvalita servisu na palubě Travel Servis je rok od roku horší a horší, minule jsme dostali při cestě zpět místo teplého jídla jenom rohlík s jakýmsi kyselým salámem, po kterém jsme měli oba průjem až doma. Nežádáme nějaké extra jídlo, ale vezměte si: odlet do Egypta obvykle 01,05 minimálně hodinu čekáte v uzavřeném prostoru na vstup do letadla, kde už nesmíte mít nic s sebou. Letíte 4,5 – 5 hodin. Přiletíte do Egypta a na letišti absolutně nic!, čekáte na zavazadlo, min 1 hodina, pak cesta autobusem do hotelu, také cca 1 hod. a v hotelu při stravování All inclusive dostanete první jídlo a pití od 12. hodin. Co chudáci s dětmi? A v letadle vám nedají nic!? Můžete si koupit. Rád bych si vybral i jinou společnost, ale copak mohu?
    Cesta zpět: odlet v asi 5:00 Budí vás asi ve 2 hod. odjezd autobusem v cca 2:30 Snídani vám dají v hotelu do balíčku, který vám na letišti při kontrole seberou, nesmí s sebou do bezcelního prostoru. V letadle vám nedají nic, ale můžete si koupit! Cesta 4,5 – 5 hod., také někdy 6, podle toho kterým koridorem letadlo pustí.
    Nechci si stěžovat, nemusím tam létat, ale služby letecké společnosti Travel Servis jsou opravdu katastrofální! Do Turecka jsme letěli s Turkama, a to jak nebe a dudy! Od chvíle kdy ČSA a tím i Travel Servis řídil LuftJarda to jde do kopru.
    Hezký den

    • Dobrý den, nějak nechápu vaše nářky. Máte přece možnost volby, tak hlasujte nohama a zdrhněte k jinému dopravci. Já létám posledních cca 15 let výhradně s německými cestovkami, konkrétně z Vídně.
      – je to levnější než české CK
      – povolená hmotnost zavazadel je 20 kg a reálně tolerovaná 23 kg (proti 15 kg u TS dobytčáku)
      – parkování na letišti mám po dobu zájezdu zdarma
      – jako klienti německých CK dostáváme vždy bez vyjímky lepší pokoje než klienti českých CK
      – v hotelu se k nám chovají jako k Němcům
      Pro mě samé výhody a problémům lidí s TS se můžu jen smát 🙂

  • Kilo řízku za tisícovku? Loni jsem je objednával pro děti a stály myslím 600. Asi o ně byl zájem, tak to TS pořádně napálil!!! Dobrá zlodějina.

  • No jo no Češi by chtěli všechno zadarmo…bohužel si musí zvyknout, že v dnešní době všechno něco stojí…být bez „žrádla“ 4 hodiny nikoho nezabije, a když tak ať si něco za svoje koupí. Když má na dovolenou za desetitisíce, nevidím důvod proč si nemůže koupit jídlo za stovku…Anebo ať jedou na Macháč s konzervama sebou..Obézních Čechů je čím dál víc, takže to některým jen prospěje.

    • Nechápete podstatu problému a motáte vše dohromady.
      Jídlo opravdu není zadarmo – platíte ho v ceně letenky, nebo zájezdu pokud kupujete přes cestovku.

      Pokud letíte lowcostem platíte nižší cenu a případné služby (jídlo, pití, zavazadla, ad.) si můžete přikoupit pokud je chcete.
      Pak jsou aerolinky jako tato, kde služby osekají, ale cenu nechají.
      Pokud si to tedy porovnáte, platíte více peněz za méně služeb.

  • Vydržet bez jídla a pití při pouhém sezení na zadku jde bez problémů i 4 hodiny (a možná i více zvláště třeba s pouhou 100g tabulkou (hořké) čokolády :o). Jídlo není to, co mě u (krátkého) letu zajímá.
    Každá legrace něco stojí: něco slušného ukuchtit, zabalit, „propašovat“ do letadla, „vytáhnout“ do do 10km výšky, naservírovat, vše uklidit a ještě zvýšit využití toalety, která taky musí být „servisně obsloužena“.
    Variabilní příplatek za jídlo je ÓKá, stejně lze asi lépe před a po.
    A kdo nás začne jako první přepravovat jako ve filnu „5. element“ (uspáni ležíc v „rakvošuplíku“, vybraní bez uspání společně s letuškou :o)?
    Krásné to slovo „hladolet“. ;o)))

    • Každá legrace něco stojí – no ty letenky taky nejsou zadarmo.

      Vydržet bez jídla a pití při pouhém sezení na zadku jde bez problémů i 4 hodiny – pro vás možná, pro menší děti zvyklé na nějaký režim to už nemusí být tak samozřejmě. Ono to taky málokdy vyjde že letíte po snídani a přistáváte na oběd, s potřebným časem před i po letu.

  • Jídlo a pití není zdarma jak je v článku mylně uvedeno, ale v ceně.
    Tyhle aerolinky ale i např. ČSA poskytují služby na úrovni lowcostu za ceny prémiových aerolinek.

    Např. zpáteční let Praha – Amsterdam:
    KLM za 2500 CZK dostanete sendvič, kávu, víno nebo panáka
    ČSA stojí cca 3000-3500 CZK a nedostanete nic
    Rozdíl oproti letu s Easyjet za 1600 CZK prakticky žádný, ale cena dvojnásobná.

    • Nelze takto bez dalších informací argumentovat cenami letenek. Ceny letenek jsou velmi proměnlivé.

    • Pokud se alespoň lehce orientujete, víte, že ceny letenek jsou dost proměnlivé a záleží na čase nákupu a obsazenosti letadla. Porovnáváte jablko s hruškou. Pokud chcete kvalitní snídani, proč si ji nekoupíte ráno třeba v Bille na letišti? Dobrou kávu ve stánku a vše si vzít na palubu?
      Pokud chcete letět, primárně požadujete rychlost spojení nebo snad čekáte servis 5* restaurace? To je asi mimo, že ano…

    • Ceny jsou proměnlivé, absolvuji cca 20 letů za rok.
      Přesto je uvedený příklad naprosto relevantní.

    • Máte to celé popletené.
      Nejde o to snídani, kávu, jablka, ani hrušky, nebo o rychlost spojení.
      Jde o poměr cena/výkon.

      Asi by nikdo nepoužíval lowcosty pokud by cena letenky po osekání všech služeb byla o dost vyšší než u běžné aerolinky.
      To je jako kdyby v bazaru prodávali ojetá auta za vyšší cenu než v autosalonu vedle ta samá nová.

    • Jenze kdyz poketite do amstru s ezy, a uleti vam dalsi kety, nedostanete nic.

      Kdyz vam uleti navazny let, ktery mate na jedne letence, dostanete hotel s prebookovani na nasledujici let.

    • Pro „Jen tak“: sleazyJet je především point to point dopravce, i když nedávno začal prodávat i lety s přestupem na dálkové lety Norweginu a WestJetu. Na lety s přestupem nabízí i změnu rezervace zdarma při nestihnutí přípoje, včetně hotelu či voucheru na jídlo.

    • Dobrou kávu ve stánku a vše si vzít na palubu?

      Na palubu si vezmete leda PET flašku koupenou s patřičnou přirážkou za bezpečnostní kontrolou

    • Tato linka je uvedena jako příklad protože zde létají výše uvedení dopravci ceny se dají snadno porovnat, včetně služeb v ceně
      Ale je zde mnoho dalších faktorů které je potřeba zohlednit (den v týdnu, čas příletu, den v roce – prázdniny- vánoce, ad.).

      Pokud uvažujete o letech s přestupem, tak to už je úplně jiný level, hledáte z bodu A do bodu B a zpravidla není až tak důležitý přestupový bod.

    • Pz: ja to samozrejme vim. A proto ma ezy kevnejsi ceny. Nemusi resit dalsi vydaje.

      Prave timto poukazuji na to, ze srovnavat ceny klm/csa a ezy na lince do ams je irelevantni.

    • Vzsyt tohle realizuje vetsina evropskych spolecnosti, nejen lowcosty.

      Takovyhle brekot kvuli 3 hodinam bez jidla? Jak mali.

    • Ale když zjistíte že vám u oblíbené čokolády snížili gramáž o 10g a cena zůstala, předpokládám že budete jako první ječet o plíživém zdražování a podvodu na spotřebitele.

  • Se rovnou muzou prejmenovat na Ryanair! Akorat ceny letenek jsou vyrazne vyssi😀! Za vsechno si zaplatite! Kdykoliv jsem s nima letel, tak to rozhodne nebyl zazitek a co se tyce cistoty v letadlech ani nemluvim.

    • Já zase si je pochvaluji, ten let do turecka nebo řecka je tak krátký a kdo nevydrží, tak asi si vezme ovoce nebo koupí bagetu. Nechápu lidi co nadávají na vše a ještě dodatek-jak pane zjistíte cenu letenky když je to vše v cestovce? A nepořádek? ano byl když jsme vystupovali a podíval jsem se jakéj čurbes udělali paninky z brna. Ale odlet byl vždy čistý, tak je to jen o lidech.

    • Jen skromný dotaz: a proč s nima lítáte, když mají tak strašné podmínky?

    • Let do Řecka jsou 3 hodiny a hodnota jídla je i v tom, že se lidi trochu rozptýlí a mají lepší pocit z letu a celý dovolený, na kterou většina z nich celý rok šetří (nebo jí pak celý rok splácí 🙂 ).

      V tomto smyslu se spíš divím cestovkám, že se trochu nezasnaží zlepšit zákaznickou zkušenost…

    • Hlavní zákazníkem letů do Egypta jsou cestovky. Takže pokud by občerstvení v ceně požadovaly (a samozřejmě zaplatily), tak tam bude.

    • michal-V letadle letí klienti více cestovek, vy třeba v 6 ráno chcete knedlo zelo vepřo? A nazpátek taky jsme letěli brzo ráno a to je problém se najest v hotelu a vzít si sebou ovoce, když pití nemůžete z hotelu do kabiny?

Newsletter

Partneři


Konference Doprava 2018

Výběr editora