Autobusy Doprava ve městě Železnice

Ropid rozšíří záběr. Po Kouřimsku míří PID do stovek vlaků včetně Kolínska

Jednotka CityElefant připomínající 25 let Pražské integrované dopravy. Foto: Zdopravy.cz/Josef Petrák
Jednotka CityElefant připomínající 25 let Pražské integrované dopravy. Foto: Zdopravy.cz/Josef Petrák

Pravidelně dojíždějící mezi Kolínem a Prahou čeká od prosince dilema a počítání, co se jim vyplatí více. Zda jezdit dál na jízdenky Českých drah nebo nově Pražské integrované dopravy.

Od nového jízdního řádu začne platit i ve vybraných rychlících Českých drah tarif Pražské integrované dopravy (PID) mezi Kolínem a Prahou. Pro některé cestující taková změna přinese zlevnění, jiným se vyplatí zůstat u stejného modelu jako dosud. Nejde přitom jen o Kolínsko: PID expanduje i na další železniční tratě ve Středočeském kraji a nabídne cestujícím jízdu na integrovanou jízdenku ve stovkách vlacích denně navíc oproti současnému stavu.

Rozšiřování integrovaného jízdného pokračuje letos rychlým tempem, v říjnu zaintegroval Ropid vlaky do Mladé Boleslavi, od soboty začne platit  integrace na Kouřimsku, kdy na jednu jízdenku bude díky sjednocení  více systémů možné jezdit autobusy i vlaky nejen v oblasti Kouřimi a okolí, ale také například pražskou MHD.

O měsíc později s nástupem jízdního řádu čeká integrace i cestující mezi Prahou a Kolínem. Ti teď budou mít na výběr, zda si vyberou některou z jízdenek Českých drah nebo z integrovaného tarifu. Změny potvrdil serveru Zdopravy.cz mluvčí Ropidu Filip Drápal.

Tarif PID bude platit na nejen na všech osobních vlacích, ale i rychlících linek R9, R18, R19 a R41. Jde prakticky o všechny dálkové vlaky s výjimkou expresního segmentu a soukromých dopravců. Kolín bude v zóně číslo 6.

Pro každodenní dojíždění vyjde předplatní jízdenka PID na měsíc na 1350 Kč, na čtvrt roku na 3650 Kč. Nemusí se ale všem vyplatit: s kombinací IN50 Českých drah a jejich traťové jízdenky vyjde neomezené cestování mezi Prahou hlavním nádraží a Kolínem na 3441 Kč na tři měsíce, k tomu je ale potřeba ještě připočítat 2990 ročně za IN50, díky které je možné ušetřit na dalších spojích Českých drah.

Se čtvrtletní jízdenkou PID může naopak její majitel cestovat i dál po Středočeském kraji, ztrácí ale flexibilitu použít téměř jakýkoliv vlak Českých drah mezi oběma městy. Každý si tak bude muset spočítat, co se mu více vyplatí. „Počítáme s tím, že od příštího roku by se měl systém rozšířit i na kolínskou MHD, dodal Drápal. I to pak může v rozhodování, jakou jízdenku si vybrat, hrát roli.

Výrazně výhodnější, než dosud, bude cestování na jednotlivou jízdenku. Jedna cesta vyjde na 62 korun, pokud bude majitel vlastnit pražskou Lítačku, bez ní za 76 s možností cestovat i následně pražskou MHD. Dosud stojí jednotlivá jízdenka u Českých drah 93 korun.

Od změny jízdního řádu dojde k velkému rozšíření integrovaného tarifu na dalších tratích, nově budou platit ve vlacích až do Kutné Hory či Votic. Ropid chce svůj tarif rozšířit i do dalších regionů, příští rok například na Rakovnicko.

Kde bude platit PID od 10. prosince

trať linky úsek platnosti PID
010 R9, R18, R19, R41 Praha hl.n. – Kolín (– Kutná Hora hl.n.)
011 S1 Pečky – Kolín
014 S18 Kolín – Uhlířské Janovice – Ledečko
061 S21, S25 Veleliby – Křinec
062 S25 Křinec – Dymokury
212 S80 Sázava – Český Šternberk – Kácov zastávka
220 R17, S90 Benešov u Prahy – Olbramovice – Votice
222 S99 Benešov u Prahy – Vlašim zastávka
223 S98 Olbramovice – Sedlčany
230 R9, S20 Kolín – Kutná Hora hl.n.
231 R22, R23, S2, S15 Poděbrady – Velký Osek – Kolín
235 S28 Kutná Hora hl.n. – Zbraslavice
Štítky

12 komentářů

Klikněte pro vložení komentáře
  • Někde se holt mají. Na Jihu to bude stát od nových JŘ ještě více za prt, než to stálo doposud. Mimo „lepšího“ šumavského dopravce tam rovněž, zřejmě coby bonus jeho nasazení, získají škrty dalších 8% spojů na jeho výkonech. Jako další bonus bonusů přestane městská doprava Č. Budějovic obsluhovat příměstské lokality. Máte se nač těšit.

    • Já bych se ke kvalitě dopravce nevyjadřoval a nechal ho předvést se. ČD už jsme viděli a kdyby se psal rok 1997, tak to pochopím, ale on se píše rok trochu jiný…

    • Tak já naopak vidím v novém JŘ posílení třeba na trati 201 (dopolední pár Tábor-Ražice jede nově denně a v celé trase, vlaky Tábor-Branice jedou místo ve školní dny v pracovní dny, první vlak Milevsko-Tábor a poslední zpět jedou nově denně), na trati 220 jsou nové dva páry osobáků a jeden pár je prodloužen a dále nové rychlíky ČB – Písek město doplňující Švejky na dvouhodinový takt v pracovní dny, které objednal Jihočeský kraj.
      U příměstských linek v okolí ČB se pouze změní dopravce, v IDS je přeci jedno s jakým dopravce jedete. (třeba do Hluboké už dnes jezdí více spojů GW BUS než DPMCB)
      Podud dojde rozšíření PID do jihočeského kraje až do Tábora a do Milevska (obdobně jako do Roudnice a Štětí v Ústeckém kraji), tak budu velmi rád.

    • 🙂 A neříkali šašci, že za uspořené peníze zahustí zbytek?:-)

  • Jednotlivá jízdenka PID z Kolína do Prahy s ítačkou bude stát 46 Kč, nikoliv 62.

    • S pražskou lítačkou platím z Kolína 6 pásem (46 kč) bez ohledu na to, jestli je to rychlíkem nebo osobákem.

    • Jan Sůra: Kdyby se to u rychlíku počítalo až z Libně, tak by byl jako rychlík integrovaný jen mezi hlavákem a Libní a pak až z Úval do Kolína, tj ne mezi Libní a Úvaly? Trochu blbost, že jo… Co jsem se ptal já, tak s jízdenkou PID to platí tak, jak by člověk očekával, tj. jako u osobáků.

    • Dnes již ale nejde navazovat jízdenky ve stanicích, kde daný vlak nestaví, takže rychlíkem z Kolína lze jet na pražskou předplatní jízdenku až z Libně, pokud nezačne zastavovat v Klánovicích.

    • Edit: Možná to ale platí jen pro navazování tarifu ČD na PID, ne pro různé jízdenky PID, tato možnost mi hned nedošla. 🙂

  • No řekněme IN 50 jednotlivá cesta 47 korun proti 62 a 76, což je nedostižná nabídka, na zpátečce dost citelná. Pro nepravidelné jízdy ideální. Možnost první třídy za 30% navíc. A IN 50 platí všude v ČR. 2019 bude na nic. Za 1650 tuším je ČR unlimited.