Autobusy Doprava ve městě Trolejbusy

Rekordní obnova: Budějovice letos získají 46 nových autobusů a trolejbusů

Trolejbus v Českých Budějovicích. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Trolejbus v Českých Budějovicích. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Vozový park MHD v Českých Budějovicích projde letos největší obnovou v historii dopravního podniku města. Městský dopravce získá 46 nových autobusů a trolejbusů.

Z toho bude 24 autobusů na stlačený zemní plyn (19 Solaris Urbino krátkých a 5 Solaris Urbino kloubových). „V první várce, která dorazí v těchto dnech, dostaneme 16 těchto autobusů z toho tři kloubové. Do konce roku pak bude dodán zbytek vozů,“ upřesnil mluvčí Dopravního podniku Viktor Lavička. Dále podnik letos obdrží jedenáct elektromidibusů Škoda 29 BB, které výrobce dodá do konce prvního pololetí. Ty budou nasazeny na nové lince 24 jezdící mezi záchytným parkovištěm v Jírovcově ulici a náměstím Přemysla Otakara II.

V září pak vozový park českobudějovického městského dopravce posílí 11 nových kloubových trolejbusů Škoda 27TR. Ty budou parciální, tedy budou moci jezdit i na baterie mimo trolejové vedení. Všechny nové vozy budou nízkopodlažní.

Nové autobusy a trolejbusy budou stát 498,75 milionů korun. „Z 85 procent budou zaplaceny z dotací Evropské unie, zbytek pokryjeme z vlastních zdrojů,“ řekl ředitel českobudějovického dopravního podniku Slavoj Dolejš. Cena za 24 autobusů činí 172,7 milionů korun, za 11 trolejbusů 183,2 milionů korun a za 11 elektromidibusů 142,8 milionů korun.

Nové vozy postupně nahradí staré typy autobusů (kloubové B 941, krátké B 741 a Renault Citelis). Vyřazovány budou také kloubové trolejbusy TR 15. Pro nové autobusy na CNG byla na konci března zprovozněna nová plnička za 27 milionů korun, kterou DPMČB zaplatí z vlastních zdrojů.

Dopravní podnik města České Budějovice provozuje (dle výroční zprávy za rok 2016) 140 vozidel (83 autobusů a 57 trolejbusů).

Jan Ziegler

8 komentářů

Klikni pro vložení komentáře
  • Budějce modernizují o 106, leč kraj opět nic. Jako obyčejně. Tak něco zrušit, šikovně zprivatizovat, aby ve městech přibylo aut, to jde hladce a samo, rozvoj a ještě k tomu ve spojení s veřejnou dopravou je na jikordu, nebo kú sprosté slovo.

  • Na situaci by se hodilo parafrázovat výrok feldkuráta Katze: To se nám to hoduje, když nám lidi pučujou… 🙂

  • Celkem by mne zajímalo proč v rovinatých Budějovicích byl opět zvolen zemní plyn místo elektrobusů a parciálních trolejbusů, ví někdo? CNG mi přijde jako takové poněkud nešťastné řešení.

    • Jasně, ale pokud je město +- na rovině, pak by snad za zvážení byly rovnou elektrobusy/parciální trolejbusy.

    • Opět ne, myslím si, že se jedná o vůbec první CNG busy 🙂 A s elektrobusy a parciálními trolejbusy se samozřejmě počítá, ale taky se nehodí všude. Sice se řekne, že Budějce jsou placka, ale pořád MHD obsluhuje i vesnice nad nimi (Srubec, St.Hodějovice,etc) a právě tam podle mě budou vypravovaný ty CNG.

    • Protože dokud se aspoň desetinásobně nezvýší energetická hustota baterií, je to pořád dost nepoužitelná technologie.

Newsletter

Partneři


Konference Doprava 2018

Výběr editora