Infrastruktura Stavebnictví Železnice Zprávy

Regionovy mají v Rakovníku nové zázemí, dráhy zprovoznily opravárenskou halu

Opravárenská hala, depo Rakovník. Autor: Swietelsky stavební
Opravárenská hala, depo Rakovník. Autor: Swietelsky stavební

České dráhy dnes slavnostně otevřely v Rakovníku novou halu pro opravy a údržbu kolejových vozidel. Zázemí za 57 milionů korun se dvěma kolejemi bude sloužit motorákům zajišťujícím osobní dopravu. Halu od loňského února do prosince stavěla firma Swietelsky; nyní v ní probíhá tříměsíční zkušební provoz.

„Původní opravárenské prostory vybudované původně pro údržbu parní trakce už současným požadavkům na údržbu nových vozidel motorové trakce nevyhovovaly. Ať již délkou, která neumožňovala opravu ucelené jednotky, nebo v některých případech ani vybavením,“ uvedl v tiskové zprávě člen představenstva Miroslav Kupec. Podle něj se v nové hale opravy zrychlí a zkvalitní.

Opravárenská hala, depo Rakovník. Autor: Swietelsky stavební
Opravárenská hala, depo Rakovník.
Autor: Swietelsky stavební

Hala je určená především Regionovám. V Rakovníku je dnes soustředěno 49 jednotek Regionova, což je téměř čtvrtina všech těchto dvouvozových souprav, které dráhy vypravují hlavně ve Středočeském a Ústeckém kraji. „Zlepšení servisu tak zaznamená velké množství cestujících od Prahy po Chomutov a Most,“ doplnil Kupec.

Hala měří 70 metrů, což podle drah umožní současnou opravu čtyř Regionov. K vybavení patří například posuvná servisní lávka, mostový jeřáb o nosnosti pět tun nebo zvedáková soupravou 8krát 25 tun. Hala vyrostla ve východní části rakovnického depa, kolejově je napojena přes stávající kolejiště depa do kolejiště ve stanici Rakovník.

1 komentář

Klikni pro vložení komentáře
  • Velmi pěkná hala, pěkná je i cena. Já jen dodávám, že stejná hala, asi stejně veliká a vybavením srovnatelná byla a stojí ve zrušeném depu kolejových vozidel v Chomutově. Depo bylo po úspěšných intervencích ze strany vedení českých drah zrušeno, zaměstnanci rozprášeni a vybavení rozkradeno. Opravárenská kapacita musela být předisponována do dep jako je Rakovník, Veselí n/Moravou, do prostor nesrovnatelných s podmínkami v Chomutově. TOP manažeři byli prostě TOP hospodáři, šetřit se muselo, ať to stálo, co to stálo.

Newsletter

Partneři


Výběr editora