Silnice Zprávy

RegioJet zruší u autobusů některé spoje, dvě linky nepojedou na Florenc

Scania Irizar i8 RegioJet, foto: Student Agency
Scania Irizar i8 RegioJet, foto: Student Agency

Autobusový dopravce RegioJet seškrtá od září spojení mezi Brnem a Ostravou a Českými Budějovicemi. Důvodem je nedostatečné využití autobusů.

Firma změny už oznámila svým klientům, potvrdil je mluvčí firmy Aleš Ondrůj. „Je to reakce na vývoj poptávky,“ řekl Ondrůj. Z jízdního řádu mizí dva páry spojů mezi Ostravou a Brnem. Podle Ondrůje to souvisí s tím, že v části trasy využívají cestující z Brna do Ostravy přestupy na vlaky v Olomouci, což je pro cestujícího rychlejší a cenově výhodnější varianta a stále více cestujících ji využívá. „Část spojů je vedena jen v úseku Brno – Olomouc, právě s přestupy na vlaky RegioJet. Vedle toho budeme naopak posilovat kapacitu autobusových spojů ve špičkách,“ dodal Ondrůj.

Zatímco dosud RegioJet jezdí mezi Brnem a Ostravou přímým autobusem sedmkrát denně, nově jich pojede pět. V případě spojení Brno – Olomouc klesne počet spojů z jedenácti na devět denně každým směrem.

Z jízdního řádu zmizí od září také jeden spoj mezi Brnem a Českými Budějovicemi. Jde o spoj v 15 hodin z Brna a v devět z Českých Budějovic, současně se mírně u ostatních posouvají časy odjezdu. Ze seznamu zastávek mizí Humpolec.

Dopravce od začátku září navýší naopak počty spojů mezi Prahou a Znojmem, přidává páteční a nedělní spoj.

Méně spojů na Florenc

Změnou prochází i jízdní řád jedné z nejnovějších linek RegioJetu, Praha – Klatovy. Firma přestane jezdit z pražského autobusové nádraží Florenc a v Praze bude linka začínat i končit na Zličíně. Stejně tak nebude linka Praha – Most / Chomutov jezdit na Florenc, ale začínat i končit bude na Hradčanské. Na trase přidal RegioJet některé spoje ve špičkových časech, naopak u jiných je zrušili či posunuli. Změnou projde i trasa do Špindlerova Mlýna, kde se přehodí časy odjezdů. První autobus pojede z Prahy do Krkonoš v 6.30 namísto stávající 10.00, naopak ze Špindlerova Mlýna pojede první až v 10 hodin. Firma tak bude mířit více na návštěvníky hor, než jejich obyvatele.

Štítky

4 komentáře

Klikni pro vložení komentáře
  • Je to ale nárůst ceny za přepravu, pokud je například cílem cesty přestup na vlak nebo prostor mimo koncovou stanici, pokud cestující nemá lítačku. Přece jen polovina turistické Prahy je v pěší docházkové vzdálenosti od Florence.

    • To je pravda. Třeba u Klatov je ze Zličína jízdenka levnější jen o desetikorunu, než z Florence.

  • Směr Brno bych dal z Roztyl, nikoli z Florence, je to zbytečné zdržování + neekologické.

  • Ad Florenc: Je to vcelku dobré a logické rozhodnutí. Dost často se cestující dostane z okraje Prahy do centra rychleji metrem.

Newsletter

Partneři


Konference Doprava 2018

Výběr editora