Autobusy

RegioJet zdražil některé autobusové linky, nejvíce o 15 korun. Mění i jízdní řád

Autobus Volvo Irizar PB, foto: Student Agency
Autobus Volvo Irizar PB, foto: Student Agency

Autobusový dopravce RegioJet zdražil na některých linkách jízdné. Kromě rušení některých linek firma naopak u jiných tras přidá ještě spoje. O změně cen i jízdních řádů informovala na svých stránkách.

Zdražení se týká celkem tří linek: z Brna do Ostravy a do Zlína a z Prahy do Mostu. Například z Brna do Ostravy už vyjde jízdenka až na 220 korun. V případě linky do Zlína podražilo základní jízdné na 125 korun.

Jedná se o menší úpravu cen, které RegioJet realizuje u svých spojů několikrát do roka, kdy dochází buď k mírnému zvýšení nebo naopak snížení cen na některých trasách nebo u vybraných spojů,“ řekl mluvčí firmy Aleš Ondrůj. Podle něj změny souvisí s vývojem situace na trhu nebo s úpravou provozu na dané lince. „Jedná se o úpravy v rozsahu 5-15 Kč,“ dodal.

Kromě nového ceníku čeká cestující od března i další změna: od 4. března skončí provoz linek Brno – České Budějovice a Praha – Hradec Králové – Náchod – Trutnov. RegioJet to už dříve vysvětlil tím, že linky nejsou ziskové nebo vydělávají málo; už před několika dny zrušil dvě linky. Změny čekají ale i další linky.

Nový jízdní řád je i na lince z Prahy do Chebu, kde zkrátí cestu jednoho páru autobusů. Spoj s odjezdem v 17:00 z Prahy nově končí v Karlových Varech. Původní spoj v 5:30 z Chebu do Prahy podle nového jízdního řádu odjíždí z Karlových Varů, a to v 6:30 hod. Na lince Praha – Brno – Jihlava, kterou RegioJet postupně díky nástupu svých vlaků omezuje, bude jezdit autobus každou hodinu jako dosud, v Jihlavě bude zastavovat každé dvě hodiny. Nový spoj v 19:00 z Brna do Jihlavy a Prahy nahradil původní spoj v 18:00. V Jihlavě nově zastavují spoje s odjezdy v 5:00 z Prahy a v 5:00 i 17:00 z Brna.

Na lince z Prahy do Mostu a Chomutova firma zrušila například první sobotní spoj z Prahy v 7 hodin, spoj v 10 hodin nepojede v neděli. K omezení dojde i na lince z Praha – Plzeň, končí první spoj v 5.00 z Plzně a v 6.30 z Prahy do Plzně s odjezdy mezi úterým a čtvrtkem. V případě linky z Prahy do Českého Krumlova firma začne jezdit všechny spoje každý den včetně víkendů, přes jaro nebude jezdit až na Lipno. Dosud některé spoje nejezdily v sobotu nebo v neděli.

 

Štítky

13 komentářů

Klikni pro vložení komentáře
  • Nerozumím zrušení linky Brno-ČB. Na frekventované časy (pátek a neděle), byly jízdenky takřka vyprodané. Proč tedy neponechají alespoň exponované časy? 🙁

    • Málo lidí bylo jen v úterý a středu, takže stejně jako na většině dálkových linek.
      Nejhorší je, že kvůli Regiojetu odešli jiní dopravci a teď tam nebude skoro nic.
      Přitom se jednu dobu jezdilo v 9!! párech a v neděli a pátek v 10ti.

    • Tak jiní dopravci sice odešli, tak myslím že je zde místo třeba pro Flixbus nebo Tourbus určitě nemá ty své busy vytížené, tak se může vrátit/přidat spoje. Nebo někdo jiný.

  • „V případě linky z Prahy do Českého Krumlova firma začne jezdit všechny spoje každý den včetně víkendů, přes jaro nebude jezdit až na Lipno. Dosud některé spoje nejezdily v sobotu nebo v neděli.“
    Vida, jak se projevuje změna železničního dopravce na šumavských lokálkách: Jančura zjevně díky ní získal jako dárek od JčK další frekvenci = doslova „na stříbrném podnosu“ …

    • Tam tak velká frekvence není. Pokud se bavíme o úseku Lipno – Český Krumlov. Je to relace, na kterou ani změna dopravce neměla vliv.

    • Mně ale přede vůbec nešlo o (vcelku nezajímavý) úsek z Českého Krumlova na Lipno, ale o úsek Praha / České Budějovice – Český Krumlov, kde JčK předáním železniční dopravy GWTR s nemožností nákupu jediné jízdenky pro celou cestu + navíc ani nijak nevylepšeným jízdním řádem cestujícím využívání železnice dost znepříjemnil a zbytečně je tak přihrál autobusové dopravě, pro „dálkové“ cesty konkrétně Jančurovi.

  • Tak to zdražení asi sice nepotěší, na druhou stranu většinou je Regiojet stejně prakticky nejlevnější, takže těch pár korun nikoho nevytrhne z cestujících, většina má stejně kreditovku nebo to jsou studenti, takže reálné zdražení je menší. Ono kdyby na dané lince Regiojet nejezdil, tak tam jezdíme dráž a v horší kvalitě. A třeba na tom Zlíně částečně reagoval na zvýšení ceny Arrivou, která na úseku KM-Brno zdražila už v prosinci o 10 Kč. Stejně tak jako zavedení zastávky v centru města.

    • Petr 766 Tak na linke Brno-Ostrava už Regiojet určite nie je najlacnejší ! Bus Regiojet 220 Kč,včasná jízdenka Českých dráh 149 Kč,s In kartou dokonca 119 Kč,dráhy o stovku lacnejšie 🙂

    • Já myslím, že RJ brno-ostrava má ten autobus jen do té doby, než se dostane na koleje.

    • Mafie ve zlínském kraji moc v lásce jančuru nemají a tuším, že mu zakážou aji ty autobusy. Chudáci cestující.

    • ČD jsou sice levnější, ale stačí se podívat čím jezdí (a včasná taky není dostupná pořád). To už vychází pohodlněji než jet s ČD, jet tím (ostravským 😉 busem jen do Olomouce a tam si přeskočit na vlak, ať už žlutý nebo jiný, je to rychlejší ve většině případů než přímým vlakem ČD či tím busem. Několikrát jsem tak jel a naprostá pohoda, kolikrát to vyšlo i lehce levněji než těch zmiňovaných 149 Kč. Cenu 119 neberu, protože na ni musím zaplatit výpalné za In kartu, u RJ na kreditovku ne.

    • petr.r – jo, tak doprava ve Zlínském kraji je kapitola sama pro sebe. V podstatě co do toho začal mluvit kraj, tak se nic k lepšímu prakticky nezměnilo, vrcholem 15 let nebo jak dlouhé dopravní politiky bylo „hlavně nic neměnit“, aby Zemek se svými šroty mohl pořád jezdit. Navíc mu patřilo nádraží ve Zlíně. Takový Housa by tehdy mohl vyprávět o podmínkách, které od něj dostával, nakonec ho vyšlo líp si postavit svoje „nádraží“. Když jezdila dálkovka ještě dávno před Regiojetem, tak je aspoň nechávali vozit v rámci kraje, protože ten jeden dva spoje třeba od tehdejšího „Fedosu“ či jiných nebyly až tak velká konkurence. Jízdní řády byly stejné snad 10 let, žádný zájem zavést něco nového pro cestující. A když přišel (poprvé) Regiojet, tak to přes kamarády na kraji (většinou bývalé zaměstnance krajských dopravců) začalo – omezování v rámci kraje, vysoké poplatky za vjezdy (tam asi po kauze Liberec nakonec Zemek musel ustoupit). A to trvá doposud, pouze s tím rozdílem, že mezitím Zemek koupil jako Housu, tak Krodos a má v kraji prakticky monopol (tipuju, že Hradiště nebude trvat dlouho, pokud už jeho stejně není). A najedou se začíná v kraji mluvit o IDS a soutěžích na dopravce…. protože teď už z 99% vyhraje ten správný dopravce a bude se tu dál jezdit olítanými vraky dotaženými kdo ví odkud ze světa. A ČD si jedou své, tak občas se i o něco snaží, ale taky to jde pomalu (uznávám, pro dopravu třeba do Brna apod. nemají zrovna ideální podmínky na přímé vlaky. Ale proč se třeba neudělí rychlejší spoje navazující na rychlíky v Kojetíně až do Zlína např., tomu nerozumím. To by ani ta jízdní doba nemusel být oproti autobusu tak hrozná – Kojetín hodina rychlíkem a do Zlína ze zastávkou v KM / Hulíně / Otrokovicích by to jít mohlo za nějakých 1:40

Newsletter

Partneři


Výběr editora