Autobusy Železnice

RegioJet výrazně omezí autobusy mezi Prahou a Brnem, chce naučit lidi jezdit vlakem

Scania Irizar i8 RegioJet, foto: Student Agency
Scania Irizar i8 RegioJet, foto: Student Agency

Společnost RegioJet seškrtá od poloviny ledna o více než třetinu provoz autobusů mezi Prahou a Brnem. Důvodem je velká expanze firmy do železniční dopravy mezi oběma největšími městy v zemi.

Škrty vyplývají z nového jízdního řádu, který dopravce zaslal do Celostátního informačního systému. Podle nich ještě do 14. ledna budou jezdit autobusy podobně, jako dosud, poté firma zruší 7 z 20 spojů denně, které na trase linky Brno – Jihlava – Praha budou jezdit. „Naším cílem je naučit lidi jezdit více vlakem,“ vysvětlil mluvčí firmy Aleš Ondrůj.

RegioJet začne od poloviny ledna jezdit autobusy v podstatě jen každou celou hodinu. Od období nového jízdního řádu až do té doby ještě mají jezdit podle jízdního řádu autobusy v podstatě stejně, jako dosud s minimálním počtem změn. Jízdní řád je zatím nastavený do konce března, firma chce ještě vyhodnotit dopady změn na provoz a poptávku cestujících.

V praxi například mizí všechny autobusy, které vyjížděly v čase x:30. V Jihlavě budou zastavovat autobusy, které vyjedou z Brna v sudou hodinu a z Prahy v lichou hodinu. U některých časů bude i delší okno bez spoje: například z Brna pojede autobus v 18 hodin a další až do Prahy ve 23 hodin.

Podobnou redukci počtu spojů udělal RegioJet už v minulosti u spojení z Prahy do Košic poté, co na trase nasadil více vlaků.

Od nového jízdního řádu začne RegioJet jezdit mezi Prahou a Brnem devětkrát denně, ve špičce i po hodině. V červnu má přibýt desátý spoj. „Jde o velký nárůst kapacity, denně nabídneme až 6 tisíc míst v obou směrech,“ dodal Ondrůj.

Autobusové spojení Praha – Brno je první trasou, na které tehdy ještě pod značkou Student Agency začínala. Teď na ní uskuteční největší redukci ve své historii.

Štítky
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Petr
Host
Petr

aktuálně zítra má Regiojet v 6:09 čtyři volná místa ve třídě low cost a 42 standard,
ačkoli také nesnáším velkoprostory s nemožností zhasnout, na druhou stranu chápu tento trend, všimli jste si, že zřejmě díky tomuto uspořádání cestuje vlakem mnohem více žen, než dřív, když byla pouze kupé? 🙂
měla by se více využívat trať přes Vysočinu, akční jízdenky, platné i pro tuto trať by přilákalo jistě víc lidí, přestože trvá cesta déle, okolní krajina je určitě atraktivnější;}

jančurobijci
Host
jančurobijci

Aktuálně má vlak v 6:09h 108 volných míst, na odjezdu z Brna po Pardubice 144 volných.

Apollo XI
Host
Apollo XI

Jste mě pobavil, to je zas perla. Jestli to nebude spíš tím, že žen se rodí všeobecně více – aspoň bude mír. K velkoprostorům jen jedno – výrobci si prosadili, tak to tak je, jiná tvrzení jsou jen kecy v kleci.

a8n
Host
a8n

Prosadili si je dopravci, protože do nich jdou pohodlně nacpat 4 sedačky na šířku, takže za stejnou cenu dostanou větší kapacitu.

pepik
Host
pepik

vůbec se mi to Nelíbí !!!

Maty
Host
Maty

To bude mít konkurence radost. Vlak je peklo. Zlatej bus…. Myslím si, že se zvýší tržby konkurenci, protože znám hodně lidí, co pojedou klidně starou karosou, než vlakem, bez ohledu na jeho barvu….

Elb
Host
Elb

A jaký že je přesně důvod sadomasochismu po D1 v Karose, či jiné stísněné šílenosti?

Petr
Host
Petr

Já třeba pamatuji dobu, kdy jsem jel RTOčkem na sever polska…………….jel jste někdy vlakem dopravce RJ třeba ve vagonu astra?

Zdeněk Veselý
Host
Zdeněk Veselý

Je to právě naopak. Pokud je na některé trase vlak a autobus srovnatelný, lidi volí vlak.
Na některých relacích tak autobusy skoro nejezdí (praha-pardubice, praha-ústí). Časem, jak se alespoň mírně modernizojí tratě, se k tomu přidá právě praha-brno, praha-plzeň a praha-budějovice.

jančurobijci
Host
jančurobijci

A teď není na Praha – Brno a Praha – ČB vlak srovnatelný?
Proč tedy pořád jede tolik lidí busem?
Pardubice – Brno a Pardubice – Praha má vlak jednoznačně navrch.

Maty
Host
Maty

Elb – A po kolejích, v době kdy si z toho dělá kdejakej trouba parkoviště, náklaďáky převážně z Polska to nechaj v kolejišti mezi zavoramai, klucí pokladaj na koleje kameny, jiní je na jedoucí vlaky hází…… Opravdu je jizda po kolejích o tolik bezpečnější, než D1 ?Když je dalnice ucpaná, autobus to objede po okreskach. Když jsou ucpany koleje???? Leda by začaly vlaky jezdit na RedBull….. =o))))

Petr
Host
Petr

To už dávno neplatí, minimálně na Praha Brno tu nejdřív přišly Railjety, špatné nebyly ani D1 expresy (ty se ale nechytly, dráhy to neuměly prodat) a teď co jezdí ráno Jančura, tak už do autobusu do Prahy jsem minimálně přes rok nevlezl. Teď když rozšíří počty spojů a nepojede poslední jeho vlak 17.19 z Prahy, tak autobus pouze jako nouzovka. A jak autobusy objíždí zácpy, bylo názorně včera vidět ve směru Brno – Vyškov. Stačil jeden debil v kamionu a doprava lehla na půl dne, autobusy měly i přes 3h zpoždění. Ono je hezké, že „objede po okrsce“, ale jednak… Číst vice »

Desper
Host
Desper

No on ruší i Brno – Olomouc. Zrušil mi tam i zpět spoje co jsem využíval. Ale s vlakem se tam nechystá

Elb
Host
Elb

Tak on by se tam nejspíš ani nevešel.

Petr
Host
Petr

Velká chyba. V poslední době mám pocit, že v autobusové dopravě Regiojetu se zbláznili, protože ty změny co dělají jsou zásadně k horšímu. A pak „slavnostně“ po pár měsících se to jako zavede zpět a ještě prezentuje jako zlepšení. Most, Zlín, ČB z Brna a teď „vlajková loď“. Chápal bych to v situaci, kdy by tu nebyl Flixbus (ať už jakkoliv tragický, o to teď nejde). Ale tohle mu jen přihraje část cestujících z autobusů. Ne každý chce jezdit vlakem, pokud by chtěl, tak autobusy v době kdy vlaky odjíždí už dnes, zejí prázdnotou. A to se zjevně neděje. Navíc… Číst vice »

ondra
Host
ondra

Má jízda busem na této trase nějakou výhodu ve srovnání s vlakem?

jančurobijci
Host
jančurobijci

Ondra: Tak naštěstí už Flixbus jezdí načas, alespoň nesrovnatelně častěji.
Z posledních jízd na Brno – Praha jsem s nima dojel mnohem častěji včas, než vlakem.
Akorát vzhledem k nárůstu počtu cestujících už není samozřejmostí dvojsedačka jen pro sebe.
Wifina už rovněž šlape bez problémů a hlavně se tam nijak moc nesvítí, což je u vlaků přesně naopak a už
za Svitavama mám pocit, že dostanu zánět spojivek.

jančurobijci
Host
jančurobijci

Ještě něco: Třeba zítra má Regiojet v 6:09 hodně přes 100 volných míst ve vlaku a to jedou ještě ČD půl hoďky po nich. Zatímco busy má vyprodaný. Teď bude D1 do května celkem v pohodě, co se uzavírek týká a navíc už to není zdaleka takový tankodrom, jako když expandoval Regiojet se svýma autobusama. Myslím, že to u Žlutozla docela podcenili: 1)Na trase je i co hodinu na kolejích Modrozlo. 2)Přibylo Zelenozlo a to dost výrazně. 3) Zaplnit vlak, aby se vyplatil bez dotací, je kromě neděle a pátku odpo a pondělního rána, poněkud větší problém, než zaplnit bus… Číst vice »

Petr
Host
Petr

Ondra – pro mě to už výhodu nemá, ale zase jsou lidi, kteří prostě preferují bus. Je to dáno spíš i historicky, kdy vlak byl prakticky za všecho okolností dražší, což u ČD trvá doteď a to neřeším ani ceny Flixu, které už jsou úplně dole. A než pár roků zpět jezdit 40 let starým „béčkem“ ve vlaku, bez ničeho, ve špičce často narvaný i v uličce, tak raději moderním autobusem se službami či filmy, s jistotou místa a že nade mnou nebude 2,5 nikdo vlát, max projde párkrát holka s kafem. Dneska už je to jinak, každý má chytrý… Číst vice »

Petr
Host
Petr

Flix na čas? Žádná sláva, občas se zadaří. Služby a zákaznický servis pořád ubohý. Rušení spojů s málo cestujími a udání zpoždění „60 minut“ tak, aby jel až další spoj. Což se pak samozřejmě projeví i v opačném směru. Díky, to ani za těch 79 Kč co se dá koupit Flixbus, v neděli sem jel z Prahy Relaxem ve žlutým, stálo to necelý 300, plně srovnatelné s jedničkou ČD ale podstatně levněji, i když jsem neměl stolek jen pro sebe, pořád násobně víc místa než v jakémkoliv poloprázdném autobusu. Servis, služby za pár korun, dojezd přesně na čas bez brždění… Číst vice »

Petr
Host
Petr

Ještě jedna věc k tomu zaplnění busu. Pořád v těch 6.09 má ve vlaku daleko víc lidí, než v jednom autobusu. Na autobus potřebuje zaplatit 2 lidi, na každý. Ve vlaku těch lidí je potřeba míň, resp. je rozdíl mít tam 1 strojvůdce a zbytek stewardů a teamleaderů, kteří berou rozhodně méně, než x řidičů autobusů, které by byly potřeba na přepravení stejného množství cestujících. Jako chápu tu snahu lidi převést do vlaku, ale nevěřím že tímto způsobem se mu to povede. Konkurence je sice slabá, ale proč jí takto přihrát část cestujících „zdarma“.