dkv-spojujeme

RegioJet vyndal z prvního autobusu sedačky, začal s velkým posilování wifi

Scania Irizar i8 RegioJet, foto: Student AgencyScania Irizar i8 RegioJet, foto: Student Agency

Autobusový dopravce RegioJet upravil svůj první autobus Irizar i8 do podoby s větším prostorem na nohy. Jde o jeden z

Autobusový dopravce RegioJet upravil svůj první autobus Irizar i8 do podoby s větším prostorem na nohy. Jde o jeden z kroků, který majitel firmy Radim Jančura slíbil při loňském nástupu Flixbusu.

Na rozdíl od většiny žlutých autobusů má nově upravený autobus místo 63 sedaček o čtyři méně. Pro dopravce to znamenalo nejen vyndat čtyři sedačky z autobusu, ale zcela demontovat celý interiér a znovu ho sestavit.

„Aktuálně nasazujeme tento autobus na trasu Praha – Brno – Bratislava a zpět,“ řekl mluvčí firmy Aleš Ondrůj. O úpravách dalších autobusů zatím není rozhodnuto, firma chce nejprve vyhodnotit zkušenosti z provozu. Autobus má svůj specifický nákres v rezervačním systému.

Nově uspořádaný autobus má celkem tři různé velikosti roztečí mezi sedačkami. Na straně řidiče je v celé délce rozteč 855 mm, na pravé straně mezi předkem autobusu a výstupními dveřmi 930 milimetrů, na pravé straně za dveřmi pak 780 milimetrů. Zadní pětisedačka v něm zůstala.

Po mnoha letech začal RegioJet také měnit technologiii na šíření wifi připojení. Ta stávající už často nezvládala nápor zájmu cestujících a nebylo výjimkou, že se nešlo připojit vůbec. „Měla by představovat absolutní špičku na trhu a zajistit vysoce silný a stabilní příjem internetového signálu v průběhu celé cesty. Technologie skládá příjem datového signálu od více operátorů – podobně, jak je tomu v případě vlakových spojů RegioJet. Tím zajišťuje průběžnou vysokou stabilitu a kvalitu,“ dodal Ondrůj.

RegioJet zatím vylepšil wifi u 12 autobusů, do konce února jich bude hotových 40. „Autobusy aktuálně nasazujeme na linku Praha – Liberec a zpět a postupně budou přecházet i na další trasy,“ upřesnil Ondrůj.

Tagy RegioJet wifi
8 komentářů