Železnice Železniční průmysl

RegioJet vyjel poprvé s novým traxxem, převzal další nové vagóny, roste o 30 %

Traxx RegioJetu před první jízdou. Autor: Zdopravy.cz/Josef Petrák
Traxx RegioJetu před první jízdou. Autor: Zdopravy.cz/Josef Petrák

Nové lokomotivy Bombardier Traxx MS2 v barvách RegioJetu začaly ve středu večer svůj pravidelný provoz u největšího soukromého železničního osobního dopravce v Česku. První vlak tažený novou lokomotivou 386.201 vyjel z pražského hlavního nádraží v 17:48 za velkého zájmu fotografů. Po první hodině cesty jede bez zpoždění.

Druhá lokomotiva 386.202 vyjede nakonec oproti původním plánům až zítra na spoji 1005 / 1014 v 9.48 z Prahy a 14.07 z Havířova, důvodem jsou drobné úpravy na lokomotivě. Původně měla vyjet druhá lokomotiva dnes v 19.48.

Nové lokomotivy přichází v době, kdy RegioJet musel bojovat s výpadky některých svých stávajících hnacích vozidel. Například jeden z peršingů je odstaven poté, co minulý týden narazil do betonové překážky, kterou někdo umístil na Slovensku na trať. Firma si proto musela půjčovat jiné lokomotivy, například Bobinu od Arrivy či Vectron od EP Cargo.
Lokomotivy s maximální rychlostí 160 km/h mají schválení pro provoz i v Rakousku a na Slovensku, firma počítá s jejich nasazením i na trať Praha – Košice, Praha – Bratislava a Praha – Vídeň.

RegioJet stále zvažuje na lokomotivy speciální polep, ale až u druhé série, kterou přebere v průběhu roku. První dvě nakonec pojedou v klasické žluté barvě RegioJetu.

RegioJet převzal už i další dva nové vozy Astra s velkoprostorovým uspořádáním a s obrazovkami v každé ze sedaček. Letos jich převezme celkem 16, během následujících týdnů je začne postupně nasazovat do provozu. „RegioJet tak v letošním roce investuje do pořízení nových vozidel do svého vozového parku pro dálkové a mezinárodní spoje v řádech stovek milionů Kč.Tyto investice odpovídají rekordnímu růstu počtu cestujících, které RegioJet zaznamenává ve svých spojích v letošním roce,“ řekl mluvčí firmy Aleš Ondrůj.

Firma dnes oznámila současně i přepravní výsledky za první čtvrletí, za prvních tři měsíce firma v dálkových vlacích přepravila 1,25 milionu cestujících, což je nárůst o 30 % v meziročním srovnání.

Masivní nárůst souvisí především se vstupem vlaků RegioJet na novou trasu Praha – Vídeň a zpět a posílení vlakového spojení RegioJet mezi Prahou a Brnem, kde RegioJet jezdí v každém směru 9x denně a v průběhu letošního roku přidá ještě další pár spojení. Samotné nové vlakové spoje na trase Praha – Brno – Břeclav – Vídeň a zpět využilo za první tři měsíce letošního roku celkem téměř 200 tisíc cestujících.

33 komentářů

Klikni pro vložení komentáře

Diskuse pod články deníku Zdopravy.cz slouží pouze ke slušné výměně názorů. Prosíme diskutující, aby se vyvarovali vulgarismů a urážek jakéhokoliv druhu. Za obsah diskusí je zodpovědný vydavatel, který si proto vyhrazuje právo urážlivé, vulgární a jinak nevhodné příspěvky smazat bez dalšího upozornění. Děkujeme, že nemusíme mazat. Vaše redakce.

  • Jenom úplně nerozumím těm 160. Jestli počítá, že časem to střelí nákladním dopravcům. Protože Bratislava bude ve velmi dohledné době na 200. Vídeň se má předělat taky na 200. A Brno Břeclav taky věřím, že bude jedna z prvních v ČR.

  • Je vidět, že vlakem moc nejezdíš. Právě že do Břeclavi jich až tak moc nejede. Mnohem více to využívají do Bratislavy a určitě i do Vídně. Protože ve vnitrostátních tarifech není RJ až tak moc levnější jak ČD, tam mu mohou konkurovat síťovými nebo Včasnými jízdenkami, navíc čistě úsek Brno – Břeclav není pro RJ moc atraktivní, tam ho vytlačí IDS JMK. Větší rozdíl je právě v tom „za Břeclav“, že RJ nemusí používat mezinárodní tarify, které jsou hrozně předraženy.

  • Jestliže někdo jezdí jednu trasu a přidá k tomu druhou trasu, je logické, že roste klidně i třeba o 50 a více %… jsou toto poměrně zavádějící informace. Neboli nárůst klidně o 50% se zřejmě zdaleka nevyrovná nárůstu 1% např. u ČD

  • Tak at RegioJet začne jezdit do Českých Budějovic i vlakama a nejenom Busem
    Trasa Vlaku by mohla být takto
    České Budějovice
    Veselí nad Lužnicí
    Tábor
    Benešov u Prahy
    Praha Hlavní Nádraží Přepřah
    Praha Smíchov Severní Nástupiště a zpět

    • Trasa má být Praha hl. nádraží – Tábor – České Budějovice – Český Krumlov a zpět.

    • A kam se to časově vejde na jednokolejných úsecích vy chytráci? 2R+2Ex+alespoň jeden Os každou hodinu během denní doby?

    • Možná, ale pochybuji že dříve, než se trať celá zdvoukolejní. A to při českých stavebních rychlostech může trvat i desítky let. Obdobně Přerov – Brno. O druhé koleji se mluví už téměř 30 let. Ale jen mluví…..

      Že máme v ČR hustou síť železnic, je pravda. Ale už se nemluví, že velká část z toho jsou trakčně slabé jednokolejky, většinou navíc neelektrifikované, velmi zranitelné hlavně při výlukách. Náhradní autobusové dopravy na částech tratí a zbytečné přestupy lidi do vlaků nepřitáhnou.

  • Jako lokomotivy to jsou asi dobré, ale ten design se Bombardieru moc nepovedl. To Siemens ale i Škoda je jiný kafe…

    • Škoda? V designu možná, ale jinak se nevyrovná těmto výrobcům už v ničem. Nebýt ČD, dávno by po tomto výrobci a jeho neschopnosti neštěkl pes…

    • Ač jsem sám kritik Škodovky, tak ten váš komentář je dost přitažený za vlasy. Škoda vyrábí i tramvaje, trolejbusy a elektrobusy a ty s docela velkým úspěchem vyváží i za hranice, takže by po ní štěklo řekl bych docela dost psů 😉

    • Design není důležitý. Možná pro fotografy ano, ale ne pro cestující. Nejdůležitější je tažní síla a hlavně zrychlení.

    • 160 je jen v cz,sk. Zbytek zemí 140.
      Ovšem jde jen o homologaci vozidla na danou rychlost. Jak velký problém ji získat v zahraničí, to nevím.

  • Ty vozy Astra mi přijdou jako neskutečný šunty. Už po krátké době provozu tam je všechno odřený, vodící lanka rolet jsou nefunkční atd.

    • Tak dá se očekávar, že za tu cenu to nebude žádná extra kvalita. Na druhou stranu bych se divil, kdyby to RegioJet neřešil s výrobcem.
      No jsem zvědavý na kvalitu těch čínských vlaků, co mají jezdit pod LeoExpressem (jestli tedy vůbec vyjedou).

    • Na to jak jsou vozy Astra vytížený, kolik toho nalítají, odvezou a s ohledem na téméř nulovou údržbu ( bez zázemí), tak vypadají ještě k světu. 😉

  • Navzdory nenávisti vůči Regiojetu, která mezi řadou železničních nadšenců stále převládá, je to dobrá zpráva a doufejme, že se bude novým vozidlům dařit bez nehod! 🙂

    • Skutečný železniční nadšenec nemůže nenávidět RegioJet, který přinesl čerstvý vítr do zatuchlého českodrážního rybníka a především díky Jančurovi začaly ČD výrazně vylepšovat služby a vozový park a nakoupily např. RailJety.
      Komu je RegioJet trnem v oku jsou samozřejmě samotní bývalý a současní zaměstnanci modré armády, kteří neustále jedou svojí mantru o „vyzobávání rozinek“.

    • Máš pravdu Tomáši. Také nechápu tu nenávist. Ale i největší kritici ale jezdí Regiojetem, jen to oficiálně tají….. A to i třídou lowcost, na kterou všude na fórech nadávají a srovnávají ji s bývalou 3. třídou ČSD…. Znám takové z Havířova. Ono se totiž odtama ani nijak jinak moc jet nedá. Na přestupy v Ostravě Svinově ani Českém Těšíně se spolehnout při zpožděních skutečně nedá.

      Ještě k těm lowcostům. Jsem rád, že od 10.6. budou konečně opět na všech rychlících Praha – Košice. Standart už se mne zdá totiž moc drahý, obzvlášť ve špičkových dnech.

    • „Také nechápu tu nenávist.“
      Tu (si) způsobil Jančura sám svými „prudivými“ činy, vystupováním a velkohubými provokačními žvásty, které Ondr**uj i nadále ještě soustavně rozvíjí – fungují přesně ve stylu „zloděj volá: „chyťte zloděje!““, a to se lidem, kteří nutně nepotřebují využívat služeb RegioJetu, velmi rychle zprotiví, takže logicky na té firmě vidí především to špatné a chválit ji rozhodně nebudou.

    • Jančura si dost lidí popudil i tím, jak ruší spoje v okamžiku, kdy mu přestávají vynášet. A nemusí být ztrátové, stači když jsou tzv. na nule. Už takhle zrušil pár vlakových spoijů, o autobusových linkách ani nemluvě.
      A když se k tomu přidá jeho způsob komunikace, tak se tomu nadávání člověk ani nediví.

    • Jel jsem několikrát s RJ do Vídně a vždy byl vlak dost plný, povětšinou mezinárodní sestava cestujících.

    • Jel jsem do Vídně s RJ minulou středu (9:21 z Prahy). Za Brnem se vlak sice vyprazdnil, ale minimálně 100 lidí jelo až do Vídně. A přistupovalo se i v Břeclavi (cca 10 osob).

    • On RJ má i do Vídně „české ceny“, takže tady bych se nedivil, kdyby byl obsazen i 5x víc než vlaky ČD s předraženým NRT…

    • Máš pravdu Tomáši. Také nechápu tu nenávist. Ale i největší kritici ale jezdí Regiojetem, jen to oficiálně tají….. A to i třídou lowcost, na kterou všude na fórech nadávají a srovnávají ji s bývalou 3. třídou ČSD…. Znám takové z Havířova. Ono se totiž odtama ani nijak jinak moc jet nedá. Na přestupy v Ostravě Svinově ani Českém Těšíně se spolehnout při zpožděních skutečně nedá.

      Ještě k těm lowcostům. Jsem rád, že od 10.6. budou konečně opět na všech rychlících Praha – Košice. Standart už se mne zdá totiž moc drahý, obzvlášť ve špičkových dnech.

    • Je vidět, že vlakem moc nejezdíš. Právě že do Břeclavi jich až tak moc nejede. Mnohem více to využívají do Bratislavy a určitě i do Vídně. Protože ve vnitrostátních tarifech není RJ až tak moc levnější jak ČD, tam mu mohou konkurovat síťovými nebo Včasnými jízdenkami, navíc čistě úsek Brno – Břeclav není pro RJ moc atraktivní, tam ho vytlačí IDS JMK. Větší rozdíl je právě v tom „za Břeclav“, že RJ nemusí používat mezinárodní tarify, které jsou hrozně předraženy.

Newsletter

Partneři


Výběr editora