RegioJet vyhrál bitvu o místo na slovenské trati, z Prahy do Bratislavy pojede třikrát

Vlak Regiojetu v čele s lokomotivou Siemens Vectron. Foto: Timotej GruchalákVlak Regiojetu v čele s lokomotivou Siemens Vectron. Foto: Timotej Gruchalák

Dva dny před spuštěním nového jízdního řádu získala společnost RegioJet všechna potřebná povolení pro provoz třetího páru vlaků mezi Prahou

Dva dny před spuštěním nového jízdního řádu získala společnost RegioJet všechna potřebná povolení pro provoz třetího páru vlaků mezi Prahou a Bratislavou. Zatímco v Česku získala firma kapacitu na trati bez větších problémů, ještě dnes reálně hrozilo, že nový spoj skončí v Lanžhotě na státní hranici.

„Dnes jsme získali všechna potřebná povolení,“ potvrdil mluvčí RegioJetu Aleš Ondrůj. K vlakům v 7:21 a 15:21 z Prahy a v 5:45 a 12:47 z Bratislavy tak přibude ještě nové spoj v 11:21 z Prahy a v 15:26 z Bratislavy.

V jízdním řádu SŽDC je dosud spoj uveden bez omezení v úseku Praha – Lanžhot, dál má poznámku, že jede ode dne vyhlášení. Slovenská ŽSR má v jízdním řádu uvedeno, že o vlaku rozhodně Dopravný úrad.

RegioJet o nové spoje bojoval více než půl roku. Tamější regulátor začal kvůli dvěma párům vlakům navíc provádět takzvaný test hospodářské vyváženosti. Poté, co se celá věc dostala až před Evropskou komisi, získal nakonec RegioJet pro své nové spoje zelenou a dnes slovenský správce železnice (ŽSR) přidělil dopravci kapacitu. Čtvrtý pár spojů chce firma spustit od června příštího roku, pojede 17:21 z Prahy.

RegioJet od neděle zvyšuje počet spojů na svých trasách o 40%. Nově začne jezdit čtyřikrát denně do Vídně, jeden pár vlaků bude jezdit do Opavy. Mezi Prahou a Brnem bude jezdit až devětkrát denně. Končí naopak ve Starém Městě u Uherského Hradiště. Noční spoj z Prahy do Košic prodlouží až do Humenného.

Tagy RegioJet ŽSR
9 komentářů