Autobusy

RegioJet vstupuje na Ukrajinu, s partnery zavede autobusovou linku do Mukačeva

Autobus Volvo Irizar PB, foto: Student Agency
Autobus Volvo Irizar PB, foto: Student Agency

Dopravce RegioJet zavede od neděle novou autobusovou linku z Košic přes Michalovce a Užhorod do Mukačeva. Pro firmu to znamená první vstup na ukrajinskou půdu.

Autobusový spoj bude v Košicích navazovat na vlak RegioJetu, provozovat jej ale budou partnerští dopravci SANYTOUR a TOV Zakarpateuroliniji. Jejich autobusy budou označeny RegioJet, na palubě bude wifi a stevard/ka.

Při cestě na východ bude zajištěn přestup z vlaku, který odjíždí z Prahy ve 14:48 a příjezd do Košic má ve 22:43. Autobus směr Ukrajina vyjede z Košic ve 23:00, do Užhorodu dorazí ve 3:10 místního času a do Mukačeva o hodinu později.

V opačném směru pak autobusový spoj bude vyjíždět z Mukačeva v 15:15 hodin místního času, z Užhorodu v 16:25 a příjezd do Košic je v 18:45 středoevropského času. Vlak RegioJetu má pak odjezd z Košic na Prahu ve 21:22. „Na přestup je tak dostatek času i v případě delšího zdržení při odbavení na ukrajinsko-slovenské státní hranici,“ píše firma v tiskové zprávě.

Podle majitele firmy Radima Jančury využije denně žlutých vlaků mezi Prahou a Košicemi až 3000 lidí a jejich počet stále roste. Návaznými spoji na Ukrajinu tak prý společnost reaguje na vysokou poptávku. „Předpokládáme vysoký nárůst cest nejen Čechů a Slováků na Ukrajinu, ale také Ukrajinců do Česka, Slovenska a dalších zemí Evropské unie poté, co došlo k odbourání vízové povinnosti pro cesty občanů Ukrajiny do zemí EU,“ doplnil Jančura.

13 komentářů

Klikni pro vložení komentáře
  • Výhoda konkurenčního prostředí – všichni dopravci na několika málo trasách pěkně pohromadě, aby si mohli vzájemně něco dokazovat. Na UK je celá řada zajímavějších a větších destinací než je Užhorod a Mukačevo… jenže tam nejezdí LE. Nemohu si pomoct, ale cílem této akce není nic jiného, než snaha zlikvidovat konkurenta.

    • To:
      Jen at si pomerujou „udy“…
      Hlavne kdyz bude klesat cena jizdenek 😀

  • To neni novinka ale konkurencni nutnost – protože Leo(š) Express uz do Uzhorodu a Mukaceva z Kosic pres mistni partnery cernym autobusem se stewardkou davno jezdi – osobne vyzkouseno loni v lete..

    • Honza:
      Normalni evropskej bus – novej. Myslim ze to byla Setra. Byl jsem tam jedinej Cech. A protoze jsem si nekoupil listek dopredu/online tak tam v Kosicich byl docela „boj“ se do toho autobusu na volny misto dostat. Kdo se prodral ke stewardce drim ten si dokoupil misto v buse.. necekejte ze dostanete listek/potvrzeni – proste date cash a jedete… Jen zak pro zajimavost by me zajimalo jestli o zehle oraktikach Leos vi..
      Par mistnaku (ukacek) se ale do busu nedostalo a nic dalsiho uz nejelo… CO ALE DOPORUCUJU JE JET URCITE VLAKEM Z MUKACEVA DO LVOVA – JE TO CESTA CCA 4 HODKY PRES CELY KARPATY A JE TO FAKT NADHERA – TAK KRASNE SE TEN VLAK V TECH HORACH KLIKATI !!!!!!! V POKLADNE V MUKACEVU JSEM DOSTAL AUTOMATICKY JAKO ZAPADNI TURISTA NEJVYSSI TRIDU – TEDY 2. – CENA BYLA V PREPOCTU MENE NEZ 50 KORUN. VAZNE SUPER!!!! A to.mne jinak priroda bubec netankuje – mam rad mestskou turistiku – ale tohle me vazne dostalo!!!

    • Řekněme, že nic moc, druhá trať je mnohem hezčí, přes Sjanky… Jinak na této trati, přes sedlo Beskid je nejvyšší třída SV nebo Mjakkyj, to je do Lvova 500-1000 hryven, dle vlaku… Za 50 korun je přibližně električka…

    • MilanS:
      Byl to prvni vlak co jel – mohlo byt tak neco treti a cvrtou odpoledne??? Starsi robustni vlak – dlouhej a cistej ackoliv to stari vlaku samozrejme bylo samozrejme neprehlednutelny. Nekolikrat po ceste zastavoval. A cena byla tusim 54 hryven. Nas „premiovy“ vagon 2 tridy mel oprvadu velmi podlne calounene sedacky – zbytek vlaku ve 3 tride tvrde
      ?plastove? sedacky ..

    • To víš, nezaměstnanost je na historickém minimu a pracovních sil nedostatek. A pořád lepší ukáčka než přistěhovalci odkudsi z blízkého nebo dálného východu.

    • Tj. Ale až bude těch BUSů jezdit 10 denně, tak už to dá klidně 500 UKáček denně, to není málo)))

Newsletter

Partneři


Konference Doprava 2018

Výběr editora