Autobusy

RegioJet vstupuje na Ukrajinu, s partnery zavede autobusovou linku do Mukačeva

Autobus Volvo Irizar PB, foto: Student Agency
Autobus Volvo Irizar PB, foto: Student Agency

Dopravce RegioJet zavede od neděle novou autobusovou linku z Košic přes Michalovce a Užhorod do Mukačeva. Pro firmu to znamená první vstup na ukrajinskou půdu.

Autobusový spoj bude v Košicích navazovat na vlak RegioJetu, provozovat jej ale budou partnerští dopravci SANYTOUR a TOV Zakarpateuroliniji. Jejich autobusy budou označeny RegioJet, na palubě bude wifi a stevard/ka.

Při cestě na východ bude zajištěn přestup z vlaku, který odjíždí z Prahy ve 14:48 a příjezd do Košic má ve 22:43. Autobus směr Ukrajina vyjede z Košic ve 23:00, do Užhorodu dorazí ve 3:10 místního času a do Mukačeva o hodinu později.

V opačném směru pak autobusový spoj bude vyjíždět z Mukačeva v 15:15 hodin místního času, z Užhorodu v 16:25 a příjezd do Košic je v 18:45 středoevropského času. Vlak RegioJetu má pak odjezd z Košic na Prahu ve 21:22. „Na přestup je tak dostatek času i v případě delšího zdržení při odbavení na ukrajinsko-slovenské státní hranici,“ píše firma v tiskové zprávě.

Podle majitele firmy Radima Jančury využije denně žlutých vlaků mezi Prahou a Košicemi až 3000 lidí a jejich počet stále roste. Návaznými spoji na Ukrajinu tak prý společnost reaguje na vysokou poptávku. „Předpokládáme vysoký nárůst cest nejen Čechů a Slováků na Ukrajinu, ale také Ukrajinců do Česka, Slovenska a dalších zemí Evropské unie poté, co došlo k odbourání vízové povinnosti pro cesty občanů Ukrajiny do zemí EU,“ doplnil Jančura.

13 komentářů

Klikni pro vložení komentáře

Diskuse pod články deníku Zdopravy.cz slouží pouze ke slušné výměně názorů. Prosíme diskutující, aby se vyvarovali vulgarismů a urážek jakéhokoliv druhu. Za obsah diskusí je zodpovědný vydavatel, který si proto vyhrazuje právo urážlivé, vulgární a jinak nevhodné příspěvky smazat bez dalšího upozornění. Děkujeme, že nemusíme mazat. Vaše redakce.

  • Výhoda konkurenčního prostředí – všichni dopravci na několika málo trasách pěkně pohromadě, aby si mohli vzájemně něco dokazovat. Na UK je celá řada zajímavějších a větších destinací než je Užhorod a Mukačevo… jenže tam nejezdí LE. Nemohu si pomoct, ale cílem této akce není nic jiného, než snaha zlikvidovat konkurenta.

    • To:
      Jen at si pomerujou „udy“…
      Hlavne kdyz bude klesat cena jizdenek 😀

  • To neni novinka ale konkurencni nutnost – protože Leo(š) Express uz do Uzhorodu a Mukaceva z Kosic pres mistni partnery cernym autobusem se stewardkou davno jezdi – osobne vyzkouseno loni v lete..

    • Honza:
      Normalni evropskej bus – novej. Myslim ze to byla Setra. Byl jsem tam jedinej Cech. A protoze jsem si nekoupil listek dopredu/online tak tam v Kosicich byl docela „boj“ se do toho autobusu na volny misto dostat. Kdo se prodral ke stewardce drim ten si dokoupil misto v buse.. necekejte ze dostanete listek/potvrzeni – proste date cash a jedete… Jen zak pro zajimavost by me zajimalo jestli o zehle oraktikach Leos vi..
      Par mistnaku (ukacek) se ale do busu nedostalo a nic dalsiho uz nejelo… CO ALE DOPORUCUJU JE JET URCITE VLAKEM Z MUKACEVA DO LVOVA – JE TO CESTA CCA 4 HODKY PRES CELY KARPATY A JE TO FAKT NADHERA – TAK KRASNE SE TEN VLAK V TECH HORACH KLIKATI !!!!!!! V POKLADNE V MUKACEVU JSEM DOSTAL AUTOMATICKY JAKO ZAPADNI TURISTA NEJVYSSI TRIDU – TEDY 2. – CENA BYLA V PREPOCTU MENE NEZ 50 KORUN. VAZNE SUPER!!!! A to.mne jinak priroda bubec netankuje – mam rad mestskou turistiku – ale tohle me vazne dostalo!!!

    • Řekněme, že nic moc, druhá trať je mnohem hezčí, přes Sjanky… Jinak na této trati, přes sedlo Beskid je nejvyšší třída SV nebo Mjakkyj, to je do Lvova 500-1000 hryven, dle vlaku… Za 50 korun je přibližně električka…

    • MilanS:
      Byl to prvni vlak co jel – mohlo byt tak neco treti a cvrtou odpoledne??? Starsi robustni vlak – dlouhej a cistej ackoliv to stari vlaku samozrejme bylo samozrejme neprehlednutelny. Nekolikrat po ceste zastavoval. A cena byla tusim 54 hryven. Nas „premiovy“ vagon 2 tridy mel oprvadu velmi podlne calounene sedacky – zbytek vlaku ve 3 tride tvrde
      ?plastove? sedacky ..

    • To víš, nezaměstnanost je na historickém minimu a pracovních sil nedostatek. A pořád lepší ukáčka než přistěhovalci odkudsi z blízkého nebo dálného východu.

    • Tj. Ale až bude těch BUSů jezdit 10 denně, tak už to dá klidně 500 UKáček denně, to není málo)))

Newsletter