Autobusy

RegioJet spustil spojení Vídeň – Budapešt. Letos chce růst o 30 %, připravuje expanzi v Německu

Scania Irizar i8, foto: RegioJet
Scania Irizar i8, foto: RegioJet

Společnost Regiojet dnes poprvé vyjela s autobusy na novou linku mezi Vídní a Budapeští.  Na nové trase bude konkurovat především svému rivalovi FlixBus a také železnici. Letos chce zvýšit počet cestujících nejméně o třicet procent.

Rozhodli jsme se v letošním roce inovovat naši obchodní strategii a začít v návaznosti na měnící se trh rozšiřovat nabídku našich autobusových spojů také na klíčových trasách v dalších evropských zemích – mimo Českou republiku a Slovensko. Linka z Vídně do Budapešti je první vlaštovkou; následovat by mělo rozšíření našich spojů na území Německa,“ říká Marcela Hamříková, obchodní ředitelka autobusové dopravy RegioJet.

První ranní spoj z Vídně do Budapešti vezl podle rezervačního systému 40 cestujících, z Budapešti v 11.10 byl až na šest míst vyprodán. Na lince jezdí slovenský personál: důvodem je fakt, že jde o prodloužení linky Bratislava – Vídeň.

RegioJet bude jezdit na trase v každém směru šestkrát denně, ceny začínají na devíti eurech. Autobusy navazují na železniční expanzi firmy do Vídně.

RegioJet díky startu nových linek čeká letos další velký růst. „Díky novým linkám do Vídně očekáváme růst počtu cestujících v roce 2018 o více než 30 %. Připravujeme vstup také na německý trh a naším cílem je, abychom se z lokálního dopravce stali globálním hráčem v Evropě,“ řekl majitel firmy Radim Jančura. Detaily o expanzi v Německu zatím firma tají.

Štítky

7 komentářů

Klikni pro vložení komentáře
  • A jak bude Radim dodržovat německou min. mzdu Milog u řidičů? Taky švindlem? Pane Súro píšte i o těchto věcech a občas vytáhněte hlavu z Jančurova vyměšovacího otvoru.

  • Myslím že to může být „ověřovací“ provoz, kdy si vyzkouší zájem lidí a případně, pokud bude dostatečně vysoký, nasadí vlaky. Dost zajímavé by bylo kdyby v budoucnu jezdil Brno-Břeclav-Vídeň-Bratislava, nebo Brno-Břeclav-Bratislava-Vídeň, podle toho kde bude rychlejší trať, možná by tak získal lepší využití vlaků při zachování jízdní doby pro jedno z měst, druhému pak samozřejmě klesne.

    • Jo ale toto se nikdy nestane, jelikož neexistuje vhodná trať pro spojení Bratislavy s Vídní, spojení Petržalky s Bratislava hl.n. je šílenou oklikou a stavba rychlého přímého projení částečně tunelem je aktuálně jen z říše snů.. Z toho plyne že spojení Bratislava hl.n. – Wien Hbf. by aktuálně bylo pomalejší než samotný úsek Břeclav-Wien resp. Břeclav-Bratislava

    • A co úvrať v Bratislavě a jízda přes Lassee Bahnhof, případně opačně. Slováci se prý chystají trať do Kútů modernizovat snad na 200 a k hranici snad minimálně na 160, možná na víc, nevím ale kdy s tím chtějí začít. Je pravda že k tomu chybí pár kilometrů kolejí směrem na na Rakousko a modernizace tratě kolem Dunaje. To by bylo lepší určitě.

    • Tak trať přes Marchegg je jednokolejná a bez drátů, ta by se taky musela modernizovat, celé to nedává smysl… Jediné co by smysl mělo by bylo rozpůlit vlak v Břeclavi a jedna část by jela do Bratislavy a druhá do Vídně.. toto řešení by bylo samozřejmě ideální ve formě dvou spojených jednotek.
      Ad modernizace Kuty-Bratislava na 200, to by se opravdu mělo dělat v nejbližších letech, toto zvýšení rychlosti může teorieticky ušetřit kolem 10 minut, úsek Kuty-hranice je celkem fuk, to neušetříte nic

  • Dobrá zpráva, koukám na internet cena od 219KČ a jezdí docela často.

Newsletter

Partneři


Konference Doprava 2018

Výběr editora