Autobusy

RegioJet skončil s autobusy Praha – Klatovy, linka nevydělávala

Scania Irizar i8 RegioJet, foto: Student Agency
Scania Irizar i8 RegioJet, foto: Student Agency

Ani ne rok vydržela nová linka společnosti RegioJet z Prahy do Klatov. Firma ji v neděli zrušila. Spoje na trase, kterou RegioJet začal obsluhovat na přelomu května a června loňského roku, byly jedny z prvních, kde dopravce testoval provoz bez stevardek.

Mluvčí firmy Aleš Ondrůj potvrdil konec linky. „Mrzí nás to, o spojení do Klatov jsme dlouhodobě usilovali. Nicméně původní záměr byl tak, aby spoj byl provázán s naší plzeňskou linkou. To nám ale nebylo ze strany úřadu odsouhlaseno, stejně jako nám omezily přepravu cestujících na vnitrokrajských trasách,“ řekl Ondrůj. Podle něj to ovlivnilo výrazně ekonomiku linky. „Bohužel za dobu své existence dlouhodobě nevykazovala nárůst počtu cestujících a nedostali jsme se na hranici, která by stačila pro  ekonomický provoz celé linky. Bylo to způsobeno právě i  omezeními v rámci vnitrokrajské přepravy mezi místy v Plzeňském kraji,“ řekl Ondrůj.

RegioJet už dříve oznámil, že zruší některé linky, které mu nevydělávají. Skončilo například spojení z Prahy do Trutnova či Pasova. Firma se chce proto více zaměřit na rozvoj ziskových linek.

Mezi Prahou a Plzní naopak od neděle autobusy přibyly. FlixBus zde navýšil počet spojů o patnáct procent, tedy deset týdně.

9 komentářů

Klikni pro vložení komentáře
  • Jen technická – jazyková 🙂

    „…na rozvoj vydělávajících linek.“ možná … na rozvoj ziskových linek/linek vykazujících zisk apod?

    Čte se mi to aneb zní o něco lépe, ale jinak už mlčím 😀

  • Jančurova klasika:

    o zrušení linky nikde ani slovo,
    když už to praskne, svedu to na všechny ostatní aneb já za nic nemůžu.

  • Jančurova klasika:

    o zrušení linky nikde ani slovo,
    když už to praskne, svedu to na všechny ostatní aneb já za nic nemůžu.

  • To.porad nekde kritizuje RegioJet že jezdí jen lukrativní dálkové trasy ale souhlas s přepravou uvnitř jim nedají. Viz. boj s linkou do Krumlova. To mě štve a nedivím se žlutým. Je to velká škoda.

    • A došlo vám, že kdyby měl i vnitropřepravu, tak bude muset být dotovaná, tím pádem méně peněz pro krajské linky, což povede ke zhoršení situace dopravní obslužnosti?

  • Za ta vnitrokrajská omezení by ti omezenci z krajských úřadů měli viset. Ať se laskavě starají o to, aby se v kraji dalo ujet 30 km rychleji, než courákem za hodinu a ne dávat nesmyslná omezení dálkovým dopravcům a to i v době, kdy desítky minut nejede v čase dálkového spoje žádná „dotovaná“ linky.
    Ale asi jsou raději, když člověk pak třeba mezi okresními městy jezdí sám v autě, než aby byl omezen čekáním na nějaký dotovaný vymeták. Pak jedu autem a na trase v podstatě kopíruju ten dálkař….

    • správně, i u nás jančura nesmí brát, jen pro výstup a třikrát týdně jedu autem souběžně s ním.

    • petr.r:
      A co brání tomu, abyste si zaplatil za delší cestu a vystoupil dříve = tam, kam chcete skutečně dojet? Vždyť tím přece můžete Jančurovi pomoci …

Newsletter

Partneři


Konference Doprava 2018

Výběr editora