Autobusy

Regiojet seškrtá spoje mezi Brnem a Zlínem, chomutovskou linku vrací na Florenc

Autobus Volvo Irizar PB, foto: Student Agency
Autobus Volvo Irizar PB, foto: Student Agency

Kromě škrtů autobusů mezi Prahou a Brnem kvůli železniční expanzi na stejné trase čekají cestující u největšího soukromého dopravce na dálkových trasách v Česku od 10. prosince další velké změny.

Zřejmě největší je redukce jízdního řádu na trase mezi Zlínem a Brnem. Z pěti spojů denně zůstanou tři každým směrem, v pátek a v neděli ještě jeden na navíc. Firma to vysvětluje jako reakci na poptávku ze strany cestujících. Končí navíc trasování části spojů přes Uherské Hradiště, všechny pojedou přes Kroměříž. To přinese zkrácení doby jízdy o patnáct minut.

Další změna se týká linky z Prahy do Chomutova, Jirkov a Mostu. Od prosince začnou všechny zajíždět opět na autobusové nádraží Florenc, dosud končily na Hradčanské. Kromě změny výchozí a koncové zastávky v Praze dochází k drobným posunům jízdních řádů u některých spojů.

Na trase Praha – Liberec se jízdní řád nezmění, dojde ale k návratu více žlutých autobusů Fun&Relax. RegioJet jejich počty seškrtal s nástupem FlixBusu, teď je vrací. V systému zůstávají ještě dva páry autobusu Dopravního podniku měst Liberce a Jablonce nad Nisou s plošinou pro vozíčkáře a jeden pár economy spoje, jinak budou nasazovány žluté autobusy RegioJet se standardem Fun&Relax s individuálními obrazovkami v sedačkách a bezplatným připojením k internetu. Některé ale pojedou bez stevardky.

Změny chystá Regiojet i na trase mezi Brnem a Ostravou. Firma upravila spoje tak, aby je lépe navázala na přípoje na vlaky RegioJetu v Olomouci. Z Olomouce odjíždí nový autobusový spoje v 6:20 v pondělí a v sobotu, z  Brna pak odjíždí nový autobusový spoj ve 21:30 v pátek a neděli. Mezi Brnem a Frýdkem-Místkem přidal RegioJet dva nové páteční a nedělní spoje zajištěné externím dopravcem.

V rezervačním systému dopravce se objevily i nové zastávky. U linky Praha – Klatovy přímo v Klatovech: Pod Nemocnicí a na Tylově nábřeží, které jsou obyvateli a návštěvníky Klatov hojně využívány.

Štítky

8 komentářů

Klikněte pro vložení komentáře
  • Poptávka by i byla, jenže to byl nesměl Regiojet ten JŘ rozdrbat už od září. Úplně chybí odpolední spoje, teď je to v podstatě nepoužitelné. Pochopil bych převedení odpoledního spoje z UH na Kroměříž, ale zrušit a ještě takto hloupě popřesunovat, že jede spoj ve 12h pak nic a pak až v 18h, to musel vymyslet někdo moc chytrý. V KM je to ještě fajn, tam je co dvě hodiny Arriva Expres za 59 Kč, ale Zlín to hezky odnesl. Hlavně že nechají poloprázdné spoje k vlaků do Olomouce a Brno pustí… Druhá věc je, že by jim v ekonomice linky docela pomohlo, kdyby neměli od kraje zbytečná omezení a mohli vozit i cestující v rámci kraje.

  • Když pojedu na Florenc z Mostu tak to bude dražší. Čech si koupí jízdenku na Hradčanskou která bude levnější a zůstane sedět až na Florenc. Už vidím stew která to bude kontrolovat. Nebude, šikanu ze strany zaměstnavatele oplatí tímto 🙂

    • Docela je podceňujete, už teď si velká část z nich přesně hlídá, kolik lidí a kterých má vystupovat. Data na to mají na papíře i v systému.

    • Navíc stačí, aby pak tohle zkusil mystery shopper a má minimálně po ohodnocení, když ho tam nechá sedět.

    • stevardka má tablet a tam vidí kdo má nastupovat, vystupovat a jaké sedadlo je volné. Tam jízdenky nejsou.

    • Jenže to musí mít stew zájem, některé na mystery kašlou, strhávají body neoprávněně, je to cirkus a většina v něm hraje jen podle sebe.

    • Když jsem jel z Plzně s jízdenkou na Zličín, bez problému mi stevardka povolila jet až na Florenc.

    • Regio ale už nejezdí víc jak rok ranní a večerní spoj z a na Florenc z Plzně. Jenže teď to je za stejnou cenu. Problém by byl při nehodě a případném zranění. Pochybuju že by se plnění z pojistky vztahovalo na černého pasažéra.