Železnice

Regiojet se vrací s nejdelším vlakem zpět z Banátu, v Česku bude ráno

RegioJet Ex10097 Prtaha - Oršava, foto: Zdopravy.cz/Josef Petrák
RegioJet Ex10097 Prtaha - Oršava, foto: Zdopravy.cz/Josef Petrák

Železniční fanoušci mají ještě jednu možnost vyfotit si na českých kolejích nezvyklou soupravu nejen svoji délkou. Mimořádný vlak, který vezl účastníky Festivalu Banát do Rumunska, se vrací zpět.

V jedné soupravě jsou společně řazené vlaky RegioJetu, Českých drah a ČD Cargo, na palubě je přes tisíc lidí.  Osmnáctivozová souprava je dlouhá přes půl kilometru a rozruch vzbudila u železničních fandů nejen v Česku, ale i na Slovensku, Maďarsku nebo v Rumunsku.

Odjezd vlaku zpět potvrdil provozní ředitel Jiří Schmidt. Vlak opustil Oršavu ve 14.12 rumunského času, tedy ve 13.12 středoevropského času. V půl čvrté českého času byl podle Schmidta v Lugoji se zpožděním 6 minut.

Vlak pokračuje po téměř stejné trase, jakou jel do Rumunska. Do Česka se dostane v půl třetí ráno, pak ho čeká přes hodinu čekání v Lanžhotě. Z Kolína ale jede přes Nymburk a Prahu – Vysočany a následně přes libeňské nádraží a Malešice do Vršovic.  V Praze končí na Smíchově v 8.10 ráno.  Jízdní řád pro tuto trasu najdete zde.

1 komentář

Klikněte pro vložení komentáře
  • Třeba od nás budou jednou podobné vlaky vyjíždět normálně do různých koutů Eurásie. Docela bych si to uměl představit, byť by měly jet jedou za týden. Ostatně proč se RŽD vyplatí jezdit do Nice, proč by se od nás nedalo jednou týdně jet přímým spojem třeba do Madridu nebo třeba někam do Oděsy? Ano bylo by třeba řešit rozdílný rozchod, ale snad bz se to dalo pomocí SUW 2000.