Dopravci Železnice

RegioJet přebral první dva Traxxy, zamířily na okruh k testům

První dva Traxxy RegioJetu. Autor: RegioJet
První dva Traxxy RegioJetu. Autor: RegioJet

RegioJet už má v tuzemsku první dvě z celkem osmi objednaných lokomotiv Traxx od Bombardieru. Stroje dorazily z výrobního závodu v německém Kasselu o víkendu a od dnešního rána postupují testy na okruhu v Cerhenicích u Velimi. Jde o lokomotivy Bombardier TRAXX MS2 pro rychlost 160 kilometrů v hodině.

RegioJet je chce nasadit do provozu v květnu, počítá s nimi na vlaky Praha – Ostravsko – Košice, Praha – Brno – Břeclav a dále na Slovensko a do Rakouska. Bude to poprvé, kdy budou Traxxy v tuzemsku nasazeny v pravidelné osobní dopravě, dosud jsou na českých kolejích k vidění jen na nákladních vlacích, a to především díky velkému zastoupení u Metrans Rail. RegioJet má objednáno u Bombardieru celkem osm lokomotiv (letos by měl dostat čtyři), na dalších 20 má opci. Cena lokomotivy se pohybuje kolem sta milionů korun.

Traxx MS2 po dokončení montáže. Foto: Bombardier
Traxx MS2 po dokončení montáže. Foto: Bombardier

RegioJet dnes zároveň oznámil pasažérské statistiky za první čtvrtletí. Od ledna do března žluté vlaky přepravily rekordních 1,25 milionů cestujících, což je meziročně o 30 procent více. Nárůst firma připisuje především vstupu na novou linku Praha – Vídeň a zpět a posílení vlakového spojení mezi Prahou a Brnem. Samotné nové vlakové spoje na trase Praha – Brno – Břeclav – Vídeň a zpět využilo za první tři měsíce letošního roku celkem téměř 200 tisíc cestujících.

21 komentářů

Klikni pro vložení komentáře

Diskuse pod články deníku Zdopravy.cz slouží pouze ke slušné výměně názorů. Prosíme diskutující, aby se vyvarovali vulgarismů a urážek jakéhokoliv druhu. Za obsah diskusí je zodpovědný vydavatel, který si proto vyhrazuje právo urážlivé, vulgární a jinak nevhodné příspěvky smazat bez dalšího upozornění. Děkujeme, že nemusíme mazat. Vaše redakce.

  • No docela by mne zajímalo, jak to má Regiojet vymyšlené s Traxxy, když můžou jezdit jen podle dolních rychlostníků.

    • Na síti SŽDC a ŽSR budou schváleny na rychlostníky horní a Vmax 160.

  • Pokud vím správně, tak RJ má 9 Peršingů, 5 pronajatých Vectronů a nyní bude mít 8 Traxxů. Znamená to tedy, že se všech Vectronů zbaví?

    • Hmm Peto to se asi urcite nesvezes – jedine ze bys tu lokomotivu ridil…

    • Ale tak mohl by to poznat, třeba na zrychlení, ale tím si nejsem jistý 😉

    • No já třeba první jízdu s 380 poznal – vlezl jsem do vlaku a pak se mi zdálo, že to jede nějak dravě. 🙂

  • Jen škoda, že RJ nepošle alespoň jeden pár vídeňských, či blavských vlaků přes Olomouc a Otrokovice. Ale to asi „brečím“ na nesprávném místě.

    • A komu a k čemu by ta zajížďka byla? Z těch deklarovaných údajných 200 tisíc cestujících jich určitě naprostá většina cestovala mezi Prahou a Brnem a nikoli až do / z Vídně – takže jde především o co nejkratší cestovní dobu mezi Prahou a Brnem.

    • Tak to by bylo super, v Olomouci, Přerově a Otrokovicích by nastoupilo 30 lidí a dalších 150 by jich jelo s někým jiným…

    • Naplněnost nevypadá špatně, „téměř 200 tis. cestujících“ za čtvrtletí odpovídá 2 222 cestujícím za den. Pokud mají čtyři páry vlaků o 5-6 vozech (cca 300-350 míst), tak to mají téměř jednoho cestujícího na sedadlo. No a pokud ten průměrný cestující jede aspoň Praha-Brno (a ne třeba Židenice – Brno hl.n. 🙂 ), tak to je lepší než jsem čekal.

      Máte někdo zkušenost, jak plní jezdí v úseku Břeclav – Vídeň?

    • Martin V:

      Jel jsem minulý týden RJ 1033 a v tom voze, kde jsem seděl, nás potom z Břeclavi bylo max. 10.

    • joo mně by se to taky líbilo, nebot čd jsou takový ucukaný při rozjezdu i brždění. U RJ mám co dělat abych neusnul.

    • Tadeáš: kdo jezdí např. Leošem z a do Zlína ví své, Tvůj příspěvek je lehce mimo realitu – 30 lidí :). Takže by byl fajn návrat RJ na slováckou trasu. Je zde krásný vidět krásný efekt, kdy se ČD velmi snadno zbavily konkurence a okamžitě úroveň na slováckých expresech klesla. První třída už je bez klimatizace, o strojích 372 darmo mluvit a zmíním ještě Leoše – no to jsou teda rakety za co vlastně?
      A takové přímé spojení Olomouce, Přerova a Zlína s Vídní a Blavou – to by bylo fajn ne?

Newsletter