Dopravci Železnice

RegioJet přebral první dva Traxxy, zamířily na okruh k testům

První dva Traxxy RegioJetu. Autor: RegioJet
První dva Traxxy RegioJetu. Autor: RegioJet

RegioJet už má v tuzemsku první dvě z celkem osmi objednaných lokomotiv Traxx od Bombardieru. Stroje dorazily z výrobního závodu v německém Kasselu o víkendu a od dnešního rána postupují testy na okruhu v Cerhenicích u Velimi. Jde o lokomotivy Bombardier TRAXX MS2 pro rychlost 160 kilometrů v hodině.

RegioJet je chce nasadit do provozu v květnu, počítá s nimi na vlaky Praha – Ostravsko – Košice, Praha – Brno – Břeclav a dále na Slovensko a do Rakouska. Bude to poprvé, kdy budou Traxxy v tuzemsku nasazeny v pravidelné osobní dopravě, dosud jsou na českých kolejích k vidění jen na nákladních vlacích, a to především díky velkému zastoupení u Metrans Rail. RegioJet má objednáno u Bombardieru celkem osm lokomotiv (letos by měl dostat čtyři), na dalších 20 má opci. Cena lokomotivy se pohybuje kolem sta milionů korun.

Traxx MS2 po dokončení montáže. Foto: Bombardier
Traxx MS2 po dokončení montáže. Foto: Bombardier

RegioJet dnes zároveň oznámil pasažérské statistiky za první čtvrtletí. Od ledna do března žluté vlaky přepravily rekordních 1,25 milionů cestujících, což je meziročně o 30 procent více. Nárůst firma připisuje především vstupu na novou linku Praha – Vídeň a zpět a posílení vlakového spojení mezi Prahou a Brnem. Samotné nové vlakové spoje na trase Praha – Brno – Břeclav – Vídeň a zpět využilo za první tři měsíce letošního roku celkem téměř 200 tisíc cestujících.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Stanislav
Host
Stanislav

No docela by mne zajímalo, jak to má Regiojet vymyšlené s Traxxy, když můžou jezdit jen podle dolních rychlostníků.

Jakub
Host
Jakub

Na síti SŽDC a ŽSR budou schváleny na rychlostníky horní a Vmax 160.

asdf
Host
asdf

Pokud vím správně, tak RJ má 9 Peršingů, 5 pronajatých Vectronů a nyní bude mít 8 Traxxů. Znamená to tedy, že se všech Vectronů zbaví?

petr.r
Host
petr.r

jenom tych zelených.

petr.r
Host
petr.r

A potom tych druhých, přeci psal, že leasing lokomotiv není dobrý podnikatelský gesto.

Jan Sůra
Admin

Nikoliv, část zůstane (ty od ELL, tedy nyní žluté). Zmizí zelenobílé Lokotrainu.

asdf
Host
asdf

A kolik je těch žlutých?

Petr M.
Host
Petr M.

Už se těším, až se svezu.

MartinM
Host
MartinM

Pokud nejsi fíra, tak to ani nepoznáš…

Petr M.
Host
Petr M.

děkuji za poučení, budu si to pamatovat.

Johnny Gomez
Host
Johnny Gomez

Hmm Peto to se asi urcite nesvezes – jedine ze bys tu lokomotivu ridil…

asdf
Host
asdf

Ale tak mohl by to poznat, třeba na zrychlení, ale tím si nejsem jistý 😉

Michal
Host
Michal

No já třeba první jízdu s 380 poznal – vlezl jsem do vlaku a pak se mi zdálo, že to jede nějak dravě. 🙂

Pavel
Host
Pavel

Jen škoda, že RJ nepošle alespoň jeden pár vídeňských, či blavských vlaků přes Olomouc a Otrokovice. Ale to asi „brečím“ na nesprávném místě.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

A komu a k čemu by ta zajížďka byla? Z těch deklarovaných údajných 200 tisíc cestujících jich určitě naprostá většina cestovala mezi Prahou a Brnem a nikoli až do / z Vídně – takže jde především o co nejkratší cestovní dobu mezi Prahou a Brnem.

Tadeáš
Host
Tadeáš

Tak to by bylo super, v Olomouci, Přerově a Otrokovicích by nastoupilo 30 lidí a dalších 150 by jich jelo s někým jiným…

Martin V.
Host
Martin V.

Naplněnost nevypadá špatně, „téměř 200 tis. cestujících“ za čtvrtletí odpovídá 2 222 cestujícím za den. Pokud mají čtyři páry vlaků o 5-6 vozech (cca 300-350 míst), tak to mají téměř jednoho cestujícího na sedadlo. No a pokud ten průměrný cestující jede aspoň Praha-Brno (a ne třeba Židenice – Brno hl.n. 🙂 ), tak to je lepší než jsem čekal.

Máte někdo zkušenost, jak plní jezdí v úseku Břeclav – Vídeň?

fensterglaser
Host
fensterglaser

Martin V:

Jel jsem minulý týden RJ 1033 a v tom voze, kde jsem seděl, nás potom z Břeclavi bylo max. 10.

petr.r
Host
petr.r

joo mně by se to taky líbilo, nebot čd jsou takový ucukaný při rozjezdu i brždění. U RJ mám co dělat abych neusnul.

Jen tak
Host
Jen tak

Petr.r: tak určitě.

Pavel
Host
Pavel

Tadeáš: kdo jezdí např. Leošem z a do Zlína ví své, Tvůj příspěvek je lehce mimo realitu – 30 lidí :). Takže by byl fajn návrat RJ na slováckou trasu. Je zde krásný vidět krásný efekt, kdy se ČD velmi snadno zbavily konkurence a okamžitě úroveň na slováckých expresech klesla. První třída už je bez klimatizace, o strojích 372 darmo mluvit a zmíním ještě Leoše – no to jsou teda rakety za co vlastně?
A takové přímé spojení Olomouce, Přerova a Zlína s Vídní a Blavou – to by bylo fajn ne?