Dopravci Železnice

RegioJet přebral první dva Traxxy, zamířily na okruh k testům

První dva Traxxy RegioJetu. Autor: RegioJet
První dva Traxxy RegioJetu. Autor: RegioJet

RegioJet už má v tuzemsku první dvě z celkem osmi objednaných lokomotiv Traxx od Bombardieru. Stroje dorazily z výrobního závodu v německém Kasselu o víkendu a od dnešního rána postupují testy na okruhu v Cerhenicích u Velimi. Jde o lokomotivy Bombardier TRAXX MS2 pro rychlost 160 kilometrů v hodině.

RegioJet je chce nasadit do provozu v květnu, počítá s nimi na vlaky Praha – Ostravsko – Košice, Praha – Brno – Břeclav a dále na Slovensko a do Rakouska. Bude to poprvé, kdy budou Traxxy v tuzemsku nasazeny v pravidelné osobní dopravě, dosud jsou na českých kolejích k vidění jen na nákladních vlacích, a to především díky velkému zastoupení u Metrans Rail. RegioJet má objednáno u Bombardieru celkem osm lokomotiv (letos by měl dostat čtyři), na dalších 20 má opci. Cena lokomotivy se pohybuje kolem sta milionů korun.

Traxx MS2 po dokončení montáže. Foto: Bombardier
Traxx MS2 po dokončení montáže. Foto: Bombardier

RegioJet dnes zároveň oznámil pasažérské statistiky za první čtvrtletí. Od ledna do března žluté vlaky přepravily rekordních 1,25 milionů cestujících, což je meziročně o 30 procent více. Nárůst firma připisuje především vstupu na novou linku Praha – Vídeň a zpět a posílení vlakového spojení mezi Prahou a Brnem. Samotné nové vlakové spoje na trase Praha – Brno – Břeclav – Vídeň a zpět využilo za první tři měsíce letošního roku celkem téměř 200 tisíc cestujících.

21 komentářů

Klikni pro vložení komentáře
  • No docela by mne zajímalo, jak to má Regiojet vymyšlené s Traxxy, když můžou jezdit jen podle dolních rychlostníků.

    • Na síti SŽDC a ŽSR budou schváleny na rychlostníky horní a Vmax 160.

  • Pokud vím správně, tak RJ má 9 Peršingů, 5 pronajatých Vectronů a nyní bude mít 8 Traxxů. Znamená to tedy, že se všech Vectronů zbaví?

    • Hmm Peto to se asi urcite nesvezes – jedine ze bys tu lokomotivu ridil…

    • Ale tak mohl by to poznat, třeba na zrychlení, ale tím si nejsem jistý 😉

    • No já třeba první jízdu s 380 poznal – vlezl jsem do vlaku a pak se mi zdálo, že to jede nějak dravě. 🙂

  • Jen škoda, že RJ nepošle alespoň jeden pár vídeňských, či blavských vlaků přes Olomouc a Otrokovice. Ale to asi „brečím“ na nesprávném místě.

    • A komu a k čemu by ta zajížďka byla? Z těch deklarovaných údajných 200 tisíc cestujících jich určitě naprostá většina cestovala mezi Prahou a Brnem a nikoli až do / z Vídně – takže jde především o co nejkratší cestovní dobu mezi Prahou a Brnem.

    • Tak to by bylo super, v Olomouci, Přerově a Otrokovicích by nastoupilo 30 lidí a dalších 150 by jich jelo s někým jiným…

    • Naplněnost nevypadá špatně, „téměř 200 tis. cestujících“ za čtvrtletí odpovídá 2 222 cestujícím za den. Pokud mají čtyři páry vlaků o 5-6 vozech (cca 300-350 míst), tak to mají téměř jednoho cestujícího na sedadlo. No a pokud ten průměrný cestující jede aspoň Praha-Brno (a ne třeba Židenice – Brno hl.n. 🙂 ), tak to je lepší než jsem čekal.

      Máte někdo zkušenost, jak plní jezdí v úseku Břeclav – Vídeň?

    • Martin V:

      Jel jsem minulý týden RJ 1033 a v tom voze, kde jsem seděl, nás potom z Břeclavi bylo max. 10.

    • joo mně by se to taky líbilo, nebot čd jsou takový ucukaný při rozjezdu i brždění. U RJ mám co dělat abych neusnul.

    • Tadeáš: kdo jezdí např. Leošem z a do Zlína ví své, Tvůj příspěvek je lehce mimo realitu – 30 lidí :). Takže by byl fajn návrat RJ na slováckou trasu. Je zde krásný vidět krásný efekt, kdy se ČD velmi snadno zbavily konkurence a okamžitě úroveň na slováckých expresech klesla. První třída už je bez klimatizace, o strojích 372 darmo mluvit a zmíním ještě Leoše – no to jsou teda rakety za co vlastně?
      A takové přímé spojení Olomouce, Přerova a Zlína s Vídní a Blavou – to by bylo fajn ne?

Newsletter

Partneři


Výběr editora