Zprávy

RegioJet nakoupil další vozy v Itálii, přestaví je v Rumunsku

Interiér vozu Astra pro Regiojet. Foto: RegioJet
Interiér vozu Astra pro Regiojet. Foto: RegioJet

Soukromý dopravce RegioJet odkoupil po zkrachovalém italském dopravci Arena Ways šest osobních vozů, které projdou přestavbou interiéru a zařadí je do své flotily.

Nákup vagónů vyrobených v roce 2010, které byly v provozu jen několik měsíců, potvrdil mluvčí RegioJetu Aleš Ondrůj. Jako první o něm informoval italský server Ferrovie.it. Vozy jsou od rumunské společnosti Astra, která už RegioJetu dodala také vozy.

Podle Ondrůje zamíří nejprve vagóny z Itálie do Rumunska do Astry, kde je čeká výměna interiéru. Podvozek a skříň zůstanou. K tomu má ještě RegioJet objednaný u Astry dalších deset úplně nových vozů. První vozy z této objednávky má dopravce převzít do konce roku. „Budou mít stejné vybavení, jako už deset provozovaných vozů Astra včetně obrazovek v sedačkách s individuálním systémem palubní zábavy,“ dodal Ondrůj.

Podle něj jsou vozy z provozního a technického hlediska takřka nové a stejné typové řady, jako nové vozy Astry.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Tommylassi
Host
Tommylassi

Ja nechapen taliani okrem Ferrari nespravili „takmer nic“ kvalitne , preco tie vagony neobjednali u nas v -ŽOS Vrútky Slovakia ??? robime hadam kvalitne vagóny ci nie ???

Jan
Host
Jan

Mě by zajímalo, zda jsou to z Astry opravdu nové vozy nebo upgrade starých skříní.

Jan
Host
Jan

Ja myslím, že sú rovnako nové ako Regionovy

Vlastimil
Host
Vlastimil

Tak pro cestující dobrá zpráva, ale vedoucí oprav si asi bude za čas rvát vlasy. V tomhle se RJ od ČD nepoučil. Těch řad vozů už fakt nemá málo.

Martin Kosek
Host
Martin Kosek

ČD to naopak zcela logicky sjednocují 🙂

K.S.
Host
K.S.

Z pohledu cestujících to opravu není málo, ale rozhodující myslím je vnitřní vybavení, řekněme že máme 10 řad z pohledu cestujících, ale v každém je použit stejný typ měnič pro palubní síť, nebo alespoň stejného výkonu a rozměrů a konektorů (Jestli tam je elektronika s BJT, nebo IGBT už nehraje roli, stejně tak vnitřní pracovní kmitočet), stejné brzdy, stejná elektronika dveří, pohony, ventilační jednotka, eventuálně sedačky… Takže kolik pak opravdu odlišných řad má? Navíc to všechno dělá, jak se zdá, jedna a ta samá firma a všechno sou to vozy dle typů UIC. Jestli má indikátor modrou nebo zelenou podsvěcocací… Číst vice »

Vlastimil Chroustovský
Host
Vlastimil Chroustovský

Tak to, že je to stejný výrobce vůbec neznamená že je to stejné, naopak při variantě pro Itálii bych se právě nedivil rozdílnému CZE a další a další věci. Přece jen rumuni taky budou co rok dávat něco jiného, stejně jako Pars. Ale tak třeba se mýlím.