Autobusy

RegioJet díky vlakům omezí autobusy mezi Prahou a Vídní

Autobus Volvo Irizar PB, foto: Student Agency
Autobus Volvo Irizar PB, foto: Student Agency

Společnost RegioJet seškrtá od 14. ledna počty autobusů, které nasazuje mezi Prahou a Vídní. Z původních osmi párů spojů denně bude jezdit šestkrát denně, navíc zruší první ranní spoj z Brna do Vídně.

Vyplývá to ze zveřejněného jízdního řádu  v celostáním informačních systému jízdních řádů. Firma to vysvětluje tím, že od nového jízdního řádu zavedla čtyři páry vlaků mezi Prahou a Vídní.

RegioJet tak opakuje postup, který udělal už například u linky do Košic nebo Brna, kdy omezil počty autobusů poté, co výrazně navýšil kapacitu ve vlacích. „Neznamená to, že jsme omezili spoje do Vídně. My je naopak výrazně rozšířili,“ řekl mluvčí firmy Aleš Ondrůj.

Z jízdního řádu vypadly spoje, které se překrávají s vlaky: například v 9.30 z Prahy, nyní odjíždí vlak v 9.21. Cesta vlakem je podle jízdního řádu zhruba o půl hodiny kratší. RegioJet očekává mírné zrychlení autobusů díky rozšíření dálnice na rakouské straně.

Podle Ondrůje zavedením 4 párů nových vlakových spojů vzrostl počet míst nabízených denně RegioJetem na trase Praha – Brno – Vídeň o více než 2 tisíce. „Cestující začali nové vlakové spoje velmi rychle využívat. Ty zároveň nabízejí možnost garantované návazné autobusové dopravy až na vídeňské letiště Schwechat – a to ze stanice Wien Simmering ve spolupráci s rakouským partnerem. I tato služba je standardně dostupná přes rezervační systém RegioJet,“ dodal Ondrůj.

Svou přítomnost na rakouském dopravním trhu RegioJet dále posílí od 4. 1. 2018, kdy spustí autobusovou linku Vídeň – Budapešť šestkrát denně v obou směrech. Ceny jízdenek začínají na 9 eurech.

Štítky

2 komentáře

Klikni pro vložení komentáře
  • Jančura by měl dostat vyznamenání dopravce století nebot je jeden co přemistuje lidi ze silnic na koleje. I já jsem jezdil po D1 autem než jsem přesedl na žlutý vlak.

    • Tak hlavně zvýšil úroveň cestování v ČR a na Slovensku ze stavu socialismu do 21. století. Pokud dokáže převést i lidi z autobusu na trasách Praha – České Budějovice/Plzeň/Děčín. Tak to bude dobře pro něj, cestující na železnici a hlavně železnici samotnou.

Newsletter

Partneři


Výběr editora