Železnice

RegioJet bude jezdit až do Humenného, do Vídně bude i třikrát levnější než ČD

Siemens Vectron, InterCity na Slovensku, foto: RegioJet
Siemens Vectron, InterCity na Slovensku, foto: RegioJet

Společnost RegioJet začala s prodejem jízdenek na nový jízdní řád, zatím ale ne na všechny spoje. Stále nemá totiž jistotu povolení provozu všech vlaků do Bratislavy. Novinkou je vstup na trasu do Vídně, kde jízdenky zlevní na 370 Kč.

Do Vídně bude jezdit čtyřikrát denně, jízdenka v tarifu Standard vyjde na 370 Kč s kreditovou jízdenkou a na 375 při platbách ostatními způsoby. V případě byznys třídy 725 Kč, u Relaxu 550 Kč. Oproti Českým drahám je tak na první pohled cena podobná: ČD během listopadu zlevnily na 372 Kč, pouze ale u Včasných jízdenek. Pokud si chcete koupit jízdenku do Vídně na odjezd ještě dnes, zaplatíte 1074 Kč.

Vlaky pojedou mezi Prahou a Vídní ve čtyřhodinovém taktu, ve Vídni zastaví i ve stanici Wien Simmering V každém směru pojedou denně 4 spoje

„RegioJet cestování na této trase dělá výrazně zákaznicky příjemnější a jednodušší. Například cestující budou mít rezervaci místa vždy zdarma jako automatickou součást své jízdenky; jízdenku si nemusí tisknout – stačí vědět, kde mají sedět a RegioJet – stejně jako na ostatních linkách – i zde nabídne cestujícím možnost bezplatně stornovat svou jízdenku on-line až  do 15 minut před odjezdem,“ uvedla firma v tiskové zprávě.

Mezi Prahou a Brnem má jezdit až 9 vlaků denně v každém směru.  4 páry budou představovat spoje na nové trase Praha – Brno – Břeclav – Vídeň; tři by měly spojovat Prahu, Brno a Břeclav s Bratislavou a dva páry by měly jezdit na trase Praha – Brno. Od června 2018 by pak mezi Prahou a Brnem měl začít jezdit desátý pár spojů. RegioJet dosud nezačal prodej jednoho páru spojů mezi Prahou a Bratislavou, kde dosud nemá povolení od slovenských úřadů.

Jeden pár spojů (první ranní z Brna do Prahy a poslední večerní v opačném směru) zastaví také v Adamově, Blansku, Letovicích a Svitavách. V Brně zastaví většina vlaků RegioJet také na nádraží Brno-Židenice.

Novinkou je i spoj z Opavy do Prahy, který nahradí spojení ze Starého Města u Uherského Hradiště. Nový spoj Opava – Praha bude vyjíždět z nádraží Opava východ ráno ve 4.15 hodin s příjezdem do Prahy hlavního nádraží v 7.52 hodin. V opačném směru pak z Prahy pojede v 15.48 hodin s příjezdem do stanice Opava východ v 19.20 hodin.

Pár nočních spojů RJ 1020 a 1021 pak bude nově pokračovat přímými lůžkovými a lehátkovými vozy až do východoslovenského Humenného, přičemž zastaví také ve stanicích Strážské, Michalovce, Bánovce nad Ondavou a Trebišov.

40 komentářů

Klikněte pro vložení komentáře
  • Regiojet: „jízdenku si nemusí tisknout“
    ——-
    U ČD se taky nemusí jízdenka do Rakouska tisknout. Stačí mít QR kód v aplikaci nebo PDF na displeji.

    • Ovšem pokud jedete služebně, tak fyzickou papírovou jízdenku, která je daňovým dokladem, prostě potřebujete. A dostat z Regiojetu takový doklad, je občas oříšek. Pokud s nimi jedu služebně, tak chodím zásadně na kasu a nenakupuji na netu.

  • Vážení víte jak tohle skončí a proč bude mít Jančura levnější jízdenky?? Použije stejný podvod, jako na ostravském rameni. Všichni budou jezdit na studentské slevy, které mu stát, teda my všichni zaplatíme. Před nástupem JETU A LEA, platil stát ČD za tuto trať cca 40 Mega a loni jen JANCUROVI 110 MEGA??? tak to se pak řekla jak je konkurence levná, když ty noviny a tu čurku z konvice co NALEVA zaplatíme MY VŠICHNI. Probudíte se.A ta zpoždění co nastanou tak to bude něco,regionální doprava půjde úplně do kytek

    • Studenti jsou přesně ti, díky kterým narostly počty cestujících, protože těm jde obvykle o cenu, která se násobně příchodem konkurence snížila.

  • Z mého pohledu zatím velké zklamání z jízdenek ČD do Vídně, od nového JŘ mi ukazuje z Brna cenu 472 Kč za zpáteční a nechci ani vidět kolik bude stát až se vyprodají ty nejlevnější. Kolikrát je v předvánoční době nebo v létě problém na některá data jízdenku koupit za nejnižší cenu i měsíc dopředu. Rozdíl proti ceně RegioJet docela dramatický. Místenka opravdu většinou nebyla kromě prosince kdy se jezdí do Vídně na vánoční trhy potřeba, vracení jízdenek je ale obrovský plus pro RegioJet. Na obranu ČD musím říct, že ehop OBB ukazuje také nejnižší cenu 9 €, takže je otázkou, co je možné se se s OBB dohodnout, jinak minimálně loni i předloni byly levnější akční jízdenky do Vídně na prosinec a zatím ani to ne.
    A ještě dvě perličky ohledně jízdenek, co jsem zatím postřehl, eshop ČD neumožnuje koupit jízdenku na poslední vlak z Vídně, který má jezdit pouze do Brna (Zdeněk Fibich 21:10 z Vídně) a eshop OBB na stejný vlak nenabízí slevu Sparschiene, tudíž je docela možné, že na tento vlak budou jízdenku ještě mnohem dražší. A druhá skutečnost je, že eshop ČD (doufám, že zatím) neumožnuje koupi jízdenek do jiných destinací v Rakousku (kromě jízdenek bez přestupu, tedy směr Graz). Letos i loni bylo možné koupit za velice dobré peníze jízdenku do celého Rakouska.

  • Některý komentáře jsou k smíchu, můžete napsat jak se kupuje ta levnější jízdenka z místenkou než má Jančura? Já vybírám podle ceny a vždy jsem jel s jančurou a Honza to napsal fakty správně- bez tiskárny .

  • Něco k tématu storna Včasné jízdenky Evropa, tedy nejlevnější jízdenky ČD pro Prahu – Vídeň.
    Jízdenku do Německa, Rakouska, Švýcarska, Dánska, Nizozemska, Belgie a na Slovensko je možné z důvodů na straně cestujícího vrátit nejpozději do 24 hodin dne, který předchází prvnímu dni platnosti, se srážkou 10 %, minimálně však 10 EUR za osobu
    Tolik k papouškování a ignorování faktu, že jízdenku lze vrátit do 15 minut.

    • Nuceni zřejmě ano, otázka je, zdali jim to nějaký mezinárodní systémy s OBB také dovolí..

  • Kompletní odchod s oběma páry vlaků na trase do/z Starého Města je škoda a proč tomu takto je, vůbec nerozumím..:-(

    A do toho Humenného ty vlaky bude tahat z Košic čím? Navíc vždyť to nemá ani zavedeno v jízdním řádu SŽDC.

    • Ještě horší je odchod z odpolední Brno – Tábor – ČB, přitom tam jezdilo hodně lidí. Nevím, kolik jich chtěli, určitě mají dlouhodobě mnohem míň využité spoje. Hlavně , že vyštvali Strans(i když, ti odešli celkem bez boje, než aby se o něco snažili).

    • Jako je to divné. Páč jezdil tam již loňský grafikon jedním párem spojů. Postupně si v regionu vybudoval slušnou pozici, tento grafikon přidal další pár a nyní totální zrušení, obou párů. To přesměrování na Blavu/Vídeň ještě tedy chápu, ale tu Opavu nikoliv. Jak píše Petr – pro opaváky je to na Svinov kousek a tam to frčí stále, zatímco na jih to tak slavné není. Zvláště když po nehodě LE zruší i on 2 páry svých spojů do St.M. A výmluva pana Jančury jsou to, že údajně kvůli konkurenci ČD, kdy zrychlili jejich Rx na Slovácko se stávají jeho vlaky nekonkurenceschopné.., což je blbost, jelikož toto zrychlení Rx na Slovácko přišlo právě v tomto současném grafikonu a to nyní jezdí dva páry a rozhodně nejsou nevytížené…

    • Tak mluvilo se o tom, že se tak nějak dohodli s LE, že nemá cenu se o těch pár cestujících přetahovat. Že LE to pak udělá tak, že to prostě zruší, to už je jiný problém. Ten druhý pár se podle mě prostě zkusil co to udělá a taky tam byl nějaký problém s kapacitou přes Brno, proto se to natahovalo dál, vlak jen do Brna by asi neprošel. Zkusilo se to a asi to nefunguje. Jel jsem s vlakem ze Staráku párkrát a vždycky to bylo v Brně poloprázdné (a pochybuju že někdo vystupoval po cestě v Břeclavi či Zaječí).

  • Asi je mi to už jedno, zrušením Praha – UH, pro nás tady ve zlínském regionu RJ skončil 🙁 Opava je přednější, to je určitě problém se dostat z Opavy do Svinova, zato ze Zlína přes Přerov do Olomouce, to je brnkačka. Ach jo

    • Opava jezdí místo Návsí (což zase nepotěšilo mě). Vídeň místo Starého Města udělá rozhodně lepší službu. Do Zlína pojede návazný autobus z Olomouce od všech ostravských vlaků.

    • Souhlas s Petrem. A navíc pochybuji, že ze všech a současně na všechny vlaky RJ pojedou ze Zlína autobusy. Vlak je pohodlnější a současně Zlín není celý region Slovácka… 🙁

    • Já jsem prakticky „Zlíňák“, ale když ty vlaky snad kromě pondělka ráno / pátku odpoledne jsou poloprázdné a v Brně se to ještě víc vyprázdní a skoro nikdo ani nenastupuje, tak prostě se to nevyplatí. Ze Zlína jezdilo do Prahy vždycky jen pár autobusů, ani Jančura to neuživil na Prahu po celý den nebýt Brna. Natož vlak. Ano, je to škoda, ale asi i kvůli oběhům atd. prostě to Staré město odepsali ať „shora“ přes Přerov nebo spodem. Taky z toho nejsem nadšen, ale chápu to. Navíc se tam o cestující ve špičce přetahovali s Leošem když ty ranní vlaky vyjížděli pár minut po sobě. Myslím, že kdo chce jet Jančurou ze Zlína, tak spojení přes Olomouc není nejhorší možnost minimálně do té doby, než bude Zlín elektrifikovaný a bude se tam dát jezdit bez přestupů či zdržování s přepřahem. Není ta poptávka asi taková a taky vidím problém v tom, že se tím vlakem nedá až tak dojíždět do Brna,protože to trvá (spodem) déle než busem přes Buchlovky či KM. A cestujících na Prahu není tolik.

    • A jsme u toho, pořád dokola. Vyzobávání rozinek a ztrátové ať si provozuje národní dopravce. Co na tom, že to bude stát stát více peněz… :-/

    • Martin: Ale ČD tam nejezdí na vlastní triko, nebo se něco změnilo?
      Takže zkuste na Nábřeží(vedení ČD) navrhnout, že by tyto „ztrátové spoj “ pustili někomu jinýmu….

    • Tak Petře, souhlasím asi s Tebou, ale to, že se s LEOšem přetahovali v podobném čase, si za to vlastně mohli bohužel sami.., klidně mohli jezdit v jiném vhodnějším čase. Každopádně máš asi pravdu i s tím, že ani ty autobusy nedokáže Jančura zaplnit, jelikož od prosince ruší polovinu autobusů ze Zlína do Brna (a zpět) a zcela úplně dokonce i zastávku v Uherském Hradišti. Tak jestli se RJ s LE nějak dohodli, aby se nemuseli přetahovat o cestující, tak i s oním rušením spojů do Brna a zrušením kompletně Uherského Hradiště, to dotáhli skutečně do maximální dokonalosti.

  • Porovnáváte nejlevnější cenu Regiojetu s nedražší ČD. Při nákupu včas je cena stejná.

    • Není pravda. U Regiojetu dostanu tu cenu prakticky vždy. U ČD je to loterie a nejednou se mi stalo, že když jsem chtěl více jak dvě jízdenky, tak prostě za „akční“ cenu byly jen dvě. Na některé spoje se ani koupit nedají a automaticky vyskakuje plná cena. A pokud budu srovnávat jízdné na kartu, tak u Regiojetu je kreditová jízdenka zdarma. U ČD je INkarta za výpalné, které nevím, zda se vůbec vrátí. Já se na Regiojet do Vídně a Bratislavy těším. V létě jsem jeli do BA Regiojetem (v tarifu business!) celá rodina za nějakých 550 Kč, kupé jen pro sebe + k tomu příslušný servis. Zpět s ČD, vyšší cena za druhou třídu (okolo 650) Kč, bez místenek které se platí extra, bez služeb (jednou projel minibar, odkud se instat kafe pít fakt nedá).
      Vídeň podobně.

    • Po mojí poslední zkušenosti z cestou vlakem do Vídně (a za pár dní zpět) se na RegioJet na této trase těším, ač vnitrostátně preferuji Národního dopravce.
      Dva týdny před cestou už nebyly dostupné Včasné jízdenky, místenky nejsou v ceně. I když Včasné jízdenky jsou, tak je není možné stornovat ani přerezervovat (to je u jízdenek, které po potřeba kupovat s měsíčním předstihem na konkrétní spoj, dost blbé), jízdenky se musí tisknout…
      Je mi jasné, že co se týče zlodějských cen mezinárodních jízdenek, není to primárně vina ČD, ale OeBB, ale jako cestujícímu mi to nepomůže a od prosince budu mezi Brnem a Vídní preferovat RegioJet.

    • Vysvětleno dříve. Navíc cena 372 Kč je pouze akce na listopadu, na prosinec už zpět 498 Kč.

  • Jsem zvědav, co na to öbb, když většinu ceny jízdenky tvoří úsek z Břeclavi do Vídně (Praha Břeclav maximálně asi 389 Kč, prakticky ale na pokladně i eshopu už nabízí variantu asi za 280 – bez inkarty). V Rakousku/Německu to je prostě 3x dražší – viz přeshraniční úseky na lokálkách.

    • já se hlavně těším , jak radimek bude říkat tomu svýmu obstarožnímu cirkusu rj. a jak nějaký nešťastník, bude chtít jet railejtem a bude se divit, co mu to jede za muzeum.

    • „RegioJet cestování na této trase dělá výrazně zákaznicky příjemnější a jednodušší. Například cestující budou mít rezervaci místa vždy zdarma jako automatickou součást své jízdenky; jízdenku si nemusí tisknout – stačí vědět, kde mají sedět a RegioJet – stejně jako na ostatních linkách – i zde nabídne cestujícím možnost bezplatně stornovat svou jízdenku on-line až do 15 minut před odjezdem,“

      Toto je typický Jančura, demagog non plust ultra a o to více mne mrzí, že zrovna toto zde pan Sůra zdůrazní. Kdyby se ČD ve všech svých spojích chovaly stejně, kdo by ty cestující vozil? Ale na oko to vypada skvěle, jak je ten Jančura vůči cestujícím vstřícnej a hodnej a pak příjdou (nejen) Vánoce a jeho obdivovatelé budou rádi, že je „ošklivá“ konkurence odveze alespoň na stojáka.

    • to je bohužel pravda.
      místenka je u čd také zdarma, storno do 15 minut také zdarma.

      holt to omílání regiojetu funguje, vždy se najde někdo , kdo to opapouškuje a neuvede do souvislostí. to je bohužel slabinou tohoto webu.

    • Storno 15min. je tady díky Flixbusu, respektive je to reakce na něj. Něktří Modří jistě budou tvrdit, že to tak u ČD chtěli nejdřív a zrovna to tak vyšlo.

    • > místenka je u čd také zdarma, storno do 15 minut také zdarma

      To platí pouze ve vnitrostátní dopravě. Do Vídně je místenka za 79 Kč, storno nejpozději den předem, a to za poplatek 10 eur.

    • Reakce na Jančurobijce: hele, co si tak trošku zjišťovat info? Oficiálně se o stornu bavilo výrazně dříve i s popisem, kdy to +- bude nasazeno a proč to tak trvá. Jestli nechápete souvislosti a kontext, tak do diskuze nepřispívejte.

    • Tak jako LEO express umí storno až do poslední minuty před odjezdem, tak v tomto má Jančura i ČD co dohánět, páč i těch 15 minut (zvlášť u RJ, kdy není možné jet dalším vlakem) může být často rozhodujících. V tomto oceňuji LE, že to lze dělat ještě lépe…

    • nepotřebuju místenku do vídně – jezdím každý týden, v brně všichni vylezou, do Břeclavi obsazenost tak třetina, do vídně jede pár lidí, pokud nepočítám turisty. takže stačí místenka do břeclavi.

      mimochodem, jedu do břeclavi za 322 na inkartu, z břeclavi pak za 10,60 na vorteilscard66- celkem tedy cca za 600 .
      už vidím japončíky, jak jednou se žlutomorem.

      flixbus jezdí od 279 do 499 , jančurákovi to nemůže vydělávat.

    • tomas: ehm, a těmi autobusy do Českého Krumlova každou hodinu z Anděla jezdí kdo? (přes léto ještě víc). Ať žije svobodný internet!

    • tomas:
      A to je ten problém, kolik lidí má v ČR tu vaši vorteilscard 66? Dovolím si tvrdit že skoro nikdo. A to je problém, nelze srovnávat speciální akce typu včasná jízdenka nebo lístek s rakouskou zákaznickou kartou s běžným tarifem.

      A abyste se nedivil, v Japonsku je více než 100 drážních společností (byť jejich a naše definice se může lišit a krýt třeba s metrem, což ale zase v Japonsku je díky velikosti a zalidnění klidně na úrovni toho když z Modřic jedete do Krpole), takže rozlišit 2 nebude zase takový problém. Všechno co mu k tomu bude stačit je překlopení stránek do japonštiny. Suši už v nabídce stejně má, tak přidá saké a jízdní řád doplní Kawaiiiiiiii postavičkami, oni se na to chytnou sami.

      PavelS:
      Jediný kdo tu mluví o škaredé konkurenci je živočišný druh Statodrahis Šotoušus. Kdyby se ČD ve svých spojích chovaly z poloviny jako Jančura, tak by cestující kupodivu odvezly České dráhy, jenom by nebylo možné se k lidem chovat jako k pytlům brambor a musely ba nejít řešení plnící dvě podmínky, pohodlí cestujících a minimálně 0 na finanční bilanci. Ani jedno není, jakékoliv vlaky na Slovensko se tak ve středu večer mění v tramvaj a jako tramvaj to jezdí zase do pátku večer.

      Cestujícím pak jde hlavně o to jak pohodlně, jak rychle a jak draze se z bodu A do bodu B dostanou a zrovna v dálkové dopravě, navíc mezinárodní, nějaká moc velká návaznost a jeden lístek přestávají hrát roli. A mám tak nějak pochybnost že koupit si v Praze lístek přes Vídeň do nějakého Ober-Unter Burgu vyjde levněji než jet z Prahy do Vídně a pak si tam koupit lístek do onoho Ober-Unter. Navíc kdo brání cestujícím si koupit zároveň i zpáteční lístek z Vídně?

    • tomas: Do Vídně jede pár lidí? No možná někdy málo, někdy moc. Zažil jsem jak plný vlak, ještě jsem si musel vyhazoval lidi z označených míst, poloprázdný, jednou úplně prázdný vagon. Kolik lidí asi tak ví, že do Břeclavi je místenka zdarma? Normáln cestující si prostě koupí jízdenky Praha – Vídeň a kromě pár lidí, kteří ví něco o akcích ČD, lomení jízdného atd., to nikdo řešit tímto způsobem nebude. Prostě místenka „ven“ je s příplatkem, ještě kolikrát ani nejde pořádně vybrat konkrétní místo, u Jančury jedna cena a bez příplatku za Kreditovku (IN Kartu).
      Teď jsem hledal spojení do Vídně na prosinec na výlet s rodinou. Jančura cca 370 – 950 na kreditovku (bez ní to o moc dražší není), Čd nejde pod 547 Kč a pokud chci lepší cenu, jsem vázán na konkrétní spoj a když mi nevyhovuje, mám smůlu a dvouhodinové okno do dalšího spoje, který (možná) bude za „akční“ cenu (+ místenky, v době adventu bez nich fakt ne). A jestli mě tu hodinu a půl poveze Railjet, který kromě toho, že je jakoby novější (ale sedačky má horší) nenabízí nic převratného nebo Regiojet, je mi docela jedno. Ale raději než ČD, tak dám stejné peníze za Relax u Jančury, protože je to prostě pohodlnější. A ještě si dám normální kafe v ceně, u ČD buď instatní břečka z vozíku nebo tchibo z automatu v jídeláku pokud se něco nezměnilo. V modrým. V červeným si nedám nic, kilo za kafe nedám ani v luxusní kavárně.

    • mraky: Dokud nevyhlásil Flixbus, že bude u nich možné storno do 15min. , tak to „nešlo“ u Modrých ani Žlutých a najednou ano. Že v Molochu o „něčem dříve mluvili“, je mi úplně víte kde….