Dopravci Železnice

Rakouský Westbahn chystá mezinárodní provoz, spojí Mnichov a Vídeň

Jednotky Stadler Kiss dopravce Westbahn. Foto: Attila Alföldi - Westbahn
Jednotky Stadler Kiss dopravce Westbahn. Foto: Attila Alföldi - Westbahn

Jeden z prvních open-access dopravců na evropské železnici míří poprvé mimo zemi, kde začal se svým byznysem. Rakouská společnost Westbahn chce od prosince letošního roku protáhnout linku z Vídně do Salcburku až do bavorského Mnichova.

Vyplývá to z materiálu, který Westbahn podal u rakouského regulátora, jako první o něm informoval International Rail Journal. „Mnoho našich zakázníků chce pokračovat dále ze Salcburku do Mnichova, chceme jim z Vídně nabídnout přímý spoj,“ vysvětluje v ručně vyplněném formuláři šéf Westbahn Erich Forster.

Westbahn počítá na trase mezi Salcburkem a Mnichovem se čtyřmi páry spojů denně, zastavit má ještě ve Freillasingu, Traunsteinu, Rosenheimu a stanici München-Ost. Oproti railjetům ÖBB bude o 7 minut pomalejší, cestu zvládne za hodinu a 37 minut.

Westbahn jezdí na rakouských kolejích od roku 2011 s jednotkami Stadler Kiss, od prosincové změny jízdního řádu výrazně navýšil počty spojů, mezi Vídní a Salcburkem jezdí i v půlhodinovém intervalu.

9 komentářů

Klikni pro vložení komentáře

Diskuse pod články deníku Zdopravy.cz slouží pouze ke slušné výměně názorů. Prosíme diskutující, aby se vyvarovali vulgarismů a urážek jakéhokoliv druhu. Za obsah diskusí je zodpovědný vydavatel, který si proto vyhrazuje právo urážlivé, vulgární a jinak nevhodné příspěvky smazat bez dalšího upozornění. Děkujeme, že nemusíme mazat. Vaše redakce.

  • Za prvé. KISS dosud nebyl schválen v Německu. Za druhé. Westbahn nemá personál s německými zkouškami a obecně trpí odlivem nespokojeného jízdního personálu, který je horkotěžko nahrazován externím, nezkušeným, či jazykově slabě vybaveným maďarským personálem. Za třetí. Na stejném rameni Salzburg-München již jezdí Meridian, s nímž má Westbahn v Salzburgu přestupní vazbu. Takže ve finále dopadne celková snaha podobně jako dřívější ambice, protáhnout linku do Innsbrucku, s peaží okolo Rosenheimu. Minimálně příští rok se KISS do Mnichova s cestujícími nezajede. Jinak myšlenka dobrá..

  • Navíc nově jezdí část spojů ve Vídni nikoli na Westbahnhof, ale po lince S-Bahn na Wien Praterstern, přičemž zastavuje ve všech zastávkách jako jsou např. Belvedere, Rennweg nebo Mitte. Povedený koncept.

    • Nemám síce osobnú skúsenosť, ale zastavovanie na bahnsteige 1-2 v Hbf kde je vysoká frekvencia regionálnych vlakov a cestujúcich a minimálny čas pobytu mi nepripadá ako šťastné riešenie.

  • U oebb jsou vlaky pořád narvané a to stojí bez karty 2x tolik.
    Jinak srovnání wb a RJ je tristní, kam se žlutá zimnice hrabe

    Ale jedno mají společné: nikdy se nedostali do černých čísel. .

  • S Westbahnem jezím po Rakousku rád. Maximální jednoduchost – člověk si buď předem koupí na internetu lístek který platí rok od zvoleného data a nastoupí do libovolného vlaku co jezdí v půlhodinovém taktu, nebo nastoupí bez lístku a s mírným příplatkem si jej koupí u průvodčího. Interiér dýchá novotou. Vlaky jezdí přesně – jen o pár minut pomaleji než Railjety. Doporučuji.

    Akorát článku není jasné jakou cestu zvládne Westbahn za hodinu a 37 minut. Salzburk-Mnichov ? Teď tam jezdí Railjety za 2 hodiny – ale možná je to kvůli stavbě na německé straně, možná s novým JŘ bude i celková jízdní doba Vídeň – Mnichov lepší než současné cca 4,5 hodiny…

    • Umíte číst? Jestli jo tak si ten článek přečtěte znova. Třeba druhý pokus bude úspěšný.

Newsletter

Partneři


Výběr editora