Cestovní ruch Letectví

Qantas modernizuje svá superjumba. Oseká ekonomickou třídu, přibudou dražší místa

Nový design Airbusu A380 firmy Qantas. Autor: Airbus
Nový design Airbusu A380 firmy Qantas. Autor: Airbus

Australské aerolinie Qantas nechají zmodernizovat interiéry všech svých dvanácti letounů Airbus A380. Zakázku provede přímo výrobce letadel. Účelem je především navýšit počet sedadel ve dvou vyšších třídách, naopak v nejnižší třídě Economy se kapacita sníží.

„Jde o reakci na zvýšenou poptávku po prémiových službách na letech do Spojených států, Evropy a Asie,“ uvedla letecká společnost v tiskovém prohlášení. Celková kapacita letounu se zvýší pouze o jedno sedadlo na 485 míst. Práce začnou v prvním čtvrtletí 2019, hotovo má být do konce roku 2020. Kompletně se přitom promění design horní paluby.

Nový design Airbusu A380 firmy Qantas. Autor: Airbus
Nový design Airbusu A380 firmy Qantas.
Autor: Airbus

V nejvyšší první třídě zůstane 14 sedadel (jako dnes), třída Business pojme nově 70 pasažérů (dnes 64) a Premium Economy se rozšíří na 60 sedaček (dnes 35). Naopak třída Economy zeštíhlí o 30 míst na 341. „Zakázka je znakem důvěry Qantasu v letadlo A380 jako základu celé flotily,“ uvedl manažer Airbusu Didier Evrard.

Qantas patří k prvním leteckým společnostem, které si největší světový letoun pro osobní dopravu pořídily. První stroj převzaly jako třetí na světě už v roce 2008. Firma s nimi létá především do Londýna, Dubaje, Hong Kongu, Dallasu a Los Angeles.

Qantas měl přitom opci na dalších osm strojů, tu se ale rozhodl nevyužít s odůvodněním, že by pro ně nenašel uplatnění. Poptávka po superjumbech klesla celosvětově, firmy dávají přednost menším dvoumotorovým strojům. Výrobce už loni proto oznámil snížení výroby na 12 kusů ročně (v minulosti se mluvilo o hranici rentability 30 letadel za rok), letos zveřejnil úvahy o dalším útlumu.

 

Štítky