Zprávy

Průlom: Eurovia stáhla stížnost, stavba hostivařského koridoru může začít

Koridor Praha - Tábor, foto: SŽDC
Koridor Praha - Tábor, foto: SŽDC

Jeden z nejdůležitějších železničních projektů současnosti zřejmě po dvou letech soutěžních průtahů prolomil zakletí. Napojení čtvrtého koridoru na Prahu v úseku Hostivař – Vršovice konečně směřuje k brzkému poklepání základního kamene, neboť stavební společnost Eurovia stáhla svojí stížnost k Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže.

ÚOHS tak zastavil správní řízení a zároveň zrušil předběžné opatření, které zakazovalo podepsat smlouvu s vítězem. Informaci deníku Zdopravy.cz potvrdila mluvčí Správy železniční dopravní cesty Kateřina Šubová i mluvčí ÚOHS Martin Švanda. „V nejbližších dnech uzavřeme smlouvu s vybraným uchazečem, kterým je sdružení firem Metrostav, Swietelsky a SMP a zahájíme realizaci,“ uvedla Šubová. Stavba začne v březnu a potrvá až do podzimu 2021.

Vítězné sdružení přišlo s cenou 3,487 miliardy korun. Druhá Eurovia ve sdružení se Strabag Rail nabízela 3,68 miliardy. Dvakrát se přitom pokoušela výsledek zvrátit u ÚOHS, spor se točil kolem plnění technických kvalifikačních předpokladů a znalostí členů týmu. Poprvé ÚOHS poslal výsledky zpět k přezkoumání na SŽDC, která opětovně potvrdila vítězství nejlevnějších firem. Svou druhou stížnost nyní Eurovia stáhla. „Rozhodli jsme se tak po interní analýze a přehodnocení všech faktorů. Konkrétní důvody ale nebudeme sdělovat,“ sdělila mluvčí Eurovie Iveta Štočková.

Jde přitom už o druhý tendr. První soutěž vyhrála s nejnižší cenou litoměřická společnost Chládek & Tintěra (3,4 miliardy), železničáři ale místo uzavření smlouvy soutěž v srpnu 2016 zrušili. Důvodem byla „nemožnost jednoznačně posoudit kvalifikaci“. I tehdy byla Eurovia ve sdružení se Strabagem druhá s cenou 4,3 miliardy.

Napojení jihočeského koridoru na Prahu přinese velké změny nejen v dálkové železniční dopravě, ale i v té městské a příměstské. Šestikilometrový úsek z Hostivaře do Vršovic bude čtyřkolejný a po dokončení se vyhne zastávce Praha Strašnice, která bude zrušena. Naopak nově vzniknou zastávky Zahradní Město a Praha Eden, kompletní rekonstrukcí projde nádraží Vršovice. Na Zahradním Městě vznikne přestupní uzel na MHD.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Otmar
Host
Otmar

Stavba začne nejdříve v létě, pokud se neodvolají občanské sdružení. A pak nás čeká tři roky brutálních omezení a zpoždění. Vliv to bude mít na celou republiku.

Vláďa
Host
Vláďa

Tak je jasny ze budou i vyluky ale bez toho to nejde. Pak ty vyhody budou obrovske.!!!

Otmar
Host
Otmar

Tak určitě. Za 4 miliardy přijedete do Prahy o 6 minut dříve.

T
Host
T

když přijede denně 50 tisíc lidí o 4 min dříve, je to už 200 000 minut denně, to celkem jde

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

@Otmar: 5minut krát počet lidí krát 100 let. Ostaně můžete to nepostavit vůbec a do pěti let se ta trať rozpadne. A kdyby to byly 4 minuty na každých 6 kilometrech, tak to na trase Praha – Budějovice udělá zkrácení o 100 minut. Ovšem to by někdo musel začít myslet a počítat. Jenže plácat nesmysly je o tolik jednodušší…

Vláďa
Host
Vláďa

Super super super.uzasny.skvely. tesim se. Pomuze to cele trase praha benesov tabor budejpvice.zejmena jizni cechy to potrebuji!

Liberal shark
Host
Liberal shark

Přesně tak. Možná že se te slibované jízdní doby 90 minut přeci jen dozijeme :-).

sladlu
Host

Nojo na 4. koridoru se dějí velké věci.
projekty v přípravě či ve výstavbě: Hostivař + Sudoměřice+Soběslav + Dynín
Nedávno byly schváleny tunely u Budějovic

Bojím se jen kapacity kolejí od Benešova do centra Prahy

Doby dojezdů:
Praha – Č.Budějovice
Praha – Tábor
Tábor – Č.Budějovice
atd

http://slideplayer.cz/slide/3290239/
slide no. 10

asdf
Host
asdf

Mám tom rozumět tak, že nově ta trať povede přes bývalé seřaďovací nádraží a trať přes Strašnice se zlikviduje?

sladlu
Host

Ano

Na youtube je krasne video o projektu

ApolloXI.
Host
ApolloXI.

all : přesně jste to tu někteří vystihli. Je zcela evidentní, že k vítězství rozumu přispěla i „tvrdá ruka“ těch, co jsou nyní u „vesla“.

petr.r
Host
petr.r

Ano, i u nás se to děje i v jiné sféře a normální pracující jsou spokojeni.

Otmar
Host
Otmar

Tvrdá ruka nepomohla. Stavba zase stojí.

D
Host
D

Tak hlavně že stát má nad vším absolutní kontrolu, vše probíhá transparentně, soudy a ÚOHS nejsou používány jako nátlak v hospodářské soutěži a kluci mezi sebou vůůůbec nemají žádný kartel. Krásně nám ta firm…pardon, ten stát, vzkvétá 🙂

TP
Host
TP

Jn, je to tady ráj na zemi. 😀

asdf
Host
asdf

To víte, ČR je malý rybník, tady se všichni se všemi znaj a vždycky se nějak dohodnou 😉

Mirek
Host
Mirek

Už se chlapci ve vedení domluvili a Metrostav zas pustí něco Eurovii :-)))

Romanero
Host
Romanero

Asi už dorazilo „držhubný“ na účet 😉

Pavel
Host
Pavel

Tak snad už konečně… dají se nyní odhadnout nové termíny realizace, tedy od kdy do kdy?

asdf
Host
asdf

Dva a půl roku mi přijde jako hodně dlouhá doba…

Pavel
Host
Pavel

@ asdf: tak tenhle projekt je fakt na české poměry obří včetně rozsáhlé přestavby Vršovic, tak mě doba přijde OK. Problém je spíš to, že to celé 2 roky naprosto zbytečně stálo, už mohlo být skoro hotovo.

asdf
Host
asdf

Nic obřího mi na něm nepřijde. Spíš naopak vzhledem k tomu, že se bude stavět z vlané části mimo současnou trať, tak mi přijde, že by mohl být postaven svižněji.

Vláďa
Host
Vláďa

Tak cele vrsovicke nadrazi se promeni a i most u icerink se promeni za pochodu. Bude rada vyluk.Ale tesim se a doufam ze hlavne rychliky zrychli a osobaky je nebudou zdrzovat… 🙂

mirekk
Host
mirekk

@asdf: Asi se vám to bude líbit ještě míň, když se podíváte na následující výpočet žáčka Mirečka:
březen 2018 – podzim 2021 = 3,5 roku

asdf
Host
asdf

No tvl 😀 Vlastně jsem asi původně chtěl naspat 3 a půl roku, ale to mi přišlo ještě neuvěřitelnější 🙂

MartinM
Host
MartinM

Tak ono to hce nejdříve vidět přesný harmonogram.. Pak je z toho zřejmé co a kdy se bude vlastně dělat. Pokud mám správné informace, tak výluky začínají až létě a stavebně se nejspíš taky skončí dříve.

Mosty
Host
Mosty

Panové, taky je tam několik podjezdů, které bude potřeba opravit a pochybuji, že jim povolí zavřít nebo omezit dopravu u všech najednou. To bych viděl jako hlavní příčinu tak dlouhé stavby. Namátkou: Otakarova/Vršovická, Bartoškova/Petrohradská, U Slavie, V Korytech, Zahradní Město.