Průlom: Eurovia stáhla stížnost, stavba hostivařského koridoru může začít

Koridor Praha - Tábor, foto: SŽDCKoridor Praha - Tábor, foto: SŽDC

Jeden z nejdůležitějších železničních projektů současnosti zřejmě po dvou letech soutěžních průtahů prolomil zakletí. Napojení čtvrtého koridoru na Prahu v

Jeden z nejdůležitějších železničních projektů současnosti zřejmě po dvou letech soutěžních průtahů prolomil zakletí. Napojení čtvrtého koridoru na Prahu v úseku Hostivař – Vršovice konečně směřuje k brzkému poklepání základního kamene, neboť stavební společnost Eurovia stáhla svojí stížnost k Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže.

ÚOHS tak zastavil správní řízení a zároveň zrušil předběžné opatření, které zakazovalo podepsat smlouvu s vítězem. Informaci deníku Zdopravy.cz potvrdila mluvčí Správy železniční dopravní cesty Kateřina Šubová i mluvčí ÚOHS Martin Švanda. „V nejbližších dnech uzavřeme smlouvu s vybraným uchazečem, kterým je sdružení firem Metrostav, Swietelsky a SMP a zahájíme realizaci,“ uvedla Šubová. Stavba začne v březnu a potrvá až do podzimu 2021.

Vítězné sdružení přišlo s cenou 3,487 miliardy korun. Druhá Eurovia ve sdružení se Strabag Rail nabízela 3,68 miliardy. Dvakrát se přitom pokoušela výsledek zvrátit u ÚOHS, spor se točil kolem plnění technických kvalifikačních předpokladů a znalostí členů týmu. Poprvé ÚOHS poslal výsledky zpět k přezkoumání na SŽDC, která opětovně potvrdila vítězství nejlevnějších firem. Svou druhou stížnost nyní Eurovia stáhla. „Rozhodli jsme se tak po interní analýze a přehodnocení všech faktorů. Konkrétní důvody ale nebudeme sdělovat,“ sdělila mluvčí Eurovie Iveta Štočková.

Jde přitom už o druhý tendr. První soutěž vyhrála s nejnižší cenou litoměřická společnost Chládek & Tintěra (3,4 miliardy), železničáři ale místo uzavření smlouvy soutěž v srpnu 2016 zrušili. Důvodem byla „nemožnost jednoznačně posoudit kvalifikaci“. I tehdy byla Eurovia ve sdružení se Strabagem druhá s cenou 4,3 miliardy.

Napojení jihočeského koridoru na Prahu přinese velké změny nejen v dálkové železniční dopravě, ale i v té městské a příměstské. Šestikilometrový úsek z Hostivaře do Vršovic bude čtyřkolejný a po dokončení se vyhne zastávce Praha Strašnice, která bude zrušena. Naopak nově vzniknou zastávky Zahradní Město a Praha Eden, kompletní rekonstrukcí projde nádraží Vršovice. Na Zahradním Městě vznikne přestupní uzel na MHD.

Tagy eurovia hostivař koridor metrostav swietelsky SŽDC ÚOHS Vršovice
28 komentářů