Železnice

Přímý vlak spojí Karlovy Vary a Zwickau, zvýhodněná jízdenka bude až do Lipska

Jednotka RegioSprinter společnosti GW Train Regio. Foto: GWTR
Jednotka RegioSprinter společnosti GW Train Regio. Foto: GWTR

Nový přímé víkendové spojení mezi Karlovými Vary a Zwickau spustí od nového jízdního řádu dopravci GW Train Regio a Vogtlandbahn ze skupiny Länderbahn. Cestujícím umožní s jedním rychlým přestupem cestu až do Lipska na jednu zvýhodněnou jízdenku.

Podle návrhu jízdního řádu bude vlaky jezdit v sobotu a v neděli. Z Karlových Varů vejede první vlak v 6.52, pojede přes Sokolov a Kraslice. Ve Zwickau bude v 8.59, kde bude možnost přestupu na navazující vlak až do Lipska s odjezdem v 9.04. Až v Lipsku je pak cestující v 10:22. Druhý vlak vyjíždí z Karlových Varů ve 14.52. Zpět ze Zwickau jedou vlaky v 9.51 a 17.51.

Na trasu do Zwickau nasadí GW Train Regio své jednotky RegioSprinter,  ze Zwickau do Lipska jezdí Siemens Desiro. V rámci společných oběhů bude spojení zajišťovat i Vogtlandbahn. Vlaky ze Zwickau do Lipska jezdí
až do Halle, s jedním přestupem tak mají cestující možnost dostat se vlakem na letiště v Lipsku.

Přímé spojení Karlových Varů a Lipska dlouho neexistuje, nové spěšné vlaky s přestupem ve Zwickau jsou prvním pokusem o zlepšení spojení obou měst. Karlovarský kraj a dopravci chystají speciální jízdenku pro  spojení až do Lipska za zvýhodněnou cenu. Její cenu zatím nezveřejnili. Dá se ale očekávat, že půjde o podobné ceny, jako nabízí například Trilex pro spojení Liberce s Drážďanami.

9 komentářů

Klikněte pro vložení komentáře
  • Tak jestli se nepletu tak nějaký 3 – 4 roky zpátky přímý vlaky KV – Zwickau přes Johanngeorgenstadt jezdili

  • Z KV do Zwickau jde jet už teď – pravda musí se přestoupit v Johanngeorgenstadtu odkud jede Desiro. A ze Zwickau do Lipska jezdí S-bahn

    Zrovna v sobotu jsem to absolvoval a časově to je teda něco šílenýho. Nemyslím si že přes Kraslice to bude o tolik rychlejší. Minimálně ta cesta do Zwickau – a to jak česká tak německá část.

    Jediný plus bych teda viděl jen v tom případným zvýhodněným jízdným až do Lipska – do Zwickau totiž už dnes jde jet na jízdenku Egronet

    • Ten rozdíl je v tom, že to do Zwickau bude přímé bez přestupu + ta zvýhodněná jízdenka až do Lipska.

    • Jestli se nepletu, tak ještě před nedávnou dobou bylo prezentováno nové spojení rychlíkem Karlovy Vary – Lipsko, což vyvolávalo dojem, že se bude jednat o přímý vlak a vlak, který nezastavuje v každé díře. Nyní se píše již o tom, že to v podstatě bude totéž, co už tam jezdí, jen budou nějaké vlaky snad prodlouženy ze Sokolova do Varů, budou to osobáky s nepohodlnými vozidly a tak dále. Aneb velkohubé politické prohlášení realizované v praxi 🙁

    • „Velkou novinkou je zavedení přeshraničních spojů mezi Karlovarským krajem a Saskem. Znovu tak dojde k obnovení historické trati z Karlových Varů do Lipska. Čtyři nové expresní vlaky společnosti GW Trainregio by netradičně jezdily přes Kraslice tak, aby cestující mohli absolvovat i jednodenní výlet, například na nákupy. V obou směrech bude zaveden víkendový ranní a odpolední spoj,“ řekl náměstek hejtmanky Martin Hurajčík.

    • Vím, však taky nedávám kecálismus za vinu serveru zdopravy.cz 🙂 Text jsem měl uložený jen jako výstřižek, tuším, že je z KV Deníku, ale ani jim nedávám vinu, nakonec nedávám vinu ani dopravci. Jde spíš o porovnání velkohubých slibů před volbami a následně náraz do reality …