Dopravci Infrastruktura Železnice

Přímé vlaky Vídeň – Berlín se vrací. Česko ale definitivně objedou, cestu zvládnou pod 8 hodin

ICE 4 při testovací jízdě. Foto: Siemens
ICE 4 při testovací jízdě. Foto: Siemens

Deutsche Bahn obnoví od prosince letošního roku přímé spojení Berlína a Vídně. Česku, kudy dříve vlak přes půl století jezdil, se ale vyhne. Rychlejší cesta bude totiž po delší trase přes Německo.

O novém plánu DB informoval německý list Thüringer Allgemeine. Deník cituje Roberta Ohlera z DB, podle kterého bude jezdit vlak z Berlína do Vídně jednou denně. Vlak pojede přes Erfurt a Norimberk. Podle Ohlera se přímým vlakem doba jízdy z Erfurtu (sídlo listu) do Vídně zkrátí o 25 minut na 5 hodin a 50 minut. Se započtením jízdní doby z Berlína do Erfurtu to bude znamenat celkovou jízdní dobu zhruba 7 hodin a 35 minut.

Přímé vlaky mezi Berlínem a Vídní jely naposledy v jízdním řádu v roce 2014, cesta tehdy přes Prahu trvala 9 hodin a 45 minut. Teď trvá cesta přes Prahu 9 hodin a 4 minuty, cesta přes Německo je už nyní kratší. Od poloviny roku by měla být jízdní doba kratší přes Prahu díky ukončení přepřahů lokomotiv v Drážďanech a modernizaci trazi z Berlína do Drážďan. Hned v prosinci ale bude opět rychlejší cesta přes Německo kvůli zavedení nového přímého spoje.

Cesta přes Erfurt a Norimberk je delší o zhruba 200 kilometrů, než trasa přes Česko. Přesto je od nového jízdního řádu rychlejší i s jedním či více přestupy jen po německých a rakouských kolejích.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Alex, Havířov
Host
Alex, Havířov

ad Vít Jůza a jarda To bylo myšleno vážně těmi pasovými kontrolami? V tom případě se už definitivně vracíme zpět před rok 1989….. pak už daleko nebude k opětovnému střílení lidí na hranicích…. To už jsme na tom fakt tak zle, že Okamura má skutečně šanci prosadit vystoupení z EU? No děkuji pěkně za takovou perspektivu. Ti, co dělali Pražské jaro 68 nebo už i někteří, co cinkali klíčema v listopadu 89, se budou v hrobě obracet…. ad Pavel Kolařík Zastávku v Praze bych nerušil. Je sice pravdou, že z Kolína přes Litoměřice přímo na Děčín by to bylo rychlejší,… Číst vice »

Jarda
Host
Jarda

S vysokorychlostními tratěmi se u nás rozlučme, jelikož vystoupíme z EU a bude po ptákách, takový je český člověk, neváží si dobrého.

Elb
Host
Elb

Tak on hlavně český člověk sám od sebe takhle daleko nevidí, když mu to někde neřekne, nebo se prostě jen nechce tolik mluvit o tom, jak moc blbá ta naše současná infrastruktura při těch všech zprávách o modernizacích a opravách je?

Vít Jůza
Host
Vít Jůza

Zdá se mi, že při omezení prostojů, zrušení zajížďky v Praze na hlavní nádraží a snížení počtu zastavení vlaku (snad by se celní a pasová kontrola dala nějak zorganizovat bez stavění na všech tradičních hraničních nádražích, jestli tedy je třeba s ní skutečně počítat, a snad není nutné ve větších městech stavět vícekrát) by se přímý vlak přes Prahu pod těch 7:35 dostal. Přímější přes Znojmo a Českou Lípu určitě ne, nehledě na to, že od dob Protektorátu asi na Děčíně-Východ zrušili potřebnou kolej z jižní poloviny nádraží na směr na Žleb.

Matěj Vondřička
Host
Matěj Vondřička

Žádné pasové a celní prohlídky se v Schengenu nerealizují. Nevím, proč se staví v Bad Schandau, ale v Děčíně i v Břeclavi proto, že jsou to uzly.

Michal
Host
Michal

Gratuluju k tomu, že se vám povedlo dadaistickou otázku v článku vyřešit ještě dadaističtější odpovědí 😀

Jen – není to ještě přímější přes Sigmundsherberg?

železniční patriot
Host
železniční patriot

Omezíme prostoje (= zrušíme zastávky po cestě), nezajedeme na hlavní v Praze… sice to pak přestane být atraktivní pro českou vnitrofrekvenci, ale těch pár tranzitujících cestujících Berlín-Vídeň, co neletí letadlem, provezeme rychleji a zase to těm blbým Němcům natřeme!

Vít Jůza
Host
Vít Jůza

I když je to přes Sigmundsherberg pro naši generaci tradiční trasou Vindobony, kratší to nebude. Různých uzlů je po jakékoli cestě z Berlína do Vídně samozřejmě několik desítek, je samozřejmě otázkou do pranice, kde co má stát – z jedné strany nejlepší stavět všude, ze druhé strany nikde … ale z dvanácti mezilehlých stanic šest projíždět – kde je více zastavení v jednom městě, a v těch menších místech – by na rychlý vlak nebyl žádný extrém, pokud by se nechtělo zůstat u Brna a Prahy. Z pražských nádraží každé má své výhody a nevýhody, své výhody má i to… Číst vice »

bkp
Host
bkp

Taky nechápu tu věčnou posedlost řešit spojení Berlín – Vídeň.

JOHNNY
Host
JOHNNY

propojujou „německej prostor“

Marek Turnovec
Host
Marek Turnovec

Neříká se prostor, ale Lebensraum.

Karel
Host
Karel

Ještě by mě zajímalo, která trasa je také levnější 🙂

Elb
Host
Elb

Pro podstatnou část z těch skutečných cestujících Berlín-Vídeň, kteří si ohodnotí i čas, beztak letadlem.

Daniel Mach
Host
Daniel Mach

Nejde jen o infrastrukturu, ale také o to, jak velká města trasa spojuje. A intenzita cestujících z a do Mnichova bude určitě daleko vyšší než z a do Prahy. Čechy prostě přestávají být z více důvodů atraktivní.

Pavel Kolařík
Host
Pavel Kolařík

„Čechy prostě přestávají být z více důvodů atraktivní“, ale s Moravou to tak hrozné nebude:
https://www.denik.cz/cestovani/turiste-se-na-jizni-moravu-vraceji-ocenuji-ruznorodost-a-architekturu-20160605.html
Zastávku Praha bych zrušil, aby nezdržovala……………

Mirwald
Host
Mirwald

A co má jako bejt? On někdo jezdí z Berlína do Vídně vlakem??

T
Host
T

To asi jezdí, ale Čechům to může být asi šumák – kolik Čechů jede Vídeň – Berlín v kuse?

MaLer
Host
MaLer

Hmmm, a proc teda zavadej ten primej spoj? Zajimave!

Michal
Host
Michal

Vyšly jim oběhy, tak spojili u jednoho spoje rameno? Zatraktivnili tím třeba Norimberk-Vídeň.

Martin Kosek
Host
Martin Kosek

Michal: Jak zatraktivnili spojení Norimberk – Vídeň. To jezdí ICE i teď.