Infrastruktura Železnice

Přímé vlaky Liberec – Drážďany na trhy nebudou, objížďka přes Děčín neprošla

Siemens Desiro společnosti Länderbahn v Žitavě. Foto: Jan Sůra
Siemens Desiro společnosti Länderbahn v Žitavě. Foto: Jan Sůra

Po více než deseti letech nevyjedou přímé vlaky mezi Libercem a Drážďanami během saských adventních trhů. Oblíbený spoj, kvůli kterému museli dopravci posilovat kapacitu, nevyjede kvůli zpoždění stavebních prací v Žitavě. Kdo bude chtít jet na trhy vlakem, bude muset na chvíli přestoupit na autobus.

Ještě minulý týden byla ve hře náhradní varianta, vlaky přes Českou Lípu a Děčín. Byla by sice delší, ale umožnila by jízdu bez přestupu. Jenže ani ta nakonec nedopadla. Kapacita trati labským údolím je vyčerpaná a dopravce nedostal povolení pro provoz svých vlaků.

Bude zajištěno posílené spojení podle platného jízdního řádu přes Žitavu s tím, že v úseku Hrádek nad Nisou – Zittau budou cestující přepraveni náhradní autobusovou dopravu,“ řekla mluvčí Libereckého kraje Markéta Žitná. Na náhradní autobusovou dopravu bude zejména o sobotách nasazen větší počet kloubových autobusů.

Podle Michala Barták ze společnosti Die Länderbahn, která vlaky Trilex na trati z Liberce do Žitavy a dál po Sasku provozuje, budou v sobotu jezdit i větší vlakové soupravy, například mezi Libercem a Hrádkem nad Nisou tři vozy Stadler RS1 spojené do jednoho vlaku.

Oprava žitavského nádraží měla skončit tento víkend, nakonec se protáhne nejméně do 22. prosince.

6 komentářů

Klikněte pro vložení komentáře
  • A přes Polsko ( Zawidow a Zgorzelec ) to nikdo nezkusil dojednat, tudy to není o moc dál než přes Žitavu.

    • Zkusil jste někdy jednat s Poláky o mezistátní pravidelné veřejné osobní dopravě obecně a o železniční zvláště? U nich obzvlášť silně platí, že když se nechce (i když navenek všichni tvrdí, že by chtěli), tak je to horší, než kdyby to skutečně nešlo, protože když se tam náhodou hned na začátku neobjeví někdo, kdo do toho „hodí vidle“, tak stejně dojde k situaci, že co by třeba i chtěli ve Wroclawi, nechtějí (údajně = ?) ve Warszawě, nebo opačně (a svádí to jeden na druhého) – a než by se snad přece podařilo projednat adventní odklonový provoz (s nímž by navíc museli souhlasit i Němci, protože u nich by to byla jízda po zcela jiných tratích), byly by minimálně Velikonoce …

    • Zkusil jste někdy jednat s Poláky o mezistátní pravidelné veřejné osobní dopravě obecně a o železniční zvláště? U nich obzvlášť silně platí, že když se nechce (i když navenek všichni tvrdí, že by chtěli), tak je to horší, než kdyby to skutečně nešlo, protože když se tam náhodou hned na začátku neobjeví někdo, kdo do toho „hodí vidle“, tak stejně dojde k situaci, že co by třeba i chtěli ve Wroclawi, nechtějí (údajně = ?) ve Warszawě, nebo opačně (a svádí to jeden na druhého) – a než by se snad přece podařilo projednat adventní odklonový provoz (s nímž by navíc museli souhlasit i Němci, protože u nich by to byla jízda po zcela jiných tratích), byly by minimálně Velikonoce …

  • no tak se to nestihlo, svět se nezboří a drážďanští si aspoň trošku uleví od českých vánočních nájezdníků……vždyť snad advent neni jen v Drážďanech ……….opravit, zrekonstruovat je potřeba a je třeba také trocha trpělivosti od cestujících …..no, ale vzhledem ke stavu společnosti, tak kdo má pochopení je spíš ubit v davu 🙁
    a mimo to může každý jet přes Děčín….no bude to mít trochu dražší a delší , ale pokud tam chce jet…tak tam prostě pojede a bez keců….

  • A přes Rumburk/Ebersbach by to bylo schůdnější leda při existenci tratě mezi Jablonným v Podještědí a Svorem… No nic, koleje nejsou, pojede se po silnici. S kloubovými autobusy by to ještě mohlo ujít. 🙂

    • Škoda, že trať byla zrušena. Nejen kvůli této výluce 🙂 Jako turistická by mohla mít dnes potenciál. Ale to je jen „kdyby“.