Přesun ze silnice na koleje: minerálku bude z Karlovarska ku Praze vozit vlak

Vlak na vlečce KMV v Kyselce. Autor: KMVVlak na vlečce KMV v Kyselce. Autor: KMV

Společnost Karlovarské minerální vody (KMV) chystá po více než pěti letech další pokus o přesun části přeprav ze silnice na

Společnost Karlovarské minerální vody (KMV) chystá po více než pěti letech další pokus o přesun části přeprav ze silnice na koleje. Firma, která od roku 2012 vypravuje ze svého závodu v Kyselce pravidelné nápojové vlaky do Mostkovic u Prostějova, si hodlá nyní vyzkoušet i výrazně kratší trasu.

Během února chce spustit přepravu z Kyselky ku Praze, konkrétně do skladu u Středokluk, odkud bude zásobovat hlavní město a střední Čechy. Projekt je nyní v přípravě a přesné datum startu není ještě stanoveno. „Chceme si ověřit, jak reálné je v našich podmínkách použití železniční přepravy na relativně krátkou vzdálenost z Kyselky do okolí Prahy,“ sdělil deníku Zdopravy.cz Roman Dittrich, Supply Chain Director Karlovarských minerálních vod.

Firma svůj krok zdůvodňuje především tím, že její produkce je spjatá s čistou přírodou, ke které se chce chovat šetrně i při distribuci. Jen na přerovských přepravách se prý díky železnici nemusí za rok uskutečnit 1700 jízd kamionů. K Prostějovu míří ze západu Čech mimo sezonu zpravidla jeden až dva vlaky týdně, v letní sezoně se pak frekvence zvyšuje na dva až tři vlaky. Loni takto na vagonech putovalo přes 60 milionů litrů minerálních vod.

Pozitivní zkušenosti se železnicí vedou firmu podle Dittricha k zavedené druhé relace. „Náš příklad dokazuje, že i rychloobrátkové zboží lze přepravovat rychle a kvalitně po železnici, dnes mnohdy opomíjené,“ doplnil manažer. Další informace ale firma zatím zveřejnit nechce, neupřesnila například, s jakým dopravcem počítá.

Mezi Kyselkou a Prostějovem přitom funguje spolupráce firem Rail system a ČD Cargo. První zajišťuje manipulaci s vagony na vlečce (kterou firma před několika lety obnovila) a přepravu do předávací stanice. Zbytek obstará ČD Cargo. Lze předpokládat, že podobné partnery KMV zvolí i pro trasu ku Praze. Trasa povede zřejmě přes Most, Louny, Zlonice, Slaný a Podlešín na Středokluky. Firma už potvrdila, že vlak bude jezdit dvakrát týdně, pro začátek se počítá s deseti vagony.

Tagy ČD Cargo Karlovarské minerální vody KMV Mattoni nápoje Rail system vlak
26 komentářů