Doprava ve městě Železnice

Přeplněné ranní spoje z Berouna přes Rudnou do Prahy budou mít vyšší kapacitu

Regionova na trati do Boskovic. Foto: SŽDC
Regionova, ilustrační foto. Autor: SŽDC

České dráhy budou ode dneška nasazovat na ranní špičku na trati z Berouna přes Rudnou do Prahy další dvě Regionovy. Na nejvytíženějších spojích tak zdvojnásobí kapacitu, když vlak budou tvořit dvě spojené jednotky. Posílení se týká spojů, které přijíždějí na Smíchovské nádraží v 6:41, 7:11, 7:41, 8:11 a v 8:41. Větší kapacitu si společně objednaly Středočeský kraj a Praha.

„Na lince S6 neustále přibývají cestující a jedna žlutá Regionova na některých spojích už prostě nestačí. Intenzivně jsme proto jednali s drahami, abychom našli řešení,“ uvedl ředitel Integrované dopravy Středočeského kraje (IDSK) Pavel Procházka. Podle něj růst počtu cestujících souvisí s rozvojem výstavby na západ od Prahy a se stále ucpanějšími silnicemi. „Cesta vlakem z Nučic, Rudné, Zbuzan nebo Jinočan do centra Prahy je prostě vlakem v ranní špičce nejrychlejší,“ doplnil Procházka.

Na některých ranních vlacích jezdí dvě Regionovy už teď, nově budou zdvojené všechny vlaky, které přijíždějí na Smíchov mezi 6:30 a 9:00. „Vytipovali jsme spoje, ve kterých se ráno cestovalo na stání, a vedli jsme s ČD jednání o tom, aby byly také posíleny,“ sdělil náměstek ředitele ROPIDu Petr Pšenička.

40 komentářů

Klikni pro vložení komentáře
  • Kdyby byla hrbatá zadrátovaná, stejně by tam jezdila 814… 😀
    Stejně jako na městské lince 😉
    Ale mohlo by se tam teď tahat odkloněné cargo…

    • Třídílný žralok + cisterny na naftu. Ten je drahý i když stojí.
      Např. Alstom Lint má oproti sharku reálné náklady téměř poloviční. Ano, cena je jinde.
      A cena rozhoduje. Následné náklady ne. To je tak, když na ministerstvu dopravy a financí, nepoužívají mozek, nerozumí dopravě a už vůbec ne ekonomice.
      Ale podle dotačních pravidel je to správně.

    • Rado: Jaká dotační pravidla máte na mysli? Výběrko musí proběhnout podle zákona o veřejných zakázkách a v něm nějaká volnost primárního kritéria – zde cena vs. celkové náklady vlastnictví – je.

    • Rado: Mě by zajímalo, kde se vzala ta fáma že má žralok velkou spotřebu… To že někdo někde objednal jen dvojičky a pak se spojují tři, tak za to ten žralok nemůže. Já s ním jezdím a spotřeba je cca 0,9L/1km. To je skoro totéž jako regionova trio(taktéž dva motory) a asi se shodneme, že komfort pro cestují má žralok mnohem větší než trio… Problém spíš vidím v tom že je občas dost poruchový(klima atd…)

    • Re. Michal
      Ad. Dotační pravidla.
      Kritéria jsou určena dotačními pravidly eu ( převzaté a přemrštěně aplikované v čr).
      Rozsah kritérií, popřípadě maloprocentní prvky určí zadavatel. Schvalovací orgán schválí – neschválí.
      Jak známo, primárním kritériem bývá cena. Dosti často i 80%, dříve to bývalo dokonce JEDINÉ kritérium.

  • Rychlíky „Švejci“ po této tratí jezdí bez zastavení, škoda, kapacity mají volné dost. Pár zastavení (Rudná/Nučice/Loděnice) by pomohlo odlehčit osobákům a naopak přiláhat dojíždějící cestující zkrácením doby jízdy.

    • Bez zastavení rozhodně nejezdí, mají pobyty v Rudné, Nučicích atd. Viz Babitron.

    • upřesnění: Švejci jezdí bez zastavení pro nástup a výstup cestujících;)

  • A znova, nevím proč se na Prahu nepoužily evropské dotace. Místo vyžrání Brna a kupování duplicitních nových vlaků za nové Pantery.

    • Zajeďte se na tu Moravu podívat, kolik tam těch vlaků jezdí, než něco takového vypustíte..

  • Ono by bylo hezké, kdyby do šukafonů a 814 natáhli sběrnici, aby se to dalo krabičkovat za sebe a nepotřebovalo to další strojvedoucí.

    • 814 mají dálkové ovládání. Ověřené jsou tři ,ale možná to zvládne i víc.

  • V 80.letech na Hrbaté jezdily patra..Po roce 1990 vlivem neúdržby a šetření personálu (trvale neobsazeno stavědlo )žst Praha-Hlubočepy začala upadat kapacita tratě, po té se rozpadla žst Loděnice (nedalo se tam také křižovat) a došlo k rozkladu jízdného řádu a odlivu cestujících. Vážený pane Michale přestaňte napadat diskutující či železničáře. Mezi veřejností je rozšířeno rčení-zrušení či neobjednání osobních vlaků rovná se zrušení tratě. Sice je to omyl, ale není daleko pravdy, na plno tratích po neobjednání vlaků od krajů došlo i k rozvrácení celé tratě- viz Kozí dráha.

    • Chcete-li zrušit nějakou trať, musíte k tomu udělat několik kroků – nejdříve rozvrátit přípoje, trať neudržovat, poté omezit počet spojů, zrušit spoje o víkendu, nakonec neobjednat dopravu, trať ponechat osudu – a je vymalováno.

    • No především došlo k oslabení poptávky po návozu na směny na Smíchov nebo do Berouna, víc lidí mělo auta, začátkem 90. let se postavilo metro, v 2. polovině 90. let byla PID integrace autobusů.

      Vlak byl velmi pomalý, nejezdil v taktu, polovina stanic byla mimo zástavbu a ani to nejelo na hlavní… K tomuhle nepotřebujete konspirační teorie, stačilo by pochopit, že dráha celá 90. léta prospala.

    • Nepletete si zastavení osobní dopravy se zrušením tratě? A osobní doprava se tam klidně zastavit mohla (v části trati to de facto i nastalo), protože před rekonstrukcí to byl zážitek leda pro dementy a režisty…

    • Ano, je to lokálka, ale oproti jiným lokálkám tam byla rychlost místy větší než obligátních 50. Rekonstrukce trať hodně změnila, bohužel rychlost se prakticky nezměnila… tak je to na všech rekonstruovaných lokálkách

    • No jestli to prakticky nebude tím, že přibyly stanice a jezdí tam stejný líný šrot jako dřív.

    • máte pravdu, regionova než se rozjede na padesátku, tak máte pocit, že se rozpadne…

  • to je moc pěkné že to posílí jinou Regionovou, ale vezmou jí jinde, např. trať Praha – Dobříš dnes ráno jela kratší, výsledek bude ten, že se budou lidi mačkat jinde, to je fakt super řešení ;-(

    • Tuto trať zásobuje svými jednotkami DKV Plzeň ve složení krátkých regionov 814+914… Trať na pacifik horní či dolní zase zásobuje DKV Praha dlouhými regionovami 814+014+914…
      To že jela krátká je lepší řešení, než odreknuti vlaku

      Takže mícháte jablka s hruškami

    • Z DKV Plzeň byla zapůjčena jedna duo regionova, protože staré panťáky na městské lince dosluhují a je v provozu pouhý jeden. Proto jedna trio regionova 814 + 014 + 814 byla poslána na městskou linku a jedna duo 814 +914 na méně vytížené spoje na Dobříš

    • To se zase podělalo trio, tj. jela jen jako náhradní souprava.

    • Michal: a jak se při povodních najednou hodila i v tom stavu, do kterého ji ovšem přivedla záměrná neúdržba (ach, ta lidská krátká paměť). O turistické atraktivnosti ani nemluvě.

  • Ještě malá oprava, šukafon posiloval vlak s dojezdem v 8:11. Ale nově bude jezdit právě na vlaku 7:41, který jede jen z Nučic, a nahoru se naveze právě v závěsu té dvojregíny. Podle K-reportu bude zdvojen i vlak s dojezdem v 6:11, tam to není zatím tak kritické s obsazeností, ale časem by k tomu muselo dojít stejně. Staví se všude, jinočanskou zastávku otevřeli v poli a za chvíli bude stát v sídlišti. Narychlo provedené modernizace v roce 2015 je samozřejmě škoda z hlediska těch drátů. Minulý týden tam nouzově projelo několik delších nákladních vlaků na tři diesely…

  • Škoda že tu trať při modernizaci za evropské peníze rovnou nezadrátovali – teď by se to šiklo. S Regionovou to nikdy nebude žádná hitparáda.

    • O zadrátování se uvažuje, spíš je problém, že by zasloužila druhou kolej, takto je na maximu kapacity a po omezení 170 to bude úplně k.o. Na posledním zastupitelstvu Jinočan jsme se ještě dozvěděli, že si SčK kraj objednal studii záchytného parkoviště u Jinočanské zastávky pro 60 aut a 30 kol.

    • Z Libně do Roztok zadrátováno je, no a místo dožívajících žabích tlam tam teď většinou jezdí co? Regionova…

      Podle mě to chce zajistit do Prahy nová (nebo aspoň zánovní, ale další vozidla). Ať už pod hlavičkou ČD, nebo jakékoli jiné firmy. V integrovaném tarifu je zcela jedno, kdo to bude jezdit. U ČD to vypadá, že už není kde brát. 🙁

    • Ondrej: Já jsem naopak rád, že ji nechtěli drátovat, protože by to mohlo znamenat, že se tam najednou musí objevit i PHS, probíhalo by územní a stavební řízení, v němž by se náhle vynořili známí i neznámí jako Hnutí DUHA, Svatoprokopské Bratrstvo, Řeporyjští Chalupníci, Zbuzanské Pampelišky a další spolky požadující tisíc a jednu drahou, nereálnou nebo normám odporující kokotinu, díky které by ani dnes nebylo to, co je.

      Možná byste si ale mohl sednout k netu a rozšířit si znalosti v oblasti DMU, ono v dieselu existuje víc možností než by mohlo vypadat z pražského ČD panoptika…

    • Nikdo nic na této trati nebo na nyní opravované trati přes Zličín, drátovat NEBUDE !!!
      A to protože projekt je schválený přes dotace. Ty jak známo neumožňují deset roků do trati hrábnout.
      Ano. Obě trati mohli denně přepravovat desetitisíce cestujících.
      Na zastupitelstvu Stř.kraje a na Pražském magistrátu není však NIKDO kdo by rozuměl predikci, analýzám urbanismu a dopravě alespoň na úrovni stř. školy. Škoda.
      Bohužel nikdo takový není ani na ministerstvu dopravy a co je zarážející ani na sždc
      Teď nám nezbývá než poslouchat radní, jak chtějí vyřešit dopravu na Strakonické 🙂
      Z milionové metropole by neměla vycházet jediná neleelektrifikovaná jednokolejná trať.
      Nyní nám nezbývá doufat, že čd někde vyštrachají ještě nějaký šukafón nebo někoho osvítí a pronajme alespoň Alstom Lint nebo Arriva dotáhne další 624.
      Jo, normálně by to bylo vtipné ale teď, bohužel není.

    • Desetitisíce cestujících denně? Z těch pár vesniček? Kontext: https://bit.ly/2K7EJ2J

      A jako osoba urbanismu evidentně rozumějící byste ráčil udělat co? Dvojkolejný koridor Prokopským údolím?

    • Re. Michal
      Město je jako organismus, který se neustále vyvíjí, roste popřípadě zaniká. Tam kde dnes není nic za 10 let budou domky. Tam kde jsou dnes domky, za 10 – 15 let budou výškové obytné domy.
      Vidím to dnes a denně při své práci. Mnichov, Hamburg, Berlin, Köln, Karlsruhe,Salzburg a mnoho jiných.
      Žádný koridor prokopským údolím dělat nemusíte. Ale tam kde to příroda umožní dvě koleje ano, elektrifikace ano. Ale hlavně kvalitní zastávky, stanice, parkoviště pro auta a kola. A hlavně kapacitní vlaky, jezdící v odpovídajícím taktu.

      A pokud mi na konci tratě tedy Rudná,Nučice a spádové okolí tratě bude za 20 nebo 25 let bydlet nad sto tisíc obyvatel s tendencí růstu, tak koridor tam povede stejně.
      Vzhledem k tomu, že developeři jsou tací jací jsou, tak za nedlouho bude za Prahou žít stejný počet obyvatel jako v Praze.

    • Michal: Kde přesně kdy Hnutí DUHA protestovalo proti zkvalitnění železniční infrastruktury?

  • Potvrzuji že se takto dnes ráno už jezdilo a příjemně mě to překvapilo. Jezdím ze Zbuzan od roku 2014 a tehdy nehrozilo že bych si nesedl. Postupně se to začalo plnit a v únoru 2017 začal jezdit jeden pár zdvojeně, už to bylo dost kritické, nebylo tam kde stát. Od letošního GVD jezdí dvojregína na vlacích s dojezdem v 7:11 a 8:41. Dále vlak s dojezdem v 7:41 byl posílen o pražskou 810, která nahoru jede zamčená. Tento vlak jel dnes jako ropovod 814+814+810, možná je tam ten šukafon už trochu navíc, když ještě potřebuje strojvedoucího 🙂 Situace na silnicích opravdu výrazně zhoustla, pražský okruh byl dnes zasekaný už v 6 ráno 🙁

    • Dnešní ráno bylo výjimečné, ta 810 tam být nemá co se ví z interních zdrojů z vedení, ale bohužel nevyšlo dosud v depu pro provozní zaměstnance žádné opatření, a tak musela jet, i když zbytečně.

    • Ta 810 tam pochopitelně být má. V Nučicích se trhne a pak pojede na 19951 s 814.

Newsletter

Partneři


Výběr editora