Doprava ve městě

Praha hledá nový design zastávek, proměnou jich projde až dva tisíce

Zastávka na Karlově náměstí, rok 1936. Zdroj: IPR Praha
Zastávka na Karlově náměstí, rok 1936. Zdroj: IPR Praha

Městská hromadná doprava v Praze změní tvář. Magistrát s Institutem plánování a rozvoje (IPR) vyhlásil výběrové řízení na novou podobu zastávek a okolního zábradlí. Cílem je získat vlastní jednotný design, který bude vycházet z prostředí Prahy.

„Výhledově by mělo proměnou postupně projít až dva tisíce zastřešených zastávek a já věřím, že se nám podaří najít takový design, který bude citlivý, moderní, ale přitom vkusný a nadčasový,“ uvedla primátorka Adriana Krnáčová.

Soutěž má podobu jednacího řízení s uveřejněním, na rozdíl od architektonické soutěže tak nebude anonymní. Výběr bude mít tři kola, zájemci se mohou hlásit do poloviny dubna, z nich následně do druhého kola postoupí tři až šest návrhů.

Poslední fáze je naplánovaná na listopad, kdy by měl být vyhlášen vítěz.Ve výběrové komisi zasednou vedle politiků a úředníků i architekti a designéři, například designér města Ženeva pro mobiliář a veřejný prostor Claude Brulhart nebo architekt Jerry Koza.

Zastávky se budou proměňovat postupně. „Přednost budou mít zastávky, které potřebují okamžitou výměnu, nebo kde dosud vůbec nejsou. Už dnes známe přes 350 takových míst,“ doplnil ředitel IPR Praha Ondřej Boháč. Podobně město nedávno soutěžilo podobu sady lavičky, koše a stojanu na kola. Vítězi soutěže se stali Michal Froněk a Jan Němeček ze společnosti Artěl.

4 komentáře

Klikni pro vložení komentáře
  • Pristresek pro zastavku z roku 1936 je pekny, ale bohuzel velmi neprakticky. Pri desti a vetru clovek bude mokry, jako kdyby tam ten pristresek nebyl. Obavam se, ze komise z „odborniku“ vybere neco mozna pekne ale velice neprakticke, co nas bude stat miliony.

    • Dobrý vtip. Pak by k výstavbě jednoho přístřešku bylo potřeba 50 tun oceli a 5 hektarů plachty.

Newsletter

Partneři


Výběr editora