Doprava ve městě Dopravci Železnice

Poslední žabotlam nevyjel, České dráhy ale ještě slibují jeho návrat

Pantograf Českých drah. Autor: Zdopravy.cz/Jan Sůra
Pantograf Českých drah. Autor: Zdopravy.cz/Jan Sůra

Zřejmě nejsledovanější vozidlo Českých drah posledních týdnů přestalo jezdit.  Po páteční revizi  zůstala poslední provozuschopná jednotka řady 451 v depu a v pondělí nevyjela na plánovaný provoz Městské linky S41. Konec není ale zřejmě ještě definitivní.

Poslední jednotka 451 je odstavena na údržbu a opravu. Předpokládá se, že po opravě by se měla do provozu ještě vrátit, s největší pravděpodobností se tak stane příští týden,“ řekl mluvčí Českých drah Petr Štáhlavský.

Podle něj bude záležet na průběhu opravy a jejím aktuálním stavu. České dráhy ale zjevně nechtějí ještě poslat jednotku do šrotu jako její předchůdkyně. Po vyřazení zůstane Českým drahám jediný muzejní exponát odstavený v Šumperku.

Místo žabotlamu 451.025 jezdí na městské lince jako náhrada třívozové Regionovy. Ropid už vyzval České dráhy, aby situaci s vozovým parkem na trase neprodleně řešily. Ve hře je například pronájem motorových vozů od Arrivy.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Alex
Host
Alex

Milan
Pokud myslíš soupravu s řídicím vozem, tak takových je dost na lince R23 Kolín – ?itoměřice – Ústí n.L. A jezdí s lokomotivama právě řady 163. A tam ty rychlíky mají dost času na obrat, tak nepotřebují nutně ty řídicí vozy. Tak by řídicí vozy se mohly použít odtama, pokud by tomu nevadil nějaký nesmyslný úřednický papír.
Problém je asi spíše s lokomotivama 163. Spousty jich prodaly Cargu a teď už chybí a je jich málo. Zato trakčně velmi slabých a poruchových 151 je až příliš (zastaralá odporová regulace)…

ondřej
Host
ondřej

Problém sehnat někde aspon loko ř. 163+3 vozy a 451 poslat konečně do šrotu.Jo chytré vedení ČD si nechalo vyrobit málo elefantu.S železnicí to jde v čr opravdu do prdele.

Milan
Host
Milan

Jeden z těch vozů by ovšem musel být řídící, aby vznikla push-pull souprava. Bez toho je nepředstavitelné, že po každých 15 minutách jízdy by museli přepojovat lokomotivu na druhý konec vlaku. Kromě toho by objíždění lokomotivy zabíralo další kolej. Myslím, že by se tento obrat nestihl ani časově. Jediná rozumná volba je tedy zprovoznění jednotek 451 do doby, než si ČD zajistí adekvátní náhradu.

Franta Jouda
Host
Franta Jouda

Ondřej: sám neumí napsat větu, ale kecá do vedení. 😀

petr.r
Host
petr.r

snad na konci vlaku by při obratu byl průvodčí s vysílačkou.

Zdeněk Veselý
Host
Zdeněk Veselý

V době, kdy se vyráběly Elefanty, nebylo vůbec zřejmé, že ROPID objedná tak hustý provoz kolem Prahy.

Michal
Host
Michal

Neví se, na co stojí?

To
Host
To

Na h*…)))

Mirek
Host
Mirek

stáří