Doprava ve městě Dopravci Železnice

Poslední žabotlam nevyjel, České dráhy ale ještě slibují jeho návrat

Pantograf Českých drah. Autor: Zdopravy.cz/Jan Sůra
Pantograf Českých drah. Autor: Zdopravy.cz/Jan Sůra

Zřejmě nejsledovanější vozidlo Českých drah posledních týdnů přestalo jezdit.  Po páteční revizi  zůstala poslední provozuschopná jednotka řady 451 v depu a v pondělí nevyjela na plánovaný provoz Městské linky S41. Konec není ale zřejmě ještě definitivní.

Poslední jednotka 451 je odstavena na údržbu a opravu. Předpokládá se, že po opravě by se měla do provozu ještě vrátit, s největší pravděpodobností se tak stane příští týden,“ řekl mluvčí Českých drah Petr Štáhlavský.

Podle něj bude záležet na průběhu opravy a jejím aktuálním stavu. České dráhy ale zjevně nechtějí ještě poslat jednotku do šrotu jako její předchůdkyně. Po vyřazení zůstane Českým drahám jediný muzejní exponát odstavený v Šumperku.

Místo žabotlamu 451.025 jezdí na městské lince jako náhrada třívozové Regionovy. Ropid už vyzval České dráhy, aby situaci s vozovým parkem na trase neprodleně řešily. Ve hře je například pronájem motorových vozů od Arrivy.

9 komentářů

Klikni pro vložení komentáře
  • Milan
    Pokud myslíš soupravu s řídicím vozem, tak takových je dost na lince R23 Kolín – ?itoměřice – Ústí n.L. A jezdí s lokomotivama právě řady 163. A tam ty rychlíky mají dost času na obrat, tak nepotřebují nutně ty řídicí vozy. Tak by řídicí vozy se mohly použít odtama, pokud by tomu nevadil nějaký nesmyslný úřednický papír.
    Problém je asi spíše s lokomotivama 163. Spousty jich prodaly Cargu a teď už chybí a je jich málo. Zato trakčně velmi slabých a poruchových 151 je až příliš (zastaralá odporová regulace)…

  • Problém sehnat někde aspon loko ř. 163+3 vozy a 451 poslat konečně do šrotu.Jo chytré vedení ČD si nechalo vyrobit málo elefantu.S železnicí to jde v čr opravdu do prdele.

    • Jeden z těch vozů by ovšem musel být řídící, aby vznikla push-pull souprava. Bez toho je nepředstavitelné, že po každých 15 minutách jízdy by museli přepojovat lokomotivu na druhý konec vlaku. Kromě toho by objíždění lokomotivy zabíralo další kolej. Myslím, že by se tento obrat nestihl ani časově. Jediná rozumná volba je tedy zprovoznění jednotek 451 do doby, než si ČD zajistí adekvátní náhradu.

    • V době, kdy se vyráběly Elefanty, nebylo vůbec zřejmé, že ROPID objedná tak hustý provoz kolem Prahy.

Newsletter

Partneři


Konference Doprava 2018

Výběr editora