Dopravci Železnice

Pořadatelé festivalu Banát vypraví do Rumunska opět vlak, lístky rychle mizí

RegioJet Ex10097 Prtaha - Oršava, foto: Zdopravy.cz/Josef Petrák
RegioJet Ex10097 Prtaha - Oršava, foto: Zdopravy.cz/Josef Petrák

Po loňské premiéře vypraví pořadatelé festivalu Banát opět vlakový speciál z Prahy až téměř na místo konání hudebního festivalu. Jízdenky na Banát / Balkán / Dezorient expres, jak pořadatelé speciál nazvali, už jsou v prodeji a rychle mizí. Zatím není jasné, jaký dopravce bude vlak zajišťovat.

„Objednávky se spustily v pátek odpoledne, během několika hodin se rozebrala téměř polovina všech vstupenek,“ uvedli pořadatelé na svém webu. Kapacita festivalu je 1100 fanoušků a platí systém, kdo dřív přijde, ten dřív jede. Podle Štěpána Slaného, který je hlavním organizátorem, aktuálně zbývá ze 700 lístků v první vlně předprodeje, jen asi stovka. Kapacita festivalu je omezena, aby nedošlo k přeplnění vesnic v Banátu.

Speciální vlak z Prahy do Oršavy má vyjet v úterý 14. srpna z Prahy, zatím předběžná kapacita je 700 míst, které jsou v prodeji. Loni měl na starost organizaci vlaku soukromý dopravce RegioJet. Jméno dopravce zatím ještě není jasné, i když se na organizaci už teď podílí Regiojet. „Doprava a organizace cesty na letošní hudební festival v Banátu se řeší, jsme na samém počátku,“ řekl mluvčí RegioJetu Aleš Ondrůj. Podle něj Regiojet do příprav aktivně vstupuje se svým know-how z organizace v loňském roce.

Ještě není rozhodnuto, zda konkrétně bude dopravcem v ČR / SR RegioJet nebo případně jiný partnerský dopravce, kterému RegioJet poskytne organizační a technickou podporu,“ dodal Ondrůj. Jednou z variant je například jízda na licenci dopravce KDS – Kladenská dopravní a strojní, která zajišťovala loni část vozů pro tento speciál.

Organizátoři festivalu už loni po návratu uvedli, že byli s cestou vlakem tak spokojeni, že zvažují opakování speciálu i letos. Pro RegioJet šlo o nejdelší vlak, který kdy vypravil.

Oproti loňskému roku by se změny měly týkat například rezervací jízdenek ve vlaku. „Bude se více rozlišovat i podle toho, jaký program chtějí účastníci zažít během cesty. Zda mají zájem o kulturní program a aktivní strávení jízdy nebo například dají přednost spánku a odpočinku. Podle toho by měly být rozděleny rezervace do vlaku,“ dodal Ondrůj.

 

6 komentářů

Klikni pro vložení komentáře
  • Je u nás nějaký limit délky vlaku? Ted nemám na mysli, že se to nevleze na nástupiště.

    • V čr to nevím. Nicméně, mnoho zemí používá Německý předpis 740m/250 náprav max. Skandinávie to má jinak. Nedávno byl z Maschenu vypraven pokusný vlak 840m přes Dánsko do Švédska. Samozřejmě hovořím o nákladních vlacích.

    • petr.r Ano je. Vlak osobní dopravy smí mít nejvýše 100 náprav, nebo délku 700m.

Newsletter

Partneři


Konference Doprava 2018

Výběr editora