Infrastruktura Stavebnictví Železnice

Podkrušnohorskou magistrálu čeká modernizace, na řadě je úsek Oldřichov – Bílina

Železniční stanice Teplice. Foto: Jan Sůra
Železniční stanice Teplice. Foto: Jan Sůra

Správa železniční dopravní cesty zahájí příští rok modernizaci dvanáctikilometrového úseku podkrušnohorské tratě z Oldřichova u Duchcova do Bíliny. Díky dvoumiliardové investici by se zde měla zvýšit rychlost vlaků z dnešních 80 až 100 kilometrů v hodině na 120 až 145 kilometrů v hodině. Pendolina zde teoreticky budou moci jet až 160 kilometrů v hodině.

„Začátek realizace se předpokládá v roce 2019, letos chceme vypsat tendr na zhotovitele,“ uvedl mluvčí SŽDC Marek Illiaš. Dokončení stavby se pak očekává v roce 2021. Přestavbou projdou například tři zastávky, jedna stanice a také 11 mostů. Jeden most vznikne zcela nově.

Zmíněnou stanicí, kterou čeká přestavba, je Oldřichov. „V železniční stanici Oldřichov u Duchcova bude zrušeno stávající ostrovní nástupiště včetně podchodu pro cestující a nová vnější nástupiště budou posunuta na zhlaví stanice ve směru na Bílinu, čímž se pro cestující výrazně zkrátí přístupové trasy,“ píše se v dokumentaci k projektu. V Oldřichově zároveň vznikne podchod pod tratí, který propojí dvě části města.

Úsekem Oldřichov u Duchcova – Bílina začíná kompletní obnova celé tratě. „Podkrušnohorskou magistrálu čeká celková modernizace po jednotlivých traťových úsecích, a to na celém rameni Ústí nad Labem – Cheb. V některých úsecích již projektová příprava probíhá, například Kyjice – Chomutov, stanice Řetenice či stanice Bohosudov, a pro zbývající část úseku se aktuálně zadává nebo již bylo zadáno zpracování záměrů projektu,“ doplnil Illiaš.

8 komentářů

Klikni pro vložení komentáře
  • Ještě by to chtělo úsek Bílina – odb. Č. Zlatníky. Tam se uvažuje o zrušení nulté TK a prostor by se využil pro posunutí 1. a 2. TK pro zvýšení rychlosti. Ale uvidíme.

    • No, nevím, zda by zrušení nulté koleje v celém tom úseku bylo úplně rozumné – kde by to bylo možné i při zvýšení TR, tam bych ji pokud možno nechal (i za cenu zřízení odbočky / odboček na trati). Ale tak detailně to tam zase neznám – jen se mi tam už při cestě rychlíkem stalo, že jsme tam „soutěžili“ s nákladním vlakem jedoucím souběžně po sousední koleji. A pak je otázkou, zda je vhodnější zastavovat a rozjíždět pomalejší vlaky kvůli jejich předjetí rychlejším vlakem = kolik stojí ta energie navíc …

  • Bohužel, pokud vím, tak se nejostřejší oblouk u Chotějovic dělat nebude, protože by stavba ekonomicky nevyšla. To mi přijde trochu jako díra v celým slavným výpočtu ekonomické návratnosti, protože tak zůstane „80“ mezi úseky s traťovou rychlostí kolem 140 km/h, což bude stát dopravce nejednu MWh navíc a cestující odhadem přes půl minuty na každé jízdě. Snad se to dodělá v budoucnu..

    • V budoucnu… to je už u nás takový zvyk, že se flikuje, místo toho aby se něco udělalo pořádně. :-/

    • Tak asi by si to stát mohl zaplatit ze svého, když všechny rekonstrukce jinak platí EU. A na Kladnu bude stát tunel hodně..

    • „Bohužel, pokud vím, tak se nejostřejší oblouk u Chotějovic dělat nebude, protože by stavba ekonomicky nevyšla.“
      Ono je v tomto případě důvodem možná i to, že je třeba zůstat „+-“ ve stávající stopě trati („na tělese“), aby se nemusela dělat EIA, které by přípravu stavby zdržela.

Newsletter

Partneři


Výběr editora