Železnice

PKP Intercity investuje v příštích letech do vozidel přes 40 miliard

Vlak PKP Intercity, ilustrační foto. Autor: PKP Intercity
Vlak PKP Intercity, ilustrační foto. Autor: PKP Intercity

Polský státní železniční dopravce PKP Intercity hodlá v příštích letech výrazně omladit svůj vozový park. Společnost představila novou verzi své investiční strategie na léta 2016 až 2020 s možným prodloužením do roku 2023. Nově jsou investiční plány zarámované sumou sedm miliard zlotých. To je v přepočtu zhruba 42 miliard korun. Informoval o tom server Kurierkolejowy.eu.

Dopravce specializující se na dálkovou dopravu hodlá například zmodernizovat 700 vagonů, nakoupit přes 180 nových vagonů a pořídit si 118 nových elektrických lokomotiv. Výrazně tak rozšířil své plány z roku 2016; tehdejší strategie počítala s investicemi zhruba 2,5 miliardy zlotých. Po uzavření programu by měla firma provozovat 80 procent spojů novými nebo modernizovanými vozidly.

„Změna je důsledkem rostoucí poptávky po našich službách. Vidíme, že společnost rychle roste, a proto jsme se rozhodli aktualizovat naši strategii,“ cituje server prezidenta PKP Intercity Marka Chraniuka. Firma přitom počítá s mixem vlastních zdrojů, evropských dotací a půjček na finančních trzích.

V rámci nové verze strategie firma už počátkem roku vyhlásila výběrové řízení na dodávku 12 elektrických jednotek pro dálkovou dopravu.

4 komentáře

Klikni pro vložení komentáře
  • Mix evropských dotací! A tady někdo neustále tvrdí, že pro čd to nejde. A PKP je dálkový dopravce.
    Už tak toho investovali poměrně hodně.
    Co je však pro čr možná zarážejícím příkladem, že v Polsku jsou vlaky asi málo dotované. Jako v Anglii i za BR.
    A tedy cena je poměrně vysoká. A tím i menší spokojenost. Co je fakt hodně je třeba cena za jejich Pendolíno.
    Kdy cena vychází na 3,8 Kč/km. ČD jezdí cca za korunu. Podle je to negativní ukázka omezení dotací a jednoho dopravce. Kdy se zdraží, vlakem začne jezdit pak méně lidí. Pak se musí zase zdražit a tak stále dokola. A pak se jezdí hlavně auty.

    • Málo dotované myslím tu provozní dotaci, proti které v ČR tak někteří štěkají.

  • A kdo bude vagóny opravovat a vyrábět? Třeba by pak mohla jednou i spolehlivě fungovat klimatizace. 😀

Newsletter

Partneři


Výběr editora