Doprava ve městě Železnice

PID spolkla vlaky na Mladoboleslavsku, chystá se na Kolín

Rozšíření PID na Mladoboleslavsku. Autor: ROPID
Rozšíření PID na Mladoboleslavsku. Autor: ROPID

Pražská integrovaná doprava významně rozšířila od října svou územní působnost. Nově se do systému zapojilo Mladoboleslavsko, zatím ale pouze na železnici. Pražská integrace tak postoupila na kolejích severně od Všetat (pražská trať 070) a Čachovic (nymburská 071).

Na jízdenku PID pro sedmé pásmo lze mezi Prahou a Mladou Boleslaví cestovat i rychlíkem. Vedle zmíněných dvou tratí zahrnula integrace nově i lokálku Mělník – Mšeno – Mladá Boleslav. Kromě mladoboleslavského hlavního nádraží a stanice Mladá Boleslav – město ale zatím na trasách chybějí označovače jízdenek pro jednotlivou jízdu, jejich instalace může trvat několik měsíců.

Integrace Mladoboleslavska navazuje na jarní zapojení Nymburska do PID. Podle mluvčího organizace ROPID Filipa Drápala by ještě letos mělo následovat Kolínsko a počátkem roku 2018 Rakovnicko. „Pokud jde o Mladou Boleslav počítáme příští rok i s integrací autobusové dopravy,“ uvedl Drápal.

Plány ROPIDU přitom míří na celý Středočeský kraj. Rozšíření integrované dopravy až k jeho hranicím si ale vyžádá vznik nových pásem 8 a 9.

4 komentáře

Klikni pro vložení komentáře
  • Čím bude PID větší, tím víc bude ten kruhový tarif nesmyslnější

    • Prý má být od roku 2019 nový tarif PID založený na zónách.

  • Pokud ten Kolín spolkne, co to pro nás bude znamenat? Platí to v R (Rx)? EC? Je to výhodnější než traťová s IN 50 + Roční pražská?

    • V expresech určitě ne, rychlíky jak na které trati (na těch rychlejších k tomu moc vůle není), ale nadále si přece budete moci vybrat ten výhodnější tarif (bude-li Vám to stát za osobák, čtvrtletní na 7 pásem je za 4200). Nikdo žádné město žrát nebude.

Newsletter

Partneři


Výběr editora